آمار جالب پرسپولیس در ۲۰ بازی اخیر


: در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر خلیج فارس، پرسپولیس در حالی در ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران به مصاف ملوان بندرانزلی رفت که در پایان این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، این دیدار بیستمین تقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی در سال ۱۴۰۲ بود. سرخ‌پوشان پایتخت در ۱۵ بازی برابر حریفان خود در لیگ برتر به میدان رفتند و در لیگ قهرمانان آسیا ۳ بار و در جام حذفی ۲ بار برابر رقیبان خود صف‌آرایی کردند که حاصل آن ۱۷ برد، ۲ مساوی و یک شکست بوده است.

شاگردان گل‌محمدی در سال جاری تنها شکست خود را برابر النصر در چارچوب هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه ۲ بر صفر متحمل شدند، آن هم در شرایطی که از حمایت هواداران خود محروم بودند و با اخراج میلاد سرلک در این دیدار ۱۰ نفره برابر یاران کریستیانو رونالدو قرار گرفتند. از طرفی نیز سرخ‌پوشان تنها در دو بازی در امر گلزنی برابر حریف خود ناکام بودند که اولین بازی برابر النصر بود و دومین دیدار نیز مقابل ملوان بود.

سرخ‌پوشان پایتخت با همین آمار موفق به کسب سه جام داخلی در سال ۱۴۰۲ شدند تا از این حیث یک رکورد منحصر به فرد را در تاریخ به جایی بگذارند.

همچنین این تیم بعد از گذشت ۸ ماه از رقابت‌های داخلی برابر هیچ یک از تیم‌های داخلی شکست نخورده و در ۱۷ تقابل خود برابر حریفان ایرانی خود موفق به ثبت ۱۵ برد و ۲ تساوی شده‌اند که این آمار نیز در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

این تیم تا بدین جای فصل از ۶۰ امتیاز ممکن موفق شده، ۵۳ امتیاز را کسب کند که این روند در این مقطع یک رکورد جالب توجه برای پرسپولیسی‌ها می‌باشد. شاگردان گل‌محمدی امسال ۳۶ بار موفق شدند دروازه حریفان خود را باز کنند و در مقابل تنها ۸ گل دریافت کردند تا از حیث گل زده و گل خورده نیز بتواند یک رکورد ویژه را به نام خود به ثبت برساند.

نکته جالب توجه دیگر در خصوص عملکرد دفاعی پرسپولیس آنجاست که این تیم در این ۲۰ بازی موفق به ثبت ۱۳ کلین شیت شده و النصر تنها تیمی‌ست که موفق شد بیش از یک بار دروازه‌ای شاگردان گل‌محمدی را باز کند.

سرخ‌پوشان پایتخت در ادامه فصل تا پایان فصل پاییز ۷ بازی دیگر برابر استقلال تاجیکستان، النصر عربستان، الدحیل قطر، صنعت نفت آبادان، هوادار تهران، سپاهان اصفهان و استقلال تهران دارند که با توجه به شرایط این تیم و حریفانش یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع فصل خود را در پیش رو خواهند داشت که در صورت نتیجه‌گیری در این بازه زمانی می‌توانند ضمن تثبیت صدرنشینی و صعود به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، رکورد خوب خود در سال ۱۴۰۲ را تداوم ببخشند.