ورزش قورباغه

تمرین قورباغه که به “هاما گونگ” نیز معروف است از وزنه به عنوان ابزار استفاده می کند. این تمرین مخفیانه رزمی معبد شائولین یا ‘کونگ’ است که با روش های وزنه برداری و تمرین وزنه غربی سازگاری دارد. برای تقویت و توسعه همه قسمت های بدن، هاما گونگ به طور کامل بر قدرت فیزیکی بیرونی، تمرینات قدرتی و تلاش برای دستیابی به نتایج، با کمک تجسم های کلیدی متکی است.

تحلیل فنی

مچ دست، بازوها، شانه، پشت و شکم اولین قسمت‌هایی از بدن هستند که با استفاده از وضعیت عمودی ورزش می‌شوند. در مرحله بعدی پاها و ران ها قرار می گیرند که به جای آن نیاز به ژست اسب (Ma Bu) دارد. قبلاً از وزنه های سنگی دایره ای و ریل های بامبو استفاده می کرد و انعطاف پذیری داخلی آن باعث توسعه کونگ می شد. امروزه، یقه هالتر سنتی و وزنه های باشگاه کافی است، با این حال، یک نوع تمرین باطنی جایگزین موفق، از شارح معروف “کونگ” (در زیر) شناسایی شده است.

روش

با نگاهی به گذشته، لئونگ فو “Longfist” گرانقدر اظهار تاسف کرد، (۱) (۲) Changquan ‘Si Jo’ (بنیانگذار سبک)، از Ipoh، مالزی، از سنگ های طبیعی عظیم با اندازه و وزن نامنظم برای کمک به توسعه این گونه و سایر “کونگ های” مرتبط استفاده کرد. سی جو لئونگ فو همچنین به مدت ۳ سال متوالی از سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۲ قهرمان کشتی میان وزن جهان بود، قبل از اینکه در سال ۱۹۶۳ بدون شکست بازنشسته شد، گواهی قابل توجهی بر اثربخشی کونگ، قدرت و تطبیق پذیری استاد بزرگ لئونگ فو و اثربخشی آموزه ها و تمرینات او. مواد و روش ها..

مرحله ۱: توسعه قدرت

با تمرکز نیرو در بازوها و مچ، دانش آموزان بارها و بارها میله و وزنه ها را بالا می برند (مانند بالا) تا زمانی که خسته شوند. به مرحله بعدی بروید که در آن به راحتی می توان این کار را انجام داد.

مرحله ۲: انتقال نیرو

یک مشت بزنید و تصور کنید وزنه سنگینی را در دست گرفته اید و آن را پایین می آورید. شما جریان نیرو را در این ناحیه احساس خواهید کرد و هنگامی که مشت خود را رها می کنید به بازوها و شانه های خود باز می گردد. بنشینید، استراحت کنید و این تمرین را تکرار کنید.

در مرحله بعد، تمرین را با استفاده از قفسه سینه، شکم و سایر قسمت های بدن، همانطور که در بالا نشان داده شد، انجام دهید. در مورد ساق پا و ران، تمرین ژست اسب (ما بو) در هنگام حمل وزنه باید مقدم باشد. نگه داشتن، با استفاده از تجسم، تصور وزنه هایی که هنوز حمل می شوند، قبل از پایین آوردن این وزنه خیالی باید دنبال شود.

استفاده صحیح از تجسم در این مرحله ضروری است. هر بار یک بار تمرین را انجام دهید، استراحت کنید، استراحت کنید و دوباره آن را تکرار کنید.

شامل

هنگامی که هنرهای وزغ/هاما گونگ با موفقیت به دست آمد، قدرت را می توان فوراً، به دلخواه، به هر یک از اعضای بدن که به این روش آموزش دیده اند، منتقل کرد. حمله به استادان این هنر بسیار دشوار است زیرا آنها می توانند نیرو را در هر قسمت یا ناحیه ای متمرکز کنند و این امر را تقویت کرده و از آسیب جلوگیری کنند.

یادداشت

(۱) آئو تای (آتا) ژانگ کوان استاد بزرگ، ژنرال پیروز ارتش، محافظ کاپیتان (بعدا ژنرال) چارلز گوردون، در جریان شورش بوکسورها (تای بینگ کو) در قرن ۱۹ چین معلم ژنرال بزرگ یونگ فو بود.

(۲) سی جو لئونگ فو ‘LongFist’ Changquan استاد بزرگ، سه بار قهرمان کشتی میان وزن ۱۹۵۹-۱۹۶۲، که بدون شکست در سال ۱۹۶۳ بازنشسته شد، معلم سی گونگ رکس جونز، معتبرترین رئیس Fei Lung Kwan انگلستان (اولین معلم من) بود که تمرین کرد. “کونگ” به طور مشابه.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر