چگونه می توان تعادل را در موقعیت های اجتماعی غذا خوردن تمرین کرد


آیا تا به حال احساس کرده اید که حفظ تعادل مورد نظر در شرایط خوردن اجتماعی دشوارتر است؟

غذا بخش مهمی از زندگی اجتماعی ، فرهنگ ها ، سنت ها و جشن های ما است.

اما هنگام یادگیری نحوه یافتن تعادل مناسب غذاها و تغذیه ، لذت بردن از این موقعیت ها بسیار طاقت فرسا یا ناامید کننده است.

اگر دائماً احساس می کنید با انتخاب هایی که با تعادل شما مطابقت ندارد ، از مسیر خارج می شوید ، می تواند واقعاً ناامید کننده باشد و افکار منفی را در مورد خود ایجاد کند ، چیزی که ما نمی خواهیم شما تجربه کنید

ادامه را بخوانید تا دریابید که چگونه می توانید در شرایط غذایی اجتماعی احساس آرامش بیشتری با غذا داشته باشید.

چرا حفظ تعادل در شرایط تغذیه اجتماعی دشوار به نظر می رسد

چند دلیل رایج وجود دارد که باعث می شود غذا خوردن اجتماعی با چالش بیشتری مواجه شود و آگاهی از آنها به شما کمک می کند تا یاد بگیرید چگونه در موقعیت های اجتماعی با غذا راحت تر باشید.

1. محیط با روال عادی شما متفاوت است

وقتی در موقعیت های اجتماعی هستید ، خواه در خانه دوست برای شب دختر ، در باربیکیو خانواده یا در عروسی ، محیط فیزیکی کاملاً متفاوت از فضای شما در خانه است و این می تواند تأثیر زیادی بر انتخاب های غذایی شما بدون اینکه حتی متوجه آن باشید

به عنوان مثال ، در بسیاری از این موقعیت ها ، غالباً غذاهایی وجود دارد که برای چرا به نمایش گذاشته می شود ، مانند کاسه چیپس یا یک تخته کلوچه. این می تواند به سادگی باعث شود که غذاهای خاصی را بخواهید که معمولاً نمی گفتید برای شما رضایت بخش ترین هستند.

علاوه بر این ، شما در این مواقع با افراد بیشتری تعامل و تعامل دارید ، در حالی که شاید در خانه فقط شما ، با شریک خود یا با خانواده خود باشید.

وقتی در یک رویداد اجتماعی هستید ، اغلب افراد بیشتری با آنها چت می کنید و حتی ممکن است فعالیت های مختلفی در حال انجام باشد. این امر می تواند برای شما چالش برانگیزتر باشد که به یاد داشته باشید که میزان گرسنگی و سیری خود را بررسی کرده یا آنچه را که می خورید واقعاً تجربه کنید.

2. شما کنترل گزینه های غذایی را ندارید

یکی از رایج ترین دلایلی که بسیاری از مردم احساس می کنند موقعیت های اجتماعی برای هدایت آنها دشوار است این است که آنها بر غذایی که قرار است در آنجا باشد کنترل ندارند.

بین ندانستن غذای ارائه شده ، دیدن غذاهای لذیذ و غذاهای دلخواه و نداشتن گزینه های تغذیه کننده ، احساس ناامیدی آسان است و حفظ تعادل غیرممکن است.

3. فشار همسالان

شما احتمالاً قبلاً این را تجربه کرده اید.

شما آنچه را که دوست دارید بخورید یا نخورید در یک روز خاص انتخاب کرده اید و کسی در مورد آن اظهار نظر می کند.

“شما سالاد می خورید ، معمولی ، کمی زندگی کنید.”

یا شاید ، “شما قصد دارید آن کیک شیرین را بخورید؟ من کتو هستم و هرگز آن را نخواهم خورد. ”

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از بسیاری از مشتریانی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه که می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در مقطعی از سفر خود این را تجربه خواهید کرد.

6 نکته برای تغذیه اجتماعی برای یافتن تعادل مناسب

خوشبختانه ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم!

پیمایش غذای اجتماعی لازم نیست آنچنان که در حال حاضر احساس می شود چالش برانگیز باشد. با رعایت چند نکته ساده در مورد تغذیه اجتماعی که می توانید در ذهن داشته باشید ، برای شما بسیار راحت تر خواهد بود که با انتخاب غذای خود تعادل را تمرین کنید.

1. یک هدف روشن تنظیم کنید

علاوه بر توجه ، می توانید قصد واضحی از آنچه دوست دارید در رویداد یا گردهمایی تجربه کنید ، ایجاد کنید.

آیا آنجا هستید تا با دوستان قدیمی خود که مدتی است آنها را ندیده اید تماس بگیرید؟ برای جشن عروسی دو نفر از اعضای خانواده خود؟ برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه در رستوران مورد علاقه خود؟

یا شاید شما می خواهید بتوانید در یک رویداد بدون محدودیت یا گناه از غذا لذت ببرید تا بتوانید بر معاشرت تمرکز کنید و گرفتار قوانین غذا نشوید؟

اینها همه نیت هایی است که در آن تغذیه فیزیکی اولویت اصلی نیست – و این خوب است! گاهی اوقات لذت در اولویت است. اگر اینطور است ، به خودتان اجازه دهید تا از فضاسازی و آنچه که در آنجا تجربه می کنید ، آگاهانه لذت ببرید ، نه اینکه به قوانین غذا یا “باید” هایی که می توانید فکر کنید بپردازید.

وقتی دیگر در رویداد اجتماعی حضور ندارید و به روال عادی زندگی خود باز نمی گردید ، تغذیه می تواند دوباره در اولویت قرار گیرد. این تعادلی است که ما در این روش به شما آموزش می دهیم و به شما امکان می دهد بین تغذیه و لذت در مراحل مختلف زندگی خود کاهش پیدا کنید.

2. غذاها و میان وعده های متعادل بسازید

یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ تعادل در موقعیت های اجتماعی خوردن ، به خاطر سپردن اصول عادات غذایی متعادل است. یکی از شیوه های اصلی که به مشتریان خود آموزش می دهیم این است که چگونه یک وعده غذایی یا میان وعده متعادل ایجاد کنیم.

این به آنها اجازه می دهد تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنند و در عین حال از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرند ، مهم نیست که کجا هستند!

ما این کار را با استفاده از سیستم Found Found Five انجام می دهیم ، و اگر هنوز با این سیستم آشنایی ندارید ، می توانید راهنمای رایگان تغذیه متعادل ما را بارگیری کنید که دقیقاً نشان می دهد برای تعادل چه چیزی را باید در بشقاب خود قرار دهید.

با در نظر گرفتن این سیستم ساده در مواقع اجتماعی ، استرس آن برای شما بسیار کمتر خواهد شد. شما می توانید به هر بوفه ، میز سوپ خوری یا میز میان وعده نگاه کنید و بتوانید به راحتی آنچه را که می توانید برای ایجاد یک وعده غذایی متعادل به بشقاب خود اضافه کنید تجسم کنید.

آیا وعده های غذایی شما از بوفه شبیه غذاهایی است که در خانه تهیه می کنید ، احتمالاً نه ، اما باز هم – خوب است!

چارچوب بنیادی پنج به شما راهنمایی هایی را می دهد که باید بدانید در هر شرایطی بهترین کار را انجام می دهید ، بنابراین می توانید با اطمینان به هر موقعیت اجتماعی نزدیک شوید.

3. یک گزینه تغذیه برای اشتراک گذاری بیاورید

با این اوصاف ، با دانستن این نکته که اکثر موقعیت های اجتماعی دارای غذاهای لذیذ فراوان هستند اما غذاهای مغذی ندارند ، آیا می توانید چیزی را به اشتراک بگذارید که هم مغذی و هم لذت بخش باشد؟

این می تواند یک سالاد کلم بروکلی با پانسمان رنچ برای BBQ تابستانی ، یک ماهیتابه لوبیا سبز گیاهی برای مهمانی تعطیلات ، یا یک غذای خانگی برای یک میان وعده متعادل در شب دختر یا جشن تولد باشد.

4. ذهن آگاه باشید

گرفتار شدن در لحظه در رویدادهای اجتماعی بسیار آسان است ، به ویژه با تغییر محیط و فشار همسالان که ما در مورد آن صحبت کردیم.

یکی از راهبردهایی که ما با اعضا روش تغذیه آگاهانه به اشتراک می گذاریم تا به آنها در مقابله با این مشکل کمک کنند این است که در موقعیت های اجتماعی هوشیار باشند.

منظور ما از توجه دقیق چیست؟ خوب ، فرض کنید عمه شما اصرار دارد که براونی هایش را بخورید ، یا شاید شما کنار میز دسر با انواع شیرینی ها و خوراکی ها قدم می زنید. و فرض کنید شما واقعاً قهوه ای دوست ندارید ، یا شیرینی ها واقعاً کار شما نیستند ، اما در گذشته ، تقریباً همیشه مشتی چیزی از میز شیرینی بر می داشتید زیرا به سادگی آنجا بود ، یا به آن بله می گفتید. قهوه ای ها فقط به خاطر اصرار او

آیا این برای کسی آشنا است؟ اینها نمونه هایی از غذا خوردن بدون ذهن است که یکی از عوامل اصلی عدم تعادل شما در موقعیت های اجتماعی در گذشته است.

این بار ، ذهن آگاهی را وارد بازی کنید. اگر می دانید که کلوچه ها مربا شما نیستند ، با خودتان چک کنید. آیا واقعاً براونی می خواهید؟ اگر نه ، به سادگی نه بگویید متشکرم. اگر می دانید که بیشتر یک فرد خوش طعم هستید تا شیرین ، کنار آن میز قدم بزنید و وقت خود را در جاهای دیگر بگذرانید. واقعا برای شما لذت بخش است

داشتن تمرکز حواس در این لحظات می تواند به شما در تصمیم گیری هایی که واقعاً خوب و مناسب شما هستند کمک کند ، که به شما کمک می کند تا از استرس ، احساس گناه یا فشار بیش از حد ناشی از عدم تعادل غذا خوردن در شرایط خوردن اجتماعی جلوگیری کنید.

5. تمرین کنید که روز رویداد اجتماعی خود را متعادل کنید

در حال حاضر نیز شرایطی پیش می آید که شما نمی توانید گزینه تغذیه ای را ارائه دهید ، یا به سادگی ممکن است نخواهید. مانند این که برای غذا خوردن در رستوران یا خانه والدین خود برای چیزهای کوچک و معروف مامان بیرون می روید.

در چنین شرایطی ، می توانید بر تمرین تعادل نه تنها در رویداد اجتماعی بلکه در طول روز تمرکز کنید. اگر می دانید که قرار است غذاهایی را تجربه کنید که عمدتا در انتهای لذت بردن از طیف تعادل هستند ، می توانید برخی از مواد غذایی مغذی را در سایر نقاط در طول روز در اولویت قرار دهید.

اکنون ما در مورد روزه گرفتن در روز یا “جبران” غذای لذیذ پس از آن صحبت نمی کنیم ، زیرا می دانیم که آنها نمونه هایی از عادات متعادل غذا نیستند.

یک روز غذا خوردن تعادل و سلامتی شما را تغییر نمی دهد.

ما به سادگی در مورد یافتن تعادل بین تغذیه و لذت بردن صحبت می کنیم تا تسلیم تفکر همه یا هیچ.

اگر برای شام تولد بیرون می روید و می دانید که همه غذاها غذاهای لذیذی هستند ، می توانید بر خوردن یک اسموتی غنی از مواد مغذی و یک کاسه سبزیجات برای ناهار تمرکز کنید تا بدن شما آنچه را که برای احساس عالی نیاز دارد داشته باشد.

اما اجازه ندهید این باعث ایجاد استرس شود-به یاد داشته باشید که اینجا سیاه و سفید نیست ، بلکه مربوط به تفکر بزرگ است. این در مورد پیدا کردن تعادل کلی است.

6. برای برقراری ارتباط با مرزهای خود آماده شوید

فشار همسالان در رویدادهای اجتماعی بسیار رایج است و ما از بسیاری از مشتریانی می شنویم که احساس می کنند باید مانند دیگران غذا بخورند یا تحت فشار خانواده و دوستان قرار می گیرند که در مورد آنچه که می خورند یا نمی خورند اظهار نظر می کنند. متأسفانه ، احتمالاً در مقطعی از سفر خود این را تجربه خواهید کرد.

داشتن چند عبارت که می توانید از آنها استفاده کنید می تواند برای تعیین مرزها و پایان گفتگو مفید باشد.

  • “این بسیار خوشمزه به نظر می رسد! من در حال حاضر واقعاً در این زمینه نیستم ، اما از شما برای ارائه آن متشکرم. “
  • “من واقعاً لذت می برم [fill in the blank] در حال حاضر ، اما شاید بعداً برخی از آنها را امتحان کنم. ”
  • “متأسفانه وقتی غذا می خورم احساس خوبی ندارم [fill in the blank]بنابراین من تصمیم دارم امروز آن را نخورم. “
  • “من واقعاً دوست دارم [fill in the bank] – به نظر من بسیار رضایت بخش است. ”
  • “این در واقع چیزی است که بدن من در حال حاضر به آن نیاز دارد/می خواهد ، بنابراین من به آن گوش می دهم.”

احساس راحتی بیشتر با خوردن غذای اجتماعی

مانند هر چیزی ، یادگیری نحوه احساس آرامش هنگام غذا خوردن در شرایط تغذیه اجتماعی به زمان و تمرین نیاز دارد. بعید است که یک شبه احساس اعتماد به نفس کنید. این نکات را در ذهن داشته باشید و در مورد احساسی که بعد از وقایع اجتماعی دارید فکر کنید تا بفهمید که دوست دارید در رویداد بعدی چه کارهایی را تکرار کنید یا متفاوت انجام دهید ، اما می توانید احساس خود را در این شرایط به آرامی اما مطمئنا تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید