ایران درباره امنیت ملی خود مسامحه نمی‌کند


: جمهوری اسلامی ایران معاهده امنیتی را با هدف تأمین امنیت داخلی کشور در حاشیه مرز‌های غربی با همسایه غربی امضا کرد که انتظار می‌رود با همکاری آنان به اهداف توافق امنیتی دست پیدا کنیم.
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به عملیات موشکی سپاه گفت: عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه مقر نیرو‌های تکفیری در شمال شرق سوریه و مقر‌های وابسته به موساد در اقلیم شمال عراق اقدامی برای دفاع از خود و حمایت از امنیت ملی بوده است. ما به حاکمیت کشور‌های مستقل احترام می‌گذاریم، اما موضوع امنیت ملی موضوعی نیست که درباره آن مسامحه کنیم. وی یادآور شد: اخیراً شاهد چند اقدام تروریستی در کشورمان بودیم، اطلاعات دقیق نشان می‌دهد این اقدامات از سوی نیرو‌های تکفیری و هدایت نیرو‌های صهیونیستی انجام شده است، بنابراین ایران برای خود این حق را قائل بود که در راستای دفاع از خود و تأمین امنیت ملی به این موضوع واکنش نشان دهد.
عمویی تأکید کرد: انتظار داریم کشور‌های همسایه واقف به حساسیت جمهوری اسلامی ایران به امنیت ملی خودش باشند. همانطور که ایران با تأمین امنیت داخلی خود اجازه نمی‌دهد امنیت کشور‌های همسایه تهدید شود، کشور‌های همسایه هم باید مانع فعالیت گروه‌های تروریستی در کشور‌های خودشان علیه کشور ما شوند، بنابراین اقدام ایران مبتنی بر مشروعیت حقوقی است.
وی همچنین اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی نتایج عملیات صورت‌گرفته هدفمند و دقیق بوده و همه نقاط مورد اشاره را هدف قرار دادند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به شکایت عراق از ایران به شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: ما به جهت تأمین امنیت خود در حاشیه مرز‌های غربی کشور یک معاهده امنیتی با هدف تأمین امنیت داخلی خود با طرف عراقی امضا کردیم، انتظار داریم با همکاری طرف‌های عراقی به اهداف توافق امنیتی دست پیدا کنیم.



Source link