کاهش وزن – ۱ پوند چربی بدن معادل ۳۵۰۰ کالری است؟ بخش دوم

قبل از شروع سفر کاهش وزن، ابتدا باید میزان متابولیسم پایه یا BMR خود را بدانید. این سرعتی است که بدن شما در هنگام استراحت کامل کالری می سوزاند. در اینجا نحوه یافتن میزان متابولیسم پایه خود آورده شده است.

برای اینکه کمی کارها را ساده کنید و تصوری کلی از BMR خود داشته باشید، می توانید وزن ایده آل خود را محاسبه کنید (این به نسبت وزن به قد شما بستگی دارد) و آن را در ۱۰ ضرب کنید. برای مثال، من ۶ فوت ۵ اینچ، بنابراین وزن ایده آل من، بر اساس قد من ۱۹۵ پوند است، سپس من ۱۹۵ را در ۱۰ ضرب می کنم که معادل ۱۹۵۰ کالری در BMR من است. بنابراین، در حالت استراحت کامل، اصلاً فعالیتی وجود ندارد تا به تمام عملکردهای مختلف بدن من سوخت دهد. حداقل به حدود ۱۹۵۰ کالری در روز نیاز دارد.

حالا امیدوارم هیچ کس تمام روز روی مبل ننشیند و حتی یک انگشتش را روی ریموت تکان ندهد، بنابراین فرض می‌کنم حداقل تمام روز به آشپزخانه، حمام و غیره بروید. با توجه به این موضوع، اکنون باید کالری سوزانده شده در فعالیت روزانه شما را محاسبه کنیم. این کالری در میزان متابولیسم پایه شما خواهد بود، در مورد من، ۱۹۵۰ را در ۰.۳ = ۵۸۵ کالری در فعالیت کالری روزانه ضرب کنید.

با این اطلاعات موجود، اکنون می‌توانیم ایده‌ای از میزان کل کالری‌هایی که در یک روز می‌سوزانید به دست آوریم. برای محاسبه این فقط فعالیت کالری روزانه خود را اعلام کنید، در مورد من این مقدار ۵۸۵ خواهد بود، به BMR که برای من ۱۹۵۰ بود، بنابراین ۵۸۵ + ۱۹۵۰ = ۲۵۳۵ کالری خواهد بود. بنابراین من روزانه حدود ۲۵۳۵ کالری می سوزانم در حالی که به برنامه روزانه خود ادامه می دهم.

بنابراین وقتی این عدد را بدست آوردم بدون شک می توانم بدانم که اگر بیش از ۲۵۳۵ کالری در روز مصرف کنم و هیچ تمرینی انجام ندهم، بدنم شروع به تبدیل آن کالری به چربی و ذخیره آن می کند! به عبارت دیگر چاق می شوم.

خوردن غذاهای طبیعی و سالم شما را در کالری دریافتی روزانه خود نگه می دارد، زیرا غذاهای گیاهی سرشار از فیبر و مواد مغذی هستند اما چربی کمی دارند. هنگامی که شروع به اضافه کردن مواد اضافی به این غذاهای طبیعی و کامل می کنید، شروع به افزایش تصاعدی کالری دریافتی خود می کنید. به عنوان مثال، یک سالاد بزرگ کاهو و گوجه فرنگی تنها ۴۰ کالری دارد، مقداری سس سالاد خامه ای به آن اضافه کنید و اکنون یک وعده غذایی ۲۰۰ کالری خواهید داشت. سیب زمینی پخته با مقداری سس خانگی چطور؟ فقط ۱۳۰ کالری، اگر خامه ترش و کره را به آن سیب زمینی پخته اضافه کنید، به ۳۵۰ کالری می رسد!

بدیهی است که کاهش و حفظ وزن بستگی زیادی به انتخاب غذایی شما در هر روز دارد. هنگامی که انتخاب های سالمی انجام دادید، می توانید بدون رژیم یا حتی ورزش وزن خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

با بیان اینکه ورزش حیاتی است، نه تنها برای کاهش وزن عالی است، بلکه فواید دیگری نیز دارد که برای سلامتی و تندرستی نیز مهم هستند. بنابراین اکنون بیایید در مورد آنچه که می توانیم برای افزایش متابولیسم و ​​کاهش زمان کاهش وزن خود به نصف انجام دهیم صحبت کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر