چگونه نوشیدن آب بر سلامتی شما تأثیر می گذارد – و چگونه بیشتر از آن بنوشید

اهمیت نوشیدن را نمی توان دست کم گرفت. بدن انسان از ۷۰ درصد آب تشکیل شده است. به همین ترتیب، بسیاری از مهم ترین قسمت های بدن مانند ماهیچه ها و مغز سرشار از آب هستند. در این مورد، جای تعجب نیست که هیدراتاسیون برای عملکرد بدن بسیار مهم است. گفته می شود که مردم تنها دو تا سه روز بدون آب می توانند زنده بمانند و این کاملا قابل درک است. آب به بدن کمک می کند تا بسیاری از وظایفی را که برای رشد نیاز دارد انجام دهد. بدون آب بدن انسان به معنای واقعی کلمه شروع به خاموش شدن می کند. از این رو، بسیار مهم است که افراد روزانه مقدار مناسب آب دریافت کنند تا از عملکرد سالم بدن اطمینان حاصل کنند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا نوشیدن آب برای سلامتی بسیار مهم است. بدن از آب به عنوان یک سیستم حمل و نقل استفاده می کند. برای اینکه بدن بتواند بسیاری از ویتامین ها، مواد مغذی و مواد معدنی به دست آمده از غذاها و مکمل ها را به خوبی جذب کند، مصرف مقادیر کافی آب ضروری است. آب به انتقال این مواد مغذی در سراسر بدن به اندام ها کمک می کند. به طور مشابه، آب نیز نقش بسیار مهمی در انتقال اکسیژن به سلول ها دارد. دفع مواد زائد از بدن نیز با نوشیدن مقادیر کافی آب به طور منظم تسهیل می شود. افرادی که به طور منظم آب بیشتری می نوشند، پوستی شفاف و درخشان دارند که سم زدایی بدن را منعکس می کند. آب همچنین به تنظیم دمای بدن کمک می کند. در روزهای گرم، مردم یک لیوان آب سرد را به نوشیدنی های دیگر ترجیح می دهند، زیرا دمای بدن را سریعتر تنظیم می کند. اینها دلایل زیادی هستند که چرا مصرف منظم آب برای مردم بسیار مهم است.

اغلب بحث هایی در مورد میزان مصرف آب در روز وجود دارد. یک قانون کلی، هشت لیوان آب در روز است. با این حال، بسیار بهتر است که مصرف آب را بر اساس وزن بدن تنظیم کنید. این تخمین دقیق تری از میزان آب مورد نیاز برای اطمینان از عملکرد مناسب بدن ارائه می دهد. برای اینکه تعیین کنید وزن بدنتان به چه مقدار آب نیاز دارد، وزن بدنتان را بر حسب پوند بگیرید و آن را به نصف تقسیم کنید. بنابراین، یک فرد ۱۴۰ پوندی باید حداقل ۷۰ اونس آب در روز بنوشد. عوامل دیگری وجود دارد که می تواند بر میزان مصرف آب تأثیر بگذارد، مانند ورزش کردن، زندگی در آب و هوای خشک یا گرم و مصرف الکل. هر یک از این شرایط مستلزم آن است که افراد برای مقابله با از دست دادن آب از طریق تعریق، مصرف آب خود را افزایش دهند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که نوشیدن آب یک کار دلهره آور است. با این حال، این به هیچ وجه درست نیست. راه های مختلفی وجود دارد که افراد می توانند روزانه آب بیشتری بنوشند. دست نگه داشتن بطری آب همیشه به افزایش مصرف آب کمک می کند. نوشیدن نوشیدنی هایی مانند چای بسیار توصیه می شود. برای افرادی که به دلیل کیفیت “معمولی” از آب خسته می شوند، همیشه گزینه اضافه کردن لیمو یا لیموترش برای طعم بیشتر وجود دارد. به همین ترتیب، تعدادی آب طعم دار در بازار موجود است که می تواند به مردم کمک کند مصرف آب خود را افزایش دهند. خوردن میوه ای که محتوای آب بالایی دارد مانند هندوانه می تواند به افراد کمک کند آب مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنند.

آب یک مایع حیاتی برای عملکرد صحیح بدن است. تلاش برای نوشیدن آب بیشتر به صورت منظم ضروری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر