هماهنگی هورمونی

خواه قاعدگی، یائسگی، استرس، هیسترکتومی یا ژنتیک قدیمی باشد، زنان ناتوان برای قرن ها هوس هورمون ها و متابولیسم غیرفعال را احساس می کنند، فقط شهود یک زن می تواند آن را ثابت کند.

خبر خوب خانم ها دیگر لازم نیست بدون ذره ای مدرک، هورمون های خود را برای هر چیز کوچکی سرزنش کنید. دانشمندان به کمک آمده اند و ثابت کرده اند که هورمون های زنانه نقش اساسی در گرسنگی، افزایش وزن و متابولیسم چربی دارند.

با خلاص شدن از شر هورمون های “بد” و تحریک هورمون های “خوب”، می توانید وزن کم کنید، احساس آرامش کنید، خوب بخوابید و انرژی و میل جنسی خود را افزایش دهید!

در اینجا برخی از عوامل کلیدی در مورد هورمون ها و نکاتی در مورد نحوه کنترل آنها آورده شده است:

کورتیزول: همانطور که می دانیم زندگی پر استرس، شغل، خانواده و برنامه های فشرده منجر به استرس می شود. استرس پاسخ «جنگ یا گریز» را فعال می کند (واکنش غیرارادی بدن به تهدیدی که باعث تپش قلب و کوتاه شدن نفس می شود). این باعث تحریک کورتیزول می شود.

کورتیزول:

به طور خودکار اشتهای شما را افزایش می دهد

شما را به خوردن مقادیر زیادی غذا (شیرینی ها و کربوهیدرات ها) وادار می کند.

سطح انسولین شما بالا و سپس پایین می رود

“چربی استرس” تولید می کند که در عمق شکم شما متمرکز می شود.

این خبر خوبی در مورد کاهش وزن نیست.

بنابراین چگونه سطح کورتیزول را کنترل می کنید؟

می‌توانید خوش‌بین و مثبت‌اندیش باشید، یوگا یا تای چی را امتحان کنید، پیاده‌روی کنید، مدیتیشن کنید یا فقط سعی کنید بیشتر بخندید.

اگر شما هم مثل من هستید، ممکن است بخواهید در مورد کورتیزول جدی بگیرید و مکملی به نام CORTITROL را امتحان کنید. ساخته شده با گیاهان چینی که برای تقویت آرامش، افزایش تمرکز، بهبود خواب و کاهش سطح کورتیزول طراحی شده اند.

ملاتونین یک هورمون حساس به نور است که توسط غده صنوبری تولید می شود. در طول شب، ملاتونین LEPTIN را تنظیم می کند که مسئول تنظیم (کاهش) اشتها و (افزایش) متابولیسم است.

ملاتونین عمدتاً هنگام خواب تولید می شود. این به این معنی است که اگر به اندازه کافی نخوابید (بین ۶ تا ۸ ساعت)، به احتمال زیاد باعث عدم تعادل در هورمون های زنانه می شوید که عادات غذایی و متابولیسم شما را کنترل می کنند. این یعنی افزایش وزن!

به سادگی، سعی کنید خواب منظم داشته باشید و این تفاوت زیادی در توانایی بدن شما برای پردازش گلوکز ایجاد می کند.

نکاتی برای داشتن یک استراحت شبانه خوب:

بیرون بروید – ۳۰ دقیقه نور روز در روز می تواند سطح سروتونین و کورتیزول را در سطح طبیعی نگه دارد

راه رفتن

مصرف محرک ها – قهوه، الکل، سیگار و شکلات را کاهش دهید

خوابیدن در اتاق تاریک – تاریکی باعث تحریک تولید ملاتونین می شود.

هورمون رشد انسانی: هورمونی است که رشد و تولید مثل سلول را تحریک می کند. هر چه هورمون رشد در بدن شما بیشتر باشد، احساس جوانی بیشتری خواهید داشت.

صبح ها از رختخواب بیرون می پرید، موها و پوستتان احساس شادابی می کنند، سطح انرژی شما بالا رفته و احساس می کنید که یک ۲۰ ساله هستید، نه بزرگتر.

سیلوستر استالونه و بسیاری دیگر از ستاره های هالیوود ۱۰۰۰ دلار در هفته برای هورمون رشد مصنوعی می پردازند. چرا وقتی می‌توانید هورمون رشد خود را تحریک کنید، پول زیادی بپردازید!

چطوری این کار را انجام میدهی؟

غذای خوب و طبیعی را در مقادیر معقول به طور منظم در طول روز بخورید

به اندازه کافی بخوابید و کمی ورزش کنید

مکمل های غذایی خوب مصرف کنید

مقدار زیادی آب بنوشید.

ایجاد تعادل در هورمون ها می تواند آسان باشد، و هنگامی که آنها را تحت کنترل قرار دهید، به جای برعکس، توانایی بیشتری برای کاهش وزن و احساس بهتر خواهید داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر