پنج مولفه سلامت مرتبط با تناسب اندام

برای طراحی صحیح یک برنامه تناسب اندام، ابتدا باید پنج مولفه تناسب اندام مرتبط با سلامتی را درک کنیم. اینجا اند:

۱: استقامت قلبی تنفسی – توانایی بدن برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت ها و اندام ها و توانایی استفاده از آنها در مدت زمان طولانی. این مولفه در طول دویدن طولانی مدت یا شنا نشان داده می شود.

۲: قدرت عضلانی – توانایی عضلات شما برای اعمال نیرو. این جزء هنگام بلند کردن یا جابجایی اجسام سنگین مانند انجام تمرینات وزنه برداری نشان داده می شود.

۳: استقامت عضلانی – توانایی عضلات شما برای اعمال نیرو یا انجام حرکات تکراری در مدت زمان طولانی. این جزء را می توان با انجام تمرینات فشاری یا نشستن آزمایش کرد

۴: انعطاف پذیری – توانایی حرکت مفاصل و ماهیچه ها در دامنه کامل حرکت آنها. این را می توان در هنگام انجام تمرینات کششی یا باز کردن لگن مشاهده کرد.

۵: ترکیب بدن – این به نسبت ماهیچه بدون چربی به چربی بدن اشاره دارد. یک برنامه تناسب اندام خوب باید شامل هر یک از این پنج جزء تناسب اندام مرتبط با سلامتی باشد. هر جلسه تمرینی باید با ۵ تا ۱۰ دقیقه کشش و گرم کردن با شدت کم شروع شود. استقامت قلبی و تنفسی را می توان با انجام حداقل ۲۰ دقیقه در هر جلسه تمرین هوازی بهبود بخشید. این می تواند به صورت آهسته دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی سریع، قایقرانی، شنا، یا بازی تنیس یا راکت بال باشد. بلند کردن وزنه ها، چه وزنه های آزاد و چه ماشین های تقویتی، به بهبود قدرت عضلانی شما کمک می کند. استقامت عضلانی را می توان با انجام حرکات کششی یا کششی بهبود بخشید. انعطاف پذیری را می توان با انجام ۱۰ دقیقه حرکات کششی چند بار در هفته بهبود بخشید.

با گنجاندن هر یک از چهار مؤلفه اول در برنامه تناسب اندام خود، مؤلفه پنجم را با افزایش میزان عضله بدون چربی بدن و کاهش میزان چربی بهبود می بخشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر