چرا اتصال عضلات ذهن مهم است و چگونه می توان آن را بهبود بخشید

ارتباط ذهن و عضله چیست؟

این ارتباطی است که به شما امکان می دهد عمداً عضلات خود را از نظر ذهنی کنترل کنید.

هنگام انجام یک تمرین تحمل وزن، می توانید عضله مورد نظر خود را در طول هر تکرار از نظر ذهنی کنترل کنید. هدف این است که یک انقباض قوی در عضله مورد نظر داشته باشید.

همچنین به شما این امکان را می دهد که به طور جداگانه ماهیچه ها و قسمت های مختلف بدن را کنترل کنید، یعنی انگشتان پا را جداگانه حرکت دهید. با یک ارتباط خوب ذهن و ماهیچه، شما از کارهایی که هر قسمت از بدن خود انجام می دهد آگاه هستید. شما به آن متصل هستید. نقش مهمی در هماهنگی دارد.

با یک ارتباط خوب ذهن و عضله، می توانید عضلات خود را در حین تمرین بدون هیچ وزنه ای کار کنید. می توانید احساس کنید که عضلات شما کار می کنند.

مزایای ارتباط ذهن و عضله چیست؟

  • آسیب کمتر
  • هماهنگی بهتر
  • بدانید بدن شما چه کار می کند
  • تمرینات موثرتر
  • بیشتر با بدن خود در تماس باشید و از احساس آن آگاه باشید
  • استفاده موثر از عضلات در فعالیت های روزانه

منافع آن حقیقتا پایان ناپذیر است. ایجاد یک ارتباط ذهن و عضله شما را با بدن خود در تماس قرار می دهد. این به نوبه خود کمک می کند تا ذهن، بدن و روح خود را دوباره به هم متصل کنید و شما را از تأثیر افکارتان بر بدنتان آگاه تر می کند.

در حالی که ارتباط ذهن و عضله هنگام تقویت عضلات ما بسیار مفید است، ارتباط با بدن ما با افزایش سن برای جلوگیری از سفت شدن بدن مهم است. حتی بدون اینکه شما بدانید می تواند خزش کند. اگر به بدن خود متصل هستید، می توانید کنترل خود را حفظ کنید و برای مدت طولانی تری تناسب اندام بمانید.

همچنین می تواند به بهبود تعادل و هماهنگی کمک کند.

آیا می توان ارتباط ذهن و عضله ایجاد کرد؟

قطعا می تواند. آموزش مجدد مغز و ایجاد مسیرهای عصبی جدید ممکن است تا ۴۵ روز طول بکشد. آموزش باید تقریبا هر روز انجام شود.

با این حال، مهم است که به مغز خود یک یا دو روز استراحت دهید تا اطلاعات جدید در آن جا بیفتد. به یاد داشته باشید که آن هم مانند ماهیچه های شما به یک تمرین منظم نیاز دارد.

چگونه می توانم مغزم را طوری تربیت کنم که ارتباط ذهن و عضله داشته باشد؟

یک راه واقعا خوب برای شروع، با حلقه دو سر بازو است.

قد بلند بایستید و یکی از آرنج‌های خود را در کمر قرار دهید و حالت اولیه را مانند حلقه دوسر بازویی بگیرید. وانمود کنید که وزنه ای در دست دارید. از وزنه استفاده نکنید مهم است که بدون وزنه شروع کنید.

دست مخالف خود را روی عضله دوسر خود قرار دهید. به عضله دوسر خود نگاه کنید و به عضله دوسر خود فکر کنید. ذهن خود را در عضله دو سر خود قرار دهید.

به آرامی عمل حلقه دوسر بازو را شروع کنید. احساس کنید عضله شما چگونه کار می کند. به این فکر کنید که عضله شما چگونه کار می کند.

همانطور که به آرامی به انجام حلقه دوسر بازو ادامه می دهید، سعی کنید ماهیچه خود را کمی سخت تر منقبض کنید. واقعاً با عضله دوسر خود ارتباط برقرار کنید و آن را کنترل کنید.

زمانی که یک طرف را برای مدتی کار کردید، طرف دیگر را تکرار کنید.

هنگامی که ایده دارید، سعی کنید اسباب بازی های خود را جداگانه جابجا کنید. با پای خود بنشینید و به انگشتان پا نگاه کنید. ذهن خود را در انگشتان پا بگذارید.

سعی کنید انگشت شست پای خود را به سمت خود حرکت دهید و انگشتان دیگر خود را به سمت خود حرکت دهید. هنگامی که آن را به دست آوردید، سعی کنید انگشت شست پای خود را به طور متناوب به جلو و عقب با سایر انگشتان پا تغییر دهید. این کار را با پای دیگر خود تکرار کنید.

بخش مهم این است که تسلیم نشوید. احتمالاً در چند هفته اول چیزی احساس نخواهید کرد، اما هر بار با همان تمرکز تمرین کنید. یک روز شما فقط “آن را دریافت خواهید کرد” و سپس می توانید هر زمان که نیاز دارید با آن تماس بگیرید.

همانطور که شروع به دریافت ایده می کنید، آن را با هر ماهیچه بدن خود امتحان کنید. کاری که شما در اصل انجام می دهید این است که ذهن خود را در عضلات خود قرار دهید و آنها را تحت کنترل داشته باشید.

هنگامی که ارتباط ذهن و عضله خود را برقرار کردید، می توانید وزنه های سبک را به تمرین ذهن خود اضافه کنید. مهم است که با استفاده از وزنه هایی که خیلی سنگین هستند به سمت جلو حرکت نکنید. فرم همه چیز است.

یک ارتباط خوب ذهن و عضله به شما کمک می کند بدون در نظر گرفتن سن خود، از زندگی بیشتر بهره ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر