تجربه بازیکنان به تیم ملی کمک می‌کند



به گزارش ، تیم بسکتبال کشورمان با هدایت هاکان دمیر سرمربی اهل ترکیه و با ترکیب ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، محمد ترابی، میثم میرزایی، محمد شهریان، امیرعلی قلی‌زاده، سجادپذیرفته، متین آقاجان‌پور، حسن علی اکبری، سینا واحدی، نوید رضایی‌فر و پیتر گریگوریان به هانگژو آمده است. شاگردان دمیر دیروز و امروز دو جلسه تمرینی برای رویارویی با امارات برگزار کرده اند.

باتوجه به خداحافظی حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی، مسولیت کاپیتانی تیم برعهده ارسلان کاظمی است.

کاپیتان تیم ملی تجربه بازیکنان را برگ برنده ایران در این دوره بازی ها عنوان کرد:« دیگر بازیکن کم تجربه نداریم. حتی سجاد پذیرفته هم در بازیهای باشگاهی غرب آسیا شرکت کرده و تجربه دیدار با این بازیکنان را دارد. سینا واحدی در المپیک بازی کرده و پیتر گریگوریان تجربه بازی در میادین بزرگی چون جام جهانی جوانان و بزرگسالان دارد. در کل جوانانی داریم که به خوبی می توانند به ما کمک کنند.»

ارسلان کاظمی باتاکید بر حریفان پیش رو اظهار داشت: «عربستان، امارات و قزاقستان رقبای ما در دور گروهی هستند. فکر می کنم عربستان سخت ترین حریف ما در این مرحله باشد. چرا که آنها به تازگی با قزاقها بازی داشته و با اختلاف زیاد موفق به شکست این تیم شده اند. در ضمن دو بازیکن آمریکایی – عربستانی نیز در ترکیب خود دارند. در دو بازی که چند ماه قبل مقابل آنها داشتیم، عربستان را شکست دادیم.عربستان سخت ترین بازی ما در مرحله گروهی است. اما در خصوص سایر تیمهای حاضر در این بازیها نیز باید گفت کره جنوبی با ترکیب 2018 خود آمده است، چین میزبان که کاملا مشخص است با قدرت می آید.هر چند ژوکی را به همراه ندارد ولی می آیند تا در حضور تماشاگران خود برنده باشند.اما نکته جالب برای من این است که اردنی ها چطور توانسته اد دو آمریکایی را در ترکیب داشته باشند. تنها باید گفت جای خالی لبنان در بین تیمهای مطرح خالی است.»

وی به میزبانی خوب چینی ها هم اشاره داشت:« میزبانی شان خیلی خوب است. حتی سوئیتهایی که در اختیارمان قرار دادند از المپیک توکیو بهتر است. شرایط غذایی هم به نحوی هست که می توانیم استفاده کنیم. تا الان هم باید بگویم همه چیز خوب بوده است. تنها نکته ای که ما را شوکه کرده آب و هوا است. از ایران آب و هوا را چک کرده بودیم و انتطار هوایی آفتابی و رطوبی را داشتیم ولی از زمانی که قدم به هانگژو گذاشته هوا بارانی و خنک شده است.»

کاپیتان کاظمی از تمرینات خوب تیم ملی در چین گفت:« تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم و تنها خستگی روز اول بود که به نظرم طبیعی است و آنهم به خاطرسفر طولانی بود. البته تا سه شنبه فرصت داریم تا اینکه ریکاروی خوبی داشته باشیم و به آمادگی لازم برسیم.»