چگونه غذای سالم زندگی من را تغییر داد؟

اغلب، ایجاد عادت غذایی سالم آنقدرها که افراد زیادی تصور می کنند محدود کننده یا گیج کننده نیست. اولین و مهمترین اصل تغذیه سالم صرفاً خوردن طیف وسیعی از مواد غذایی است. این مهم تر است، زیرا مواد غذایی متنوع سهم های متنوعی در رژیم غذایی دارند.

ثانیاً سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات ضروری هستند، زیرا این غذاها سرشار از کربوهیدرات، فیبر، مواد معدنی، ویتامین‌ها و مواد چرب کم و فاقد کلسترول هستند.

همچنین بهتر است بین مصرف کالری و کالری دریافتی تعادل برقرار کنید. یعنی از خوردن مواد غذایی بیشتر از آنچه بدن می تواند مصرف کند خودداری کنید. در غیر این صورت احتمال افزایش وزن وجود دارد. بنابراین، هر چه فرد فعال تر باشد، بیشتر می تواند غذا بخورد و این تعادل را حفظ کند.

این بدان معنا نیست که سه مرحله اساسی فوق الذکر به فرد پیشنهاد می کند که غذای مورد علاقه خود را قربانی کند. تا زمانی که رژیم غذایی فرد سرشار از فیبر و مواد مغذی و متعادل باشد، هیچ چیز نامناسبی وجود ندارد.

افراد همچنین می توانند مواد غذایی سالم را به عنوان فرصتی برای گسترش طیف وسیعی از جایگزین ها با استفاده از غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه ها یا غلات کامل ببینند. یک تغذیه سالم لزوماً مستلزم خوردن مواد غذایی غیر جذاب یا بی مزه نیست.

فواید غذای سالم:

رژیم غذایی مغذی و سالم برای حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. رژیم غذایی سالم شامل غذای به موقع و منظم، تنقلات، آجیل و آبمیوه است. یک وعده غذایی متعادل و عادات غذایی مناسب برای داشتن یک زندگی سالم ضروری است. در طول زندگی، همه فراموش می کنند که تغذیه ضروری برای عملکرد صحیح بدن را مصرف کنند، از این رو تحت چندین بیماری سبک زندگی قرار می گیرند. از این رو لازم است فرد فواید مواد غذایی سالم مانند سبزیجات، میوه ها و آجیل ها را بداند و بداند.

در زیر به برخی از فواید غذای سالم پرداخته شده است:

o چغندر: دارای مقدار مناسبی پتاسیم، منگنز و برگ است. همچنین حاوی کالری کمتری است و به درمان مشکلات پوستی کمک می کند.

o گل کلم: بسیار مغذی است و در درمان چندین بیماری بسیار موثر است. سرشار از فولات است و برای زنان باردار مناسب است.

o انبه: میوه‌ای بسیار محبوب و در دسترس است. آنها سرشار از پتاسیم هستند و برای التیام زخم ها مفید هستند.

ارزش غذایی موز: به درمان کم خونی، افسردگی، قدرت مغز، فشار خون و یبوست کمک می کند.

o تخم مرغ: غذای مقوی و سالم است. لسیتین تخم مرغ از جذب کلسترول تخم مرغ و سایر منابع نیز جلوگیری می کند.

بررسی اجمالی:

تحقیقات نشان داده است که کسانی که کمتر غذای فرآوری شده و مواد چرب اشباع شده می خورند عمر طولانی تر و سالم تری دارند و کمتر در معرض بیماری و بیماری هستند. غذای سالم همراه با ورزش مناسب انرژی زیادی می بخشد و احساس قوی تر و سالم تر می کند.

غذای سالم می تواند به افراد در حفظ وزن سالم کمک کند. عبارت Healthy Weight نه تنها برای افرادی که اضافه وزن دارند، بلکه برای افرادی که دارای کمبود وزن هستند نیز مهم است. با خوردن غذای سالم، افراد می توانند وزن بدن خود را بدون کمبود وزن یا اضافه وزن کنترل کنند.

معیشت سالم همه چیز در مورد درک نیازهای بدن است و آن را با منابع خوب برای عملکرد مناسب بدن ارائه می دهد. عادات غذایی ناسالم می تواند بدن افراد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین برای جلوگیری از چنین عواقبی از مواد غذایی سالم استفاده کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر