نیاز به آب در بدن سالم

در میان همه هیاهویی که در مورد مد روز رژیم‌های غذایی، ورزش‌ها و مکمل‌ها وجود دارد، در مورد مهم‌ترین عنصر، آب، صحبت چندانی نشده است. همیشه گفته می شود که باید هشت فنجان در روز بنوشید، آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا اینطور است؟ و هیچکس اهمیت این آمار را به ما نگفت! بگذارید این را به شما نشان دهم، اول از همه بدن انسان از ۵۵ تا ۷۵ درصد آب تشکیل شده است که باید مرتباً جایگزین شود. افراد عضلانی بیشتر در سیستم بدن خود دارند زیرا ماهیچه ها آن را بیشتر از چربی نگه می دارند. هنگامی که همه چیز گفته می شود و انجام می شود، یک فرد به طور متوسط ​​حدود ۹ تا ۱۲ فنجان در روز را از طریق تنفس، عرق کردن، و سفرهای منظم به حمام از دست می دهد. این عدد در روزهای سرد و هنگام ورزش بیشتر است.

یک قطره از آن در بدن حدود ۲ درصد وزن بدن برای تأثیرگذاری بر عملکرد عمومی ورزشی و ایجاد خستگی کافی است. بنابراین مقدار کافی برای کاهش احتمال نارسایی کلیه، آبرسانی به مفاصل، جلوگیری از یبوست، تنظیم دمای بدن، دفع سموم، حفظ سلامت سیستم ایمنی، مرطوب کردن پوست و اندام‌های داخلی و جلوگیری از مصرف انواع غذاها از جمله کاهش نیاز است. شدت سرماخوردگی و آنفولانزا این به هدف روزانه مصرف حدود ۸ فنجان در روز می دهد. با این حال، اگر متوجه شدید که زیاد آن را دوست ندارید، آب میوه های رقیق شده، شیر بدون چربی یا بدون چربی، یا نوشابه های رژیمی را امتحان کنید. اما به سطح قند موجود در این نوشیدنی ها توجه کنید زیرا سرعت جذب بدن را کاهش می دهند. بهترین جایگزین این است که کمی لیمو یا لیموترش اضافه کنید تا طعم آن کمی بهتر شود.

رنگ ادرار را مرتب چک کنید، زرد خوب است، خیلی زرد است، پس به چند لیوان آب نیاز دارید. برای کسانی که نمی توانند مقدار زیادی از آنها را بخورند، بسیاری از غذاها نیز منابع خوبی هستند. میوه های آبدار مانند پرتقال، گریپ فروت، انگور، هندوانه و سیب می توانند به سلامت و هیدراته نگه داشتن شما کمک کنند. همچنین دارای مقدار زیادی هویج، گوجه فرنگی، ماهی تن، ماست، پنیر، سوپ، برنج و پاستا است. مزیت اضافه این است که حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای بدن مفید است.

مهمتر از همه برای نیازهای کاهش وزن شما، بدن باید بتواند وظایف خود را به طور موثر انجام دهد. این به این دلیل است که تمام واکنش های شیمیایی در بدن به انرژی نیاز دارند که از سوزاندن چربی ها و کربوهیدرات ها حاصل می شود. بنابراین نوشیدن مقدار زیادی از آن میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد. به طور متوسط، متابولیسم شما حدود ۳ درصد کالری بیشتری را سریعتر بسوزاند.

تحقیقات نشان داده است که بدن برای سوزاندن چربی به آب نیاز دارد. این به این دلیل است که با دی اکسید کربن، محصولات نهایی تجزیه چربی ها را تشکیل می دهد، بنابراین وقتی کمبودی در بدن وجود دارد. بدن تمایل دارد منابع موجود در بدن را حفظ کند و سوزاندن چربی را متوقف کند و در نتیجه اهداف کاهش وزن شما را خنثی کند. برای افراد معمولی، کارشناسان نوشیدن حداقل هشت تا هشت فنجان در روز را پیشنهاد می کنند. اگر رژیم لاغری دارید، مهم است که بیشتر بخورید و در طول روز به نوشیدن ادامه دهید، مگر اینکه شرایط پزشکی داشته باشید که اجازه نمی‌دهد زیاد غذا بخورید.

یک راهنمای خوب برای مصرف روزانه نوشیدن ۱ فنجان به ازای هر ۲ پوند وزن بدن است. یک فرد ۲۰۰ پوندی باید حدود ۱۰ فنجان بنوشد تا از مزایای افزایش انرژی بهره مند شود. بیشتر باید در یک رژیم ورزشی با هدف کاهش وزن گنجانده شود تا کاهش آب ناشی از تعریق را جبران کند. نوشیدن آب قبل، حین و بعد از ورزش، سطح انرژی را بالا نگه می دارد و به ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر