چگونه با استفاده از رسانه های اجتماعی کسب و کار کوچک خود را توسعه دهیم

آیا شما یک صاحب کسب و کار کوچک به دنبال راه هایی برای رشد کسب و کار خود هستید؟ آیا به دنبال جذب مشتریان بالقوه بیشتری به کسب و کار خود هستید یا در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی شنیده اید و اکنون می خواهید آن را امتحان کنید؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، شما با چالش های زیادی روبرو هستید – سرمایه محدود، حداقل کارکنان پشتیبانی، و کارهای زیادی برای انجام دادن در زمانی که به نظر می رسد بسیار کوتاه است. بنابراین، چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را بدون سرمایه گذاری هنگفت در بازاریابی و تبلیغات توسعه دهید؟ پاسخ – از طریق استفاده از فناوری. وب ۲.۰ ابزارها و فن آوری های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کند سرنخ ایجاد کنید و در خانه کسب و کار خود را افزایش دهید. رسانه های اجتماعی یکی از این ابزارها هستند. این تنها چیزی است که شما به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک برای شروع افزایش درآمد با رسانه های اجتماعی باید بدانید.

رسانه های اجتماعی چیست؟

رسانه‌های اجتماعی دسته‌ای از رسانه‌های آنلاین هستند که در آن افراد در اینترنت صحبت می‌کنند، به اشتراک می‌گذارند، به اشتراک می‌گذارند، متصل می‌شوند و نشانک‌گذاری می‌کنند. به عنوان مثال می توان به فیس بوک، توییتر، لینکدین، یوتیوب، گوگل پلاس و مای اسپیس اشاره کرد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی از پلتفرم های ذکر شده در بالا برای دستیابی به مخاطبان مصرف کننده جدید و ایجاد آگاهی از برند محصول استفاده می کند. با انتشار کلمه یک محصول از کاربر به کاربر، بازاریابی رسانه های اجتماعی به دنبال به دست آوردن مشروعیت بیشتر برای پیام است زیرا توسط “دوستان” مورد اعتماد به اشتراک گذاشته می شود.

محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی کدامند؟

مطالعات نشان می دهد که فیس بوک و توییتر محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی هستند و پس از آن یوتیوب، لینکدین و گوگل پلاس قرار دارند.

چرا باید به بازاریابی شبکه های اجتماعی اهمیت بدهم؟

اگر فکر می کنید این نوع بازاریابی برای شما مناسب نیست، دوباره فکر کنید. این پلتفرم ها مزایای زیادی را برای صاحبان مشاغل کوچک ارائه می دهند. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا باید از رسانه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنید.

قرار گرفتن در معرض: به عنوان یک صاحب یک کسب و کار کوچک، شما به شدت به بازاریابی شبکه ای برای هدایت کسب و کار خود متکی هستید – که به نوبه خود به تعامل شما با مردم بستگی دارد. این ایده اصلی چیستی رسانه های اجتماعی است! اما رسانه های اجتماعی تقریباً فرصت های نامحدودی را برای تعامل با مردم ارائه می دهند – میلیون ها نفر از آنها! با این شکل هیجان انگیز بازاریابی، کسب و کار شما محدود به مشتریان بالقوه محلی نخواهد بود. شما سرنخ هایی را خواهید یافت که از یک بازار جغرافیایی متنوع می آیند!

هزینه صفر: در حالی که سایر رسانه های بازاریابی ممکن است گران باشند، این نوع بازاریابی نسبتاً رایگان است یا به سرمایه گذاری نقدی کمی نیاز دارد. این یک راه کم هزینه عالی برای انتقال پیام شما است.

حضور پیشرفته در وب: حضور در پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی حضور وب شما را افزایش می دهد. هرچه افراد بیشتری در فیس بوک یا توییتر درباره شما صحبت کنند، شانس بیشتری برای یافتن کسب و کار شما در جستجوهای اینترنتی مرتبط مانند گوگل یا یاهو وجود دارد! یا بینگ

ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه: این پلتفرم ها شما را در تماس مستقیم با مشتریان خود قرار می دهند. می توانید با آنها تماس انفرادی داشته باشید و بفهمید که واقعاً چه می خواهند.

سریع برو: این بازاریابی به شما این فرصت را می دهد که به سرعت در بازاریابی خود گسترش پیدا کنید. بهش فکر کن. شما یک ویدیو از کار خود را در یوتیوب قرار می دهید. ۱۰ نفر آن را پسندیدند و پنج نفر از آنها آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند و آنها نیز آن را با ۲۰ نفر دیگر به اشتراک گذاشتند. این به عنوان “بازاریابی ویروسی” شناخته می شود، و می تواند یک راه بسیار موثر برای افزایش تولید سرنخ باشد.

“طرح بازی” رسانه های اجتماعی چیست و چرا باید آن را داشته باشید؟

برنامه بازی رسانه های اجتماعی فرآیندی متشکل از چند مرحله ساده است که می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی رسانه های اجتماعی خود کمک کند. عرصه رسانه های اجتماعی بزرگ است و اگر طبق قوانین بازی نکنید، می توانید در آن گم شوید. رقابت زیادی وجود دارد و اگر می‌خواهید در بین دیگران متمایز شوید و توجه را به خود جلب کنید، باید یک برنامه مشخص داشته باشید.

برنامه کامل بازی رسانه های اجتماعی شما

یک برنامه بازی معمولی برای کسب و کار شما باید شامل این چهار مرحله باشد

  • شبکه خود را بسازید
  • حضور خود را گسترش دهید
  • وصل بمون
  • نظارت کنید

مرحله ۱ – شبکه خود را بسازید: اولین قدم این است که کاربرانی را پیدا کنید و آنها را به شبکه خود اضافه کنید که فکر می کنید در بین مخاطبان هدف شما قرار دارند. هنگام درخواست اضافه کردن کاربران به شبکه خود، همیشه ایده خوبی است که این درخواست ها را به یک پیام سفارشی پیوست کنید. همچنین می توانید گروه های مرتبط با صنعت خود را جستجو کرده و به آنها بپیوندید. برای مثال، اگر نوشیدنی‌های بهداشتی و سایر محصولات مرتبط با سلامتی می‌فروشید، می‌توانید به گروه‌هایی بپیوندید که در آن موضوعاتی مانند تغذیه، رژیم غذایی یا سلامت مورد بحث قرار می‌گیرد. این گروه ها برای محصولاتی که ارائه می کنید به شما مخاطب می دهند. با این حال، هنگامی که در یک گروه هستید، به یاد داشته باشید که ارزش اضافه کنید. به سوالاتی که برای پاسخ دادن به آنها مجهز هستید پاسخ دهید، فعالانه در بحث ها شرکت کنید، زیرک باشید و محصولات خود را بیش از حد تحت فشار قرار ندهید.

مرحله ۲- انتشار: مرحله بعدی تبلیغ حضور خود در شبکه های اجتماعی است. می‌توانید این کار را با افزودن پیوندهایی به صفحات رسانه‌های اجتماعی خود در وب‌سایت، خط امضای ایمیل یا خبرنامه‌تان انجام دهید. شما با کسب و کار خود آنجا هستید – آن را تبلیغ کنید!

مرحله ۳ – در تماس باشید: مرحله سوم این است که با طرفداران و اعضای گروه خود در ارتباط باشید. شروع با یک ابتکار بازاریابی رسانه های اجتماعی آسان است، اما حفظ آن به تلاش نیاز دارد. و مانند بسیاری از تلاش‌های شبکه‌ای، نتایج معمولاً فوری نیستند. برای ارسال ایمیل از اعضای گروه و دیگران در شبکه خود اجازه بگیرید. سپس می توانید محتوای مرتبط را برای افراد شبکه خود ایمیل کنید. نکته کلیدی در اینجا ارسال محتوای مرتبط و ارزشمند است – نه یک تبلیغ برای محصولات/خدمات شما. اگر شما یک شرکت نوشیدنی های بهداشتی هستید که بخشی از گروه رژیم غذایی و تغذیه را نیز تشکیل می دهید، می توانید پیوندهایی مانند “۱۰ میوه برتر غنی از آنتی اکسیدان” را ارسال کنید و سپس ممکن است یک تصویر و اطلاعاتی در مورد محصول خود اضافه کنید که باعث دلگرمی شود. در صورت تمایل با شما تماس بگیرند. این رویکرد بهتر از ارسال یک خبرنامه ایمیل کاملا سفارشی برای مشتریان بالقوه پذیرفته خواهد شد.

چه باید کرد و چه نباید کرد

در حالی که شبکه های اجتماعی تماماً در مورد تعامل انسانی هستند و نمی توان آنها را محدود کرد، در اینجا نکاتی وجود دارد که مفید خواهند بود.

چه کاری باید انجام دهید؟

ارزش افزودن به مخاطبین خود: همیشه به مخاطبین خود ارزش بیافزایید. همیشه! به آنها اطلاعات مفید، نکات و حقایق جالب دیگری که می توانند استفاده کنند، ارائه دهید. به عنوان مثال، جین، صاحب مشاغل خانگی، نوشیدنی های سالم و محصولات کاهش وزن می فروشد. بنابراین منطقی است که او مقالات جالبی با موضوع کاهش وزن در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

در پست آنلاین خود ثابت قدم باشید: این یک تلاش یکباره نیست. این در مورد ایجاد یک رابطه است … و روابط زمان می برد. در رسانه های اجتماعی خود ثابت قدم باشید. هر روز حداقل یک توییت/پست/به‌روزرسانی جالب دریافت کنید. در برخی موارد، ارسال چندین پست در روز بهتر است – اما قانون شماره ۱ را فراموش نکنید – ارزش افزوده. پست های شما نباید مانند مزخرفات بیهوده یا تبلیغاتی برای محصول/خدمت شما باشد.

به آنچه در حال بحث است توجه کنید: اگر به انجمن یا گروهی می‌پیوندید، فعالانه در بحث‌های مرتبط شرکت کنید. از دانش تخصصی خاص خود برای کمک به دیگران استفاده کنید. به عمق و بُعد دادن به بحث کمک کنید.

مکالمه کلیدی است: همانطور که قبلاً ذکر شد، بازاریابی رسانه های اجتماعی در روابط رشد می کند. برای ایجاد یک رابطه قوی با مشتریان بالقوه، باید با آنها گفتگو کنید. ارتباط دو طرفه را بین خود و مخاطبان خود حفظ کنید. واقعاً به حرف های آنها توجه کنید و نظرات یا مشاهداتی که انجام می شود را پیگیری کنید.

دقیقاً بدانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید: خود را به عنوان یک متخصص در این سیستم عامل ها قرار دهید. اما مطمئن شوید که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید جستجو کنید. خطاها در این پلتفرم ها به سرعت پخش می شوند و به اعتبار کسب و کار شما آسیب می رسانند.

شخصی سازی تعامل: توصیه می شود تعامل خود را با مخاطبان شخصی سازی کنید. درباره یک رویداد یا رویدادی که روی دیوار پست شده است، مانند یک سفر اخیر، پرس و جو کنید، یا عکس های تعطیلات خود را در فیس بوک “لایک” کنید.

شخصیت خود را به تصویر بکشید: بزرگترین مزیتی که صاحبان مشاغل کوچک نسبت به شرکت های بزرگ دارند این واقعیت است که آنها بسیار کوچکتر هستند و این احساس واقعی را از دست نداده اند. به مخاطبان خود اجازه دهید شخص پشت صحنه را بشناسند. مطمئن شوید که تعاملات شما جنبه شخصی دارد!

به شکایات مشتریان خود در اسرع وقت پاسخ دهید: آیا می دانستید که ۸۸ درصد از مشتریان می گویند که شکایات بی پاسخ در رسانه های اجتماعی مانع از تکرار تجارت آنها می شود؟ و شکایات مشتریان را بدتر حذف کنید! بنابراین مطمئن شوید که شکایات مشتریان شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی به سرعت حل می شود. حتی اگر نمی توانید آن را حل کنید، حداقل پاسخ دهید تا بدانند شنیده می شوند. به همه چیز اعتراف کن

فهرست حضور خود در رسانه های اجتماعی: پروفایل های خود را تبلیغ کنید. همیشه پیوندهایی به نمایه رسانه های اجتماعی خود در وب سایت، وبلاگ، ایمیل ها و حتی مطالب چاپی خود ارائه دهید. برای وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، بهتر است ویجت‌های فیس‌بوک و توییتر را اضافه کنید که یک فید زنده از آنچه در صفحه فیس‌بوک/تویتر شما اتفاق می‌افتد، درست در وب‌سایت یا وبلاگ شما ارائه می‌دهند. به منظور تشویق مردم به دنبال کردن شما در رسانه های اجتماعی، مشوق ها یا اطلاعات ارزش افزوده مانند مقالات سفید یا مقالات را ارائه دهید!

نظارت و تعدیل: حضور خود را در رسانه های اجتماعی زیر نظر داشته باشید. دریابید که نام شما در کجای اینترنت ظاهر می شود و در چه زمینه ای از آن استفاده شده است. Google Alert ساده ترین راه برای انجام این کار است، اگرچه ابزارهای رایگان زیادی به صورت آنلاین برای نظارت بر حضور شما در وب وجود دارد. همچنین کنترل صفحات رسانه های اجتماعی خود را حفظ کنید. آنچه را که دیگران در صفحه شما می پرسند بخوانید و سریع پاسخ دهید.

محتوای رسانه های اجتماعی خود را جمع آوری کنید: تولید محتوا به زمان نیاز دارد. پس چرا از محتوای خود نهایت استفاده را نمی کنید؟ محتوای خود را در تمام سایت های رسانه های اجتماعی محبوب ارسال کنید و با خیال راحت از آن استفاده مجدد کنید. یک پست وبلاگ را به لینک تبدیل کنید و آن را در فیس بوک قرار دهید. آن را به یک ویدیو تبدیل کنید و آن را به یوتیوب و فیس بوک اضافه کنید یا آن را به یک ارائه تبدیل کنید و در SlideShare قرار دهید. هدف این است که محتوای خود را به حداکثر برسانید.

چه کاری را نباید انجام دهید؟

محصولات/خدمات خود را به صورت عمومی پرداخت نکنید: رسانه های اجتماعی یک پلتفرم هستند

جایی که روابط برای ایجاد ارزش ساخته می شوند. جایی برای تبلیغ نیست. مخاطب شما

اگر تنها چیزی که در مورد آن صحبت می کنید چیزهایی است که می فروشید، او از شما دوری می کند. در مورد آن فکر کنید، آیا با خانواده خود صحبت می کنید؟

و دوستان در اطراف محصولاتی که همیشه می فروشید؟ البته که نه! سپس شما را درمان نکنید

مخاطب رسانه های اجتماعی متفاوت است.

مخاطبین خود را با به روز رسانی های بیهوده اسپم نکنید: خب، اکنون دو محصول جدید به مجموعه خود اضافه کرده اید. در حالی که اشتراک‌گذاری اخبار عالی است، تبلیغات را برای مخاطبین خود ارسال نکنید. ایجاد پیوند به گروه جدیدی از محصولات؛ کسانی که علاقه مند هستند را رصد کنید و اطلاعات را بر اساس نیاز به دانستن به اشتراک بگذارید.

در پست های خود اشتباهات گرامری و املایی نداشته باشید: شما یک کسب و کار کوچک هستید که تاثیرگذار است. با اشتباهات املایی و گرامری آن را خراب نکنید. از ابزارهای بررسی املا/گرامر استفاده کنید، اما تنها به آنها تکیه نکنید. قبل از اینکه پست های خود را به صورت آنلاین منتشر کنید مرور کنید. اگر گرامر یا املا با قدرت شما سازگار نیست، از شخص دیگری بخواهید قبل از اینکه کار شما منتشر شود تصحیح کند

در پاسخ به درخواست‌های کمک در حوزه تخصصی خود کوتاهی نکنید: اگر عضو یک گروه یا انجمن هستید، از هر فرصتی برای نشان دادن تخصص خود استفاده کنید. آفتابگردان نباشید که فعالانه در بحث ها شرکت می کند.

اجازه ندهید نمایه شما قدیمی شود: مطمئن شوید که نمایه شما به طور مکرر به روز می شود و چیزی جدید را معرفی می کنید. یکی از اشتباهاتی که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک مرتکب می شوند، ایجاد پروفایل های رسانه های اجتماعی و سپس فراموش کردن آنهاست. تلاش های شما در رسانه های اجتماعی باید به ثمر بنشیند.

حواس پرت نشوید: موارد حواس پرتی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد – به خصوص در کانال های رسانه های اجتماعی که می تواند باعث شود ساعت های آنلاین خود را از دست بدهید. بازی‌ها، آزمون‌ها، انجمن‌ها، چت‌های زنده – در حالی که اینها می‌توانند ابزارهای جالبی برای جلب علاقه مشتریان بالقوه و تمرکز بر اهداف شما باشند. در غیر این صورت، متوجه خواهید شد که زمان و تلاش زیادی برای فعالیت هایی که برای شما سودی ندارند، سرمایه گذاری می کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر