چرا قبل از ورزش نیاز به کشش دارید؟

حرکات کششی جزء ضروری و جدایی ناپذیر هر برنامه ورزشی مخصوصا تمرینات کششی است زیرا انعطاف پذیری یکی از پنج جزء مهم تناسب اندام برای همه است و باید در تمام برنامه های تمرینی منظم گنجانده شود و اینها دلایل اصلی هستند:

کاهش خطر آسیب دیدگی

  • وقتی فردی انعطاف پذیر باشد، خطر آسیب ناشی از حرکات شدید را کاهش می دهد و این به شما امکان می دهد با خیال راحت دامنه حرکت و حرکت مفصل خود را افزایش دهید.

  • تمرینات کششی به توقف انحطاط مفاصل و عضلات شما کمک می کند.

  • سفت کردن ماهیچه ها باعث آرامش می شود و بدن را برای تأثیر تمرین آماده می کند. این امر احتمال آسیب دیدگی را کاهش می دهد. یک عضله قوی و پیش تنیده نسبت به یک عضله غیر سفت قادر به تحمل فشار بیشتر است.

  • تمرینات کششی به بهبود وضعیت بدن کمک می کند، به خصوص کشش شانه ها، سینه و کمر. انعطاف‌پذیری حاصل از کشش عضلات ران، همسترینگ و عضلات کف لگن به کاهش فشار روی ستون فقرات و اعصاب پشت کمک می‌کند و شانس کمردرد را کاهش می‌دهد.

  • سطح تنش در بدن می تواند با کشش کاهش یابد زیرا تنش را در طول گرم کردن کاهش می دهد و به ماهیچه های شما اجازه می دهد به درستی شل شوند. عضلات منقبض همیشه تمایل دارند گردش خون زیادی را قطع کنند و باعث گرسنگی اکسیژن و آسیب شوند.

  • حرکات کششی به افزایش جریان خون در تمام نواحی بدن به ویژه عضلات و مفاصل کمک می کند. این مواد مغذی مورد نیاز برای رسیدن سریع و کارآمد به جایی که به آن نیاز دارید را فراهم می کند.

  • تمرینات کششی کارایی مکانیکی و عملکرد مفاصل را بهبود می بخشد زیرا آنها را در مصرف انرژی بیشتر می کند، همچنین “آگاهی بدن” را بهبود می بخشد و توانایی بدن شما را برای یادگیری و انجام انواع مختلف حرکات ماهرانه افزایش می دهد.

بعد از ورزش، حرکات کششی

  • حرکات کششی بعد از ورزش یا تمرینات نگهدارنده در حال حاضر به اندازه تمرینات کششی قبلی اهمیت دارد. با سفت کردن ماهیچه‌هایی که در طول جلسه تمرین خود استفاده کرده‌اید، عضلات را به طول طبیعی خود برمی‌گردانید، که می‌تواند به تسکین هر گونه درد یا سفتی احتمالی کمک کند، زیرا اثر کشش و کوتاه‌کردن را که اغلب در طول ورزش رخ می‌دهد کاهش می‌دهد.

  • به طور معمول، طولانی شدن نگهداری برای ۰ تا ۵ ثانیه نگه داشته می شود و پنج تا ده بار تکرار می شود.

  • این اغلب برای زنان مهم است زیرا به تسکین یا کاهش احتمال دیسمنوره (قاعدگی دردناک) کمک می کند.

از انجام حرکات کششی باید اجتناب شود

  • اگر اخیراً دچار هر گونه شکستگی، کشیدگی، رگ به رگ شدن یا اسپاسم استخوان شده اید مگر اینکه تحت نظارت پزشک خود مانند فیزیوتراپیست باشید.

  • اگر مفاصل یا عضلات شما آسیب دیده یا ملتهب هستند.

  • اگر علائمی از پوکی استخوان دارید یا از نقرس یا سایر اشکال آرتریت رنج می برید.

  • اگر هنگام حرکت دادن مفصل یا عضله هنگام کشش درد غیرعادی احساس می کنید.

  • اگر از هر نوع اختلال یا بیماری پوستی رنج می برید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر