چگونه با جلوگیری از رادیکال های آزاد سلولیت را کاهش دهیم؟

اگر مشکل سلولیت دارید، مطمئن باشید که راه هایی برای خلاص شدن از بدن یا حداقل کاهش ظاهر زشت آنها وجود دارد. اگرچه سلولیت توده‌ای از بافت‌های چربی است و یک رژیم غذایی سالم خوب و یک برنامه ورزشی می‌تواند به کاهش سلولیت شما کمک کند، اما لازم نیست رژیم‌های غذایی سخت و ساعت‌ها ورزش را در روز انجام دهید تا به این اثر برسید.

با این حال، ابتدا اجازه دهید بفهمیم سلولیت چیست. سلولیت معمولاً در مکان‌هایی که چربی‌های سرسخت بدن را ذخیره می‌کنیم، مانند ران‌ها، باسن، پشت بازوها و روی شکم دیده می‌شود. این نواحی از پوست هستند که به صورت توده ای یا مانند سطح توپ گلف به نظر می رسند که گاهی به آن پوست پوست پرتقال نیز می گویند.

همانطور که قبلا ذکر شد، سلولیت فقط یک نام فانتزی برای توده های چربی است که به بافت همبند زیر پوست شما فشار می آورد. هنگامی که بافت های همبند در چربی زیرین بدن نتوانند نگه دارند، ظاهر ناخوشایند توده ای ایجاد می شود.

نسبت عضله به چربی بدن، استعداد ژنتیکی، جنسیت، سن و حتی سبک زندگی شما می تواند تأثیر زیادی بر داشتن یا نداشتن سلولیت و میزان آن داشته باشد.

زنان بیشتر از مردان مستعد ابتلا به مشکلات سلولیت هستند. این به این دلیل است که استروژن (هورمون زنانه) موجود در آنها باعث افزایش تجمع مایعات در بافت‌های چربی می‌شود و از آنجایی که زنان پوست نازک‌تری نسبت به مردان دارند، بافت‌های چربی جذب‌شده راحت‌تر به سطح زیر پوست فشار داده می‌شوند تا قابل مشاهده شوند. .

یکی از راه های کاهش سلولیت، مصرف بیشتر مواد غذایی ضد سلولیت مانند میوه ها و سبزیجات است. زیرا میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که رادیکال های آزاد را از بین می برند. رادیکال های آزاد می توانند صدمات زیادی به سلول ها و بافت های بدن شما وارد کنند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها همچنین با ایجاد لایه ای از محافظت برای سلول ها و بافت های بدن از آسیب های بعدی به سلول های شما جلوگیری می کنند. میوه ها و سبزیجات همچنین حاوی ویتامین C هستند و این ویتامین به ساخت کلاژن کمک می کند و پوست شما را قوی تر و سالم تر می کند.

با این حال، هنگام خوردن میوه‌ها، برای فواید کامل آن، نه فقط آب میوه را به طور کامل مصرف کنید و از خوردن آن‌ها زیاده‌روی نکنید، زیرا بیشتر میوه‌ها دارای محتوای قند بالایی هستند که ممکن است کالری بیشتری نسبت به نیازتان داشته باشند و تبدیل به چربی بدن شوند.

پس چگونه رادیکال های آزاد باعث ایجاد سلولیت می شوند؟ خب، سیستم لنفاوی شما چیزی است که سموم را از بدن شما دفع می کند و رادیکال های آزاد فشار زیادی بر سیستم وارد می کنند و از عملکرد آن در سطح بهینه خود جلوگیری می کنند.

سپس الیافی ایجاد می شود که به دیواره های کیسه های چربی می چسبند و آنها را ضخیم تر و بزرگتر می کنند. این فشار اضافی بافت های چربی شما را بیشتر به سمت بالا می راند و ویولا، توده سلولیت دیگری متولد می شود.

بنابراین اگر می خواهید از حمله رادیکال های آزاد به سلول های خود جلوگیری کنید، علاوه بر خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، از سیگار کشیدن، الکل، مواد غذایی ذغالی شده، استرس، آلودگی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و غذاهای فرآوری شده کارخانه ای که حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند خودداری کنید.

بعد، یک برنامه ورزشی خوب داشته باشید. این به این دلیل است که هنگام ورزش، ضربان قلب خود را افزایش می دهید و به نوبه خود گردش خون بهتری به شما می دهد تا پوست سالم تری داشته باشید. وقتی پوست شما سالم‌تر و کشیده‌تر است، سلولیت به‌خوبی به سطح کشیده می‌شود. علاوه بر این، ورزش چربی بدن را می سوزاند و سلولیت بخشی از چربی بدن شما است، اینطور نیست؟

بنابراین غذاهای مناسب بخورید، از حملات رادیکال های آزاد دوری کنید و یک برنامه ورزشی خوب برای کاهش سلولیت یا حتی خلاص شدن از شر آن داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر