چه میوه هایی برای دیابتی ها مفید است؟


میوه ها برای بیماران دیابتی مفید هستند

 

دیابتی ها معمولا از میوه هایی که قند بالایی دارند اجتناب می کنند. بسیاری از میوه ها حاوی عناصری هستند که به کنترل سطح قند خون کمک می کنند، مانند ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر. پلی فنول های موجود در بسیاری از میوه ها به کنترل سطح قند خون کمک می کند.
میوه هایی مانند هندوانه، هندوانه، پاپایا، سیب، توت فرنگی و غیره به کنترل سطح قند خون کمک می کنند، بنابراین افراد دیابتی می توانند این میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانند. امروز قصد داریم به بررسی برخی از میوه هایی که دیابتی ها می توانند بخورند و سالم هم هستند، بپردازیم.

یک سیب

سیب سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش کلسترول و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. وقتی صحبت از دیابت نوع ۲ می شود، سیب سبز بهترین گزینه است. این سیب سرشار از ویتامین A، کلسیم و آهن است و بسیار سالم است. دیابتی ها آن را بی خطر و سالم می دانند و تأثیر کمی بر سطح قند خون دارد. یک دیابتی می تواند طعم دو سیب را در روز درک کند.
چه میوه هایی برای دیابتی ها مفید است؟

انواع توت ها

افراد دیابتی تمایل بیشتری به خوردن میوه ها و وعده های غذایی شیرین دارند. در نتیجه، زغال اخته، تمشک، تمشک، و زغال اخته، در میان دیگران، ممکن است جایگزین های عالی باشند. از آنجایی که خوردن این میوه دلپذیر است، ولع خوردن شیرینی جات در هنگام خوردن آن تا حدودی راضی کننده است. آنها همچنین دارای شاخص گلیسمی بسیار پایینی هستند. همچنین حاوی ویتامین C، فیبر و آنتوسیانین است که با جلوگیری از افزایش سطح انسولین و قند خون به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک می کند.

گوجه فرنگیها

گوجه‌فرنگی میوه‌ای است که می‌توان آن را مانند سبزی مصرف کرد و چون قند کمی دارد، برای بیماران دیابتی مفید است. همچنین حاوی ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدان هایی است که برای قلب شما مفید هستند. گوجه فرنگی نیز کالری کمی دارد. گوجه فرنگی کالری کمی دارد و در هر فنجان تنها ۳۲ کالری دارد. طبق یک مطالعه، خوردن ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم گوجه فرنگی تازه در روز می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند تا فشار خون خود را کنترل کنند. همچنین احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

انار

انار میوه ای است که به ویژه در بین افراد دیابتی شناخته شده است. این میوه به طور کلی برای بیماران دیابتی مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به تنظیم فشار خون کمک می کند. آنتی اکسیدان ها همچنین از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند. انار حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی قوی است که به مدیریت دیابت کمک می کند. افزایش سطح کلسترول مضر در بدن بسیار خطرناک است. همچنین می تواند ترسناک باشد، به خصوص برای افراد مبتلا به دیابت. طبق مطالعات انجام شده، اگر یک دیابتی روزانه یک لیوان آب انار بنوشد، سطح کلسترول مضر او به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به همین دلیل است که انار را باید در فهرست میوه هایی قرار داد که دیابتی ها باید مصرف کنند.
چه میوه هایی برای دیابتی ها مفید است؟

گواوا

هنگامی که لوزالمعده قادر به تولید انسولین کافی برای کنترل سطح قند خون نباشد، دیابت ایجاد می شود. این بیماری می تواند ناشی از مصرف بیش از حد غذاهای شیرین باشد، اما دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در نتیجه، باید غذاهایی بخورید که به تسکین علائم دیابت کمک می کند.
گواوا میوه ای است که می تواند در رژیم غذایی بیمار گنجانده شود تا به کنترل علائم دیابت کمک کند. گواوا یک میوه با گلیسمی پایین است که برای بیماران دیابتی مفید است. گواوا سرشار از فیبر است که به دیابتی ها کمک می کند تا از یبوست جلوگیری کنند. مواد مغذی و مواد معدنی نیز در کاهش سطح دیابت نوع ۲ بسیار مفید هستند.
گواوا یک میوه دوستدار دیابت است که سرشار از مواد مغذی است. گواوا یک میوه کم کالری است که به کاهش وزن کمک می کند. قند خون بالا ممکن است به دلیل اضافه وزن نیز ایجاد شود. طبق یک مطالعه، ۱۰۰ گرم گواوا حاوی ۶۸ کالری و تنها ۸.۹۲ گرم قند طبیعی است که به مدیریت وزن کمک می کند. افراد دیابتی باید از افزایش وزن زیاد خودداری کنند. باعث فشار خون بالا و سطح قند خون بالا می شود. گواوا به دلیل داشتن سدیم کم و پتاسیم زیاد، غذای مفیدی در رژیم غذایی افراد دیابتی است.

جیمون (بلک بلوم)

جامون میوه ای است که به دلیل توانایی آن در تنظیم سطح قند خون شناخته شده است. این میوه یکی از مفیدترین میوه ها برای بیماران دیابتی نوع ۲ محسوب می شود. جامون باید در هر فهرستی از میوه های دوستدار دیابت گنجانده شود. برای کاهش علائم دیابت و کنترل سطح قند خون بسیار مفید است.
توت ها کالری کمی دارند، به هضم کمک می کنند و عملکرد منظم دستگاه گوارش را تنظیم می کنند. آب جامون حاوی فیتوکمیکال های زیست فعال است که به پیشگیری از سرطان و اختلالات کبدی کمک می کند. افراد بدون دیابت می توانند با مصرف منظم این میوه شانس ابتلا به دیابت را کاهش دهند.
دانه جامون در مبارزه با دیابت کم اثر نیست زیرا میوه در خط مقدم مبارزه قرار دارد. دانه جامون در آیورودا، یونانی و سایر سیستم های طب جایگزین، به ویژه برای مشکلات گوارشی استفاده می شود. درختان جامون را می توان در هند، بنگلادش، اندونزی و سایر مناطق جهان یافت.
دانه های جامون همچنین در دسترس بودن انسولین را افزایش می دهد و همچنین سطح گلوکز خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و سطح بالای انسولین قند خون را تنظیم می کند. دانه های جامون را می توان خشک و پودر کرد و به طور مکرر قبل از غذا به عنوان یک گیاه ضد دیابت استفاده کرد. جامون یک میوه معجزه آسا برای بیماران دیابتی است، پس آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

نارنجی

پرتقال حاوی فلاونول و اسید فنولیک است که هر دو برای محافظت از بیماران دیابتی مفید هستند. پرتقال حاوی مقدار زیادی فیبر است که برای هضم غذا مفید است و همچنین ویتامین C که ایمنی را تقویت می کند. فیبر پرتقال با کاهش جذب در جریان خون و جلوگیری از حرکت گلوکز بین روده و کبد به جذب قند خون کمک می کند. در نتیجه پرتقال را باید در فهرست میوه هایی قرار داد که دیابتی ها باید مصرف کنند. برای دفع سموم از بدن اهمیت زیادی دارد. در نتیجه، خوردن پرتقال تازه می تواند به افراد دیابتی در حفظ سطح قند خون کمک کند.

پاپایا

دیابتی ها از سطوح بالای قند خون رنج می برند که باید با ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل کنترل شود. گنجاندن پاپایا در لیست میوه های مصرفی بیماران دیابتی برای کاهش علائم دیابت بسیار مهم است. این به دلیل آنتی اکسیدان های ذاتی پاپایا است که اعتقاد بر این است که برای بیماران دیابتی مفید است. افراد مبتلا به دیابت نیز در معرض خطر ابتلا به انواع دیگر مشکلات سلامتی هستند. عدم کنترل سطح قند خون می تواند به قلب یا اعصاب آسیب برساند. از طرفی نواختن به همان میزان پاپایا در پیشگیری از چنین مشکلاتی بسیار موثر است.
دیابتی ها تمایل به خوردن شیرینی جات و غذاهای شیرین دارند که می تواند خطرناک باشد. در این مورد، محدودیت شدید لازم است. در نتیجه رژیم غذایی خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. مواد مغذی موجود در پاپایا نشان می‌دهد که اگرچه طعم شیرینی دارد، اما فیبر بالایی دارد و قند کمی دارد و آن را به یک جایگزین سالم برای بیماران دیابتی تبدیل می‌کند. استفاده از پاپایا به صورت روزانه به ویژه در مدیریت دیابت نوع ۲ موثر است. پاپایا (بهترین غذاها برای کاهش وزن) به دلیل محتوای فیبر بالایی که دارد به مدیریت وزن کمک می کند که برای دیابتی ها بسیار مهم است.




چه میوه هایی برای دیابتی ها مفید است؟

گلابی

گلابی میوه ای خوشمزه و سالم است. گلابی همچنین دارای سطوح پایینی از شاخص گلیسمی است که باعث می شود سطح قند خون به سرعت بالا نرود. با توجه به شاخص گلیسمی، این ماده غذایی با GI پایین است. ما همچنین می دانیم که خوردن گلابی می تواند به شما در مدیریت قند خون کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و سکته را کاهش دهد. آنها حتی ممکن است به هضم غذا کمک کنند.
صدها سال است که از گلابی در پزشکی استفاده می شود. به مشکلات مختلفی از جمله التهاب، یبوست و سردرد کمک می کند. علاوه بر اینکه منبع خوبی از فیبر است، حاوی پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K است. گلابی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی و مشکلات کلسترول کمک کند. آنها همچنین به حفظ سلامت و عملکرد روده کمک می کنند.

هندوانه

کنترل قند خون یا سطح گلوکز یک هدف مهم برای افراد مبتلا به دیابت است، بنابراین اگر می‌خواهید از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید، توجه کافی به غذایتان ضروری است. بسیار مهم است که انواع خاصی از میوه ها را به طور منظم به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود مصرف کنید تا سطح قند خون خود را کنترل کنید. هندوانه را می توان در این مورد به این لیست پیوند داد. هندوانه قند و کالری کمی دارد و همین امر آن را برای بیماران دیابتی نوع ۲ انتخاب خوبی می کند.
افراد دیابتی بیشتر در معرض مشکلات کلیوی هستند. هندوانه سطح اسید اوریک خون را کاهش می دهد، که برای عملکرد کلیه مفید است (چگونه بیماری کلیوی را در خانه درمان کنیم)، اضافه وزن می تواند فشار خون را افزایش دهد. با این حال، هندوانه کالری کمی دارد که می تواند به کاهش وزن کمک کند و آن را به یک غذای مهم برای بیماران دیابتی تبدیل می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/