چرا اکثر رژیم های کاهش وزن با شکست مواجه می شوند؟

اکثر رژیم‌ها قبل از شروع، محکوم به شکست هستند. امتحان کردن یک رژیم غذایی دیوانه وار برای چند هفته پاسخی برای سلامت طولانی مدت و کاهش وزن نیست. تنها راه رسیدن به موفقیت در کاهش وزن، پیروی از یک برنامه غذایی مناسب و بلند مدت به همراه یک برنامه ورزشی معقول است.

مشکل بیشتر رژیم ها این است که باعث می شود احساس گرسنگی و خستگی کنید. بسیاری از رژیم ها بر اساس «کمبود کالری» عمل می کنند. اگر کالری کمتری نسبت به کالری مصرفی در طول روز مصرف کنید، بدن شما چربی اضافی می سوزاند… یا حداقل، این مکتب فکری است.

آیا می دانید از آن عکس چه چیزی باقی مانده است؟ ماهیچه!

این طرح بهتری است. از یک رژیم غذایی با پروتئین بالا همراه با کربوهیدرات های مورد نیاز و چربی های سالم استفاده کنید. یک برنامه ورزشی سالم که ترکیبی از تمرینات کاردیو و قدرتی است ایجاد کنید. روی ساختن توده عضلانی بدون چربی تمرکز کنید. در حین ایجاد توده عضلانی بدون چربی، نه تنها در حین تمرین کالری می سوزانید، بلکه پس از پایان تمرینات نیز کالری می سوزانید! با عضله سازی، متابولیسم خود را نیز افزایش می دهید. ساده است… هر چه توده عضلانی بیشتری داشته باشید، بدن شما کالری بیشتری را فقط با تغذیه ماهیچه ها می سوزاند. کالری سوزانده شده در طول ورزش را فراموش کنید… چربی سوزی واقعی زمانی اتفاق می افتد که شما در حال خواب هستید، مطالعه می کنید، بچه ها را به مدرسه می برید یا بازی ویدیویی مورد علاقه خود را انجام می دهید!

البته این طرح A است… در صورت تمایل همچنان می توانید پلان B را انتخاب کنید. برنامه B این است که مانند همستر غذا بخورید و بدون فکر بر روی تردمیل برده شوید. مطمئناً با انجام این کار مقدار کمی کالری می سوزانید، اما هیچ عضله ای نمی سازید. در تمام طول روز دچار کمبود کالری خواهید شد و احساس تنبلی و خستگی خواهید داشت. علاوه بر این، بدن و متابولیسم شما به حالت دفاعی تبدیل می شود. پس از پایان کار روی تردمیل، کالری سوزی تقریباً در بقیه روز متوقف می شود و میزان متابولیسم شما کاهش می یابد.

بنابراین، شما اینجا هستید. برنامه A و B برای کاهش وزن. هر دو مقداری چربی می سوزانند (طرح A خیلی بیشتر می سوزاند!). اما در پایان روز، آیا می خواهید مانند یک کیسه استخوان به نظر برسید و مردم همیشه از شما بپرسند که آیا احساس سلامتی می کنید یا ترجیح می دهید بدنی لاغر و عضلانی مانند براد پیت یا دمی مور داشته باشید؟

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر