کنترل وزن موفق

کم خوردن یا کاهش چربی در رژیم غذایی، باعث کاهش وزن نمی شود. کاری که واقعا باید انجام دهید این است که تعادل خوبی بین تعداد کالری مصرفی و تعداد کالری که می سوزانید ایجاد کنید. و تنها راه انجام آن ورزش است.

با ورزش کردن، می توانید وزن خود را کاهش دهید در حالی که کالری بیشتری نسبت به زمانی که صرفاً رژیم گرفته اید، می خورید. فعالیت بدنی منظم در کاهش وزن در طولانی مدت بسیار موثرتر از هر رژیم غذایی است.

با ورزش هوازی، می توانید وزن خود را بدون کاهش شدید کالری مصرفی یا فدا کردن نیازهای مهم غذایی کاهش دهید. یکی از دلایل این امر این است که ورزش هوازی نه تنها متابولیسم شما را در حین ورزش بالا می برد، بلکه می تواند آن را حتی پس از اتمام تمرین نیز بالا نگه دارد، البته بسته به مدت زمان و شدت ورزش.

یک برنامه هوازی که از آن پیروی می کنید می تواند به کاهش وزن شما کمک کند زیرا می تواند بدن شما را تحریک کند و باعث سوزاندن کالری شود. اگر هدف شما کنترل وزن است، برخی از انواع فعالیت های هوازی بهتر از سایرین کار می کنند. ایروبیک کم ضربه، مانند پیاده روی، ایروبیک استپ و رقص هوازی کم ضربه بهترین شرط بندی شما هستند. برخی از فعالیت های هوازی خوب بدون ضربه که می توانید از آنها بهره مند شوید شامل شنا، دوچرخه سواری و قایقرانی هستند.

ماهیچه های شما در حین فعالیت بدنی کالری می سوزانند. توده عضلانی خود را افزایش دهید و ظرفیت بدن خود را برای سوزاندن کالری هم در حین فعالیت و هم در حالت استراحت افزایش می دهید.

با گنجاندن تمرینات قدرتی در برنامه فعالیت خود و همچنین پیروی از یک رژیم غذایی معتدل، قادر خواهید بود توده عضلانی بدون چربی را در حین از دست دادن چربی حفظ کنید.

هر برنامه تمرینی قدرتی را با یک مجموعه تمرین و وزنه ای شروع کنید که به شما امکان می دهد ۸ تا ۱۲ تکرار را کامل کنید. برنامه شما باید پاها، بازوها، قفسه سینه و قسمت بالای کمر شما را تمرین دهد. اگر می خواهید شکم و کمر خود را تقویت کنید، تعداد تکرارها را با وزنه هایی که مقاومت کمتری ارائه می دهند، افزایش دهید.

از یک رژیم غذایی کم چرب و یک برنامه ورزشی که ترکیبی از فعالیت هوازی و تمرینات قدرتی است پیروی کنید. این کلید کاهش وزن – و حفظ آن است.

به آرامی با تمریناتی که احساس راحتی می کنید و بدنتان به سطح فعالیت عادت می کند، ورزش کنید. خیلی سخت یا خیلی سریع شروع نکنید. این احتمال وجود دارد که شما ممکن است قبل از اینکه کارهای خوبی برای خود انجام دهید، به خودتان آسیب بزنید یا ترک کنید.

حفظ وزن کمتر و سالم تر چیزی است که می توانید انجام دهید. پس همین الان شروع کن و ادامه بده!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر