چگونه بدنی متناسب بسازیم

بدنسازی و تناسب اندام

بزرگترین اشتباهی که اغلب بدنسازان به آن دچار می شوند این است که فقط روی یک یا دو نوع عضله کار کنند. این نوع ماهیچه ها، بیشتر اوقات، به قسمت بالایی بدن (دوسر بازو، سینه و پشت) تعلق دارند و در آینه اتاق خواب خوب به نظر می رسند (فرض کنیم که آینه تمام اندازه نیست).

شما نمی خواهید بالاتنه بزرگی بسازید و چوب ها را حمل کنید، منظورم روی پاهایتان است. بله، تناسب مهم است و روال تمرینی شما باید به همان اندازه بدن شما را بسازد. برای اطمینان از اینکه روتین مناسبی دارید، باید قبل از تمرین و ۲ تا ۳ ماه بعد از بدن خود عکس بگیرید و آن را مقایسه کنید. اگر هر یک از اعضای بدن شما در تصویر خیلی بزرگ به نظر می رسد به این معنی است که قسمت بدن نامتناسب است و باید برنامه خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

وقتی بدن شما نامتناسب رشد می کند چه باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به برنامه تمرینی خود نگاه کنید و آن را تجزیه و تحلیل کنید. اگر تلاش زیادی برای بالاتنه و زمان کمی برای پایین تنه خود اختصاص می دهید، می تواند مشکل اصلی باشد. در این حالت باید از روتین بالاتنه خود زمان را به پایین تنه کمتر توسعه یافته اختصاص دهید که در حال عقب افتادن است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگز مجبور نیستید ورزش را روی قسمت های پیشرفته تر بدن متوقف کنید. شما فقط باید مطمئن شوید که قادر خواهید بود تمام بدن خود را به همان اندازه بسازید.

نیاز به کمک است؟

اگر تجربه کافی برای ساختن روال بدنسازی مناسب برای خود ندارید، باید به یک مربی شخصی مراجعه کنید تا آن را برای شما تنظیم یا بسازد.

اکثر اعضای بدن نادیده گرفته شده برای تمرین بر.

ساق پا، ساق پا و ساعد نادیده گرفته‌شده‌ترین اعضای بدن هستند که در بیشتر برنامه‌های بدنسازی بدنسازان غایب هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر