کاهش وزن – آیا می توانید با خوردن غذاهای سالم وزن اضافه کنید؟

آیا اغلب احساس می کنید که تا حد امکان سالم غذا می خورید، اما همچنان وزن اضافه می کنید؟ آیا از رژیم گرفتن خسته و ناامید هستید زیرا به نظر می رسد هیچ چیز به شما کمک نمی کند به وزنی که می خواهید برسید؟ “اگر اینطور باشد، به طور قابل درک ناامید خواهید شد. تغذیه سالم کار می خواهد، و وقتی با هوس غذایی مبارزه می کنید، می خواهید بدانید که چیزی از آن به دست می آورید.

در اینجا چیزی است که باید در مورد این مشکل بدانید …

۱. غذاهای سالم هنوز حاوی کالری هستند. ابتدا توجه داشته باشید که غذاهای سالم هنوز حاوی کالری هستند، به همین دلیل است که با خوردن آنها امکان افزایش وزن وجود دارد. اگر غذاهای سالم زیادی می خورید، باز هم می توانید با مشکل مصرف انرژی بیشتر از آنچه که در طول روز می سوزانید، مشکل داشته باشید و این همان چیزی است که باعث افزایش وزن شما می شود.

برای کاهش وزن، باید یک کار را انجام دهید: کالری بیشتری نسبت به مصرف کالری بسوزانید. ربطی به تغذیه سالم نداره یا نه. اگر غذای سالم بخورید به طور کلی کاهش وزن آسان است زیرا این غذاها رضایت بخش تر هستند، اما همیشه اینطور نیست.

۲. نباید غذاهای سالم و پر کالری را دور بریزید. در مرحله بعد، توجه داشته باشید که غذاهای پر کالری را نباید از برنامه غذایی شما حذف کنید. قطعاً باید غذاهای پرکالری مانند آجیل، روغن، آووکادو و غیره را محدود کنید. بخش‌های کوچک‌تری از این اقلام را بخورید، اما همچنان آن‌ها را بگنجانید زیرا مواد مغذی مناسبی را برای شما فراهم می‌کنند.

۳. استفاده حجمی کلیدی است. در نهایت، همچنین توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید وزن خود را در حالی که سالم غذا می‌خورید بدون شمارش کالری کاهش دهید، اندازه‌گیری حجمی کلیدی است. اندازه‌گیری‌های حجمی به‌عنوان روشی نوآورانه برای کنترل اشتها پیشنهاد شده‌اند

اساساً، این خوردن غذاهایی است که کالری کمتری نسبت به مقدار غذایی که می توانید بخورید دارند. مثلا پاپ کورن بخورید. می توانید پنج فنجان پاپ کورن ساده را با حدود ۱۰۰ کالری بارگیری کرده و بخورید. با این حال، همان مقدار چیپس بخورید و به راحتی بیش از ۷۵۰ کالری دریافت خواهید کرد. و به یاد داشته باشید که غذاهایی مانند میوه یا سوپ حاوی مقدار زیادی آب هستند و چگالی کمی دارند. یعنی در هر پوند چند کالری دارد.

اگر در حین تلاش برای کاهش وزن روی این موضوع تمرکز کنید، متوجه خواهید شد که سفر شما راحت تر و رضایت بخش تر است.

پس این نکات را در نظر داشته باشید. مطمئناً، شما باید سالم غذا بخورید، اما کاهش وزن چیزهای بیشتری جز این نیست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر