نکات و ترفندهای کاهش وزن برای کاهش وزن موثر

همه می خواهند امروز خوب به نظر برسند، به خصوص جوانان. اما امروزه بیشتر و بیشتر مردم می‌دانند که ظاهر خوب لازم نیست سالم باشد، و سالم بودن مهم‌تر از ظاهر خوب است. البته، بهترین معامله این است که ظاهری زیبا و سالم داشته باشید.

بسیاری تصور می کنند که شما می توانید مقداری وزن یا چربی های ناخواسته را در اینجا و آنجا در بدن خود کم کنید. و این به معنای کاهش وزن برای سلامتی است. اما هیچ چیز دورتر از حقیقت نیست. کاهش وزن و حفظ سلامتی به معنای سوزاندن کالری بیشتر نسبت به کالری است.

وزن بهینه شما با BMI اندازه گیری می شود که اندازه گیری قد و وزن شما را به میزان چربی بدن شما مرتبط می کند. امروزه بیشتر و بیشتر آمریکایی ها اضافه وزن دارند زیرا چربی های اشباع شده یا غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کنند که باعث جذب بیماری های بیشتری می شود.

کاهش وزن معمولا برای بسیاری آسان است، اما چالش حفظ کاهش وزن است. با این حال، اگر برنامه کاهش وزن را به طور منظم اتخاذ کنید، آسان خواهد بود.

نکات و ترفندها

در اینجا چند نکته و ترفند برای اینکه برنامه کاهش وزن شما موثر عمل کند، آورده شده است.

غذاهای کم‌مغذی بیشتری مانند میوه‌های تازه و سبزیجات سبز داشته باشید. اینها حاوی کالری کمتر و فیبر بالا هستند که به کاهش وزن سریعتر و کاهش وزن اضافی منجر می شود. از غذاهای چرب اشباع شده مانند غذاهای سرخ شده اجتناب کنید زیرا چربی اضافی همیشه به عنوان چربی اضافی ذخیره می شود.

بخشی از برنامه حفظ کاهش وزن مستلزم انتخاب کمتر غذا، به ویژه میان وعده ها است. هرچه انتخاب های کمتری پیش روی خود داشته باشید، کمتر وسوسه می شوید که پرخوری کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب یا نوشیدنی های کم کالری یک راه عالی برای ثابت نگه داشتن وزن شما است زیرا با آب به جای چربی سیر می شوید.

به حرف مادرت گوش کن که همیشه بهت میگه غذاتو بجو. در این توصیه حقیقت زیادی وجود دارد، زیرا زمان بیشتری طول می کشد تا وعده غذایی خود را تمام کنید، که احساس سیری بیشتری نسبت به زمانی که بخواهید سریع آن را بخورید، خواهید داشت.

تثبیت میزان قند خون برای حفظ کاهش وزن بسیار مهم است. این را می توان با خوردن انواع مناسب مواد غذایی مانند غلات کامل و لوبیا خشک که گلوکز خود را به آرامی در جریان خون آزاد می کند، به دست آورد.

دیگرانی که عاشق فلفل تند هستند، مزیت راه دیگری برای حفظ کاهش وزن خود با مصرف کمی فلفل تند همراه با خردل در وعده های غذایی خود دارند. این به راحتی متابولیسم بدن را ۲۵ درصد افزایش می دهد.

تغییر برخی غذاها مانند استفاده از خامه کم چرب و کم چرب به جای خامه کامل کمک زیادی می کند. تغییر نحوه طبخ غذاها یا طرز تهیه آنها به شما کنترل بیشتری بر کاهش وزن می دهد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید برای کاهش وزن و حفظ آن کار کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر