درک رژیم کتوژنیک دوره ای

گوشت منبع پروتئین بدون چربی است و جزء اصلی رژیم کتوژنیک محسوب می استفاده از 7 لاغری سریع روش‌ها مانند متخصصین شود. حداقل در شروع، مهم است تا اندازهای غذا بخورید که احساس سیری کنید و از محدود کردن کالری دریافتی خودداری کنید. علاوه بر بزرگسالان، رژیم کتوژنیک برای نوجوانان و کودکان دارای فواید سلامتی بسیاری است؛ اما، نکتۀ مهم این است که این رژیم برای همۀ افراد مفید نیست. فشار خون بالا یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، سکته مغزی، و نارسایی کلیه است. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم در میان ورزشکاران که به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند، رایج است. Th᠎is content was gener​ated with the ​he lp of G SA​ C on᠎tent  Generat or DE​MO !

رایج ترین نوع رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما اینکه کدام یک از انواع رژیم های لاغری کتوژنیک را انتخاب کنید کاملا بستگی به هدف شما دارد، زیرا همانطور که در هر قسمت از انواع رژیم شرح داده شد رژیم کتوژنیک هدفمند مناسب ورزشکاران، رژیم کتوژنیک دوره ای مناسب بدنسازان است و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا مناسب کسانی است که فعالیت بدنی بالایی دارند. در هنگام خرید شکلات تلخ و پودر کاکائو جهت اطلاع از میزان کربوهیدرات شان، برچسب روی آن ها را بررسی کنید ، زیرا میزان کربوهیدرات ها به نوع و مقدارشان بستگی دارد.

رژیم 21 روزه کتوژنیک

برچسب ارزش غذایی غلات، نان ها و ترکیبات آماده را بررسی کنید. نتیجه ی یکی از آزمایشها رژیم کتو که بر روی موش ها انجام شده بود کاهش سطح اضطراب بود. هر کدام از این روشها توسط افراد مختلف قابل انجام هستند و بر حسب مشغلههایی که در طول روز دارید میتوانید آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.این روشها تخصصی و اثبات شده هستند و کافی است که در مدت زمانهای پیش بینی شده بدون تعلل یا ناامیدی از نتایج آن تا پایان دوره آنها را انجام داده و سپس تغییرات خود را ثبت کنید.لاغری میتواند جنبههای مثبتی بسیار زیادی در زندگی شما داشته باشد.

بنابراین جای تعجب ندارد که خوردن رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث بهبود این علائم شود و در واقع ویژگی کاهش دهنده التهاب رژیم کتو نیز در بهبود این بیماری مؤثر است. بنابراین جای تعجب نیست که پایین نگه داشتن سطح قند خون، سلامت چشم و بینایی را بهبود میبخشد. نشان داده شده است که تخم مرغ باعث تحریک هورمون هایی می شود که احساس سیری را افزایش می دهد و سطح قند خون را ثابت نگه می دارد و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که به محافظت از سلامت چشم کمک می کند.

رژیم کتوژنیک قبل از بارداری

سس هزارجزیره هم سُسی کلاسیک است که با تلفیق مزه ترشی(سرکه سیب و کچاپ) و شیرینی( قند استویا) همه را راضی نگه میدارد. آیا ورزش برای رژیم کتو لازم است؟ بنابراین برای کسانی که رژیم دارند، ورزش بسیار کمک کننده است. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. دلیل آن این است که مصرف زیاد اینگونه غذاها می تواند باعث اسیدی شدن خون و ادرار شما شود که منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار شما می شود.

رژیم کتوژنیک و یبوست

جالب است بدانید که حجم زیادی از کاهش چربی های بدن در رژیم کتو مربوط به ناحیه اطراف شکم و پهلو بوده. میوه های پر قند را نیز محدود کنید، زیرا قند خون شما را سریعتر از انواع توت ها افزایش می دهند و کربوهیدرات بیشتری دارند. شاید عجیب باشد، زیرا که در این رژیم مصرف چربی بالاست و مصرف کربوهیدرات حداقل است. رژیم کتوژنیک مانند دیگر رژیم ها ممکن است عوارضی داشته باشد که البته این عوارض خیلی خطرناک نیستند.

در حالی که گوشت های فرآوری شده، مانند بیکن و سوسیس، روی کتو مجاز هستند، اما برای قلب شما خوب نیستند و در صورت خوردن بیش از حد ممکن است خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهند. برخی مطالعات نشان میده که جایگزینی چربی اشباعشده با چربی اشباعنشده (و اجتناب از چربی ترانس)برای کاهش خطر بیماریهای قلبی مهمه، در حالی که برخی تحقیقات دیگه نشان میده که انواع چربی با مشکلات قلبی و عروقی مرتبط نیستند.

چاقی، یکی از شایعترین مشکلات سلامت در دنیا است. سهولت در رژیم و مصرف مکملهای معدنی بسیار کمککننده است. در ابتدای انجام این رژیم غذایی به دلیل کاهش ناگهانی مصرف کربوهیدرات احساس گرسنگی زیادی را حداکثر به مدت سه هفته تجربه می کنید با این حال ، خوردن کربوهیدرات به میزان کم ( ۵% در طول روز ) منجر به کاهش خودکار اشتها می شود ؛ وقتی افراد کربوهیدرات را قطع کرده و پروتئین و چربی بیشتری مصرف می کنند ، در نهایت به خوردن کالری کمتری می پردازند. رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات با مصرف زیاد چربی و پروتئین متوسط به عنوان یک رژیم لاغری در بین جوامع، طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ هرچند این رژیم به علت داشتن چربی زیاد در صورت درست ایجاد خطایی در تجویز یا اجرای آن عوارض زیادی از جمله بیماری های قلبی و افزایش وزن دوبرابر را ایجاد می کند؛ با این حال ، در اکثر مطالعات علمی، رژیم های کتوژنیک به عنوان رژیم غذایی سالم و مفید نشان داده شده است.

رژیمهای بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر بیماریهای مغزی، از جمله آلزایمر و بیماری پارکینسون نیز مورد مطالعه قرار گرفتهاند. بیماری آلزایمر: رژیم کتو می تواند علائم بیماری آلزایمر و پیشرفت آن را کاهش دهد. آلزایمر: رژیم غذایی کتوژنیک نشانه های بیماری آلزایمر را کاهش می دهد و مانع از پیشرفت آن می شود. همینطور ممکن است برخی مواد معدنی بدنتان کم شود که بهتر است زیرنظر پزشک از مکمل های مواد معدنی استفاده کنید. یکی دیگر از خصوصیات رژیم کتو آن است که باعث می گردد فرد احساس سیری کند و اشتهای شخص کم می شود، در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد.

در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود، اما میزان مصرف چربی در این رژیم زیاد است. در شرایط گرسنگی یا وقتی کربوهیدرات کمی خورده می شود، بدن ابتدا از گلوکز کبد استفاده می کند و به طور موقت ماهیچه ها را برای تولید قند تجزیه می کند. ما قادر به تولید گلوکز نیستیم و تنها میتوانیم تا ۲۴ ساعت این ماده را در بافت های عضلانی و کبد ذخیره کنیم.

شروع رژیم کتوژنیک می تواند سخت و چالش برانگیز باشد، ما در این قست نکاتی ارائه کردیم که استفاده از آن به آسان تر کردن این رژیم کمک می کند. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربی برای سوخت استفاده می کند. من که باید 100 گرم پروتئین بخورم، 100 گرم گوشت خام است یا پخته؟ رژیم کتوژنیک دارای چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات کم است.با کاهش کربوهیدرات ها و افزایش چربی، بدن وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز می شود. با انجام چندین روز رژیم فستینگ هم می توان به فاز کتوسیس وارد شد.

آنهایی که بعضا فریب این دسته از آگهی ها را خورده اند می گویند که تنها مقدار کمی از وزن آنها کاهش پیدا کرده و پزشکان متخصص تغذیه هم کاملا با آن مخالف هستند. پس توصیه ما به شما این است که اگر دیابت نوع ۲ دارید و میخواهید به کاهش وزن دلخواه برسید، رژیم کتوژنیک شروع خوبی میباشد، اما شما باید به پزشک متخصصتان مراجعه کرده و از او کمک بخواهید، اما به طور کلی شما برای کنترل این بیماری باید روند زندگی خود را اصلاح کنید و برای اینکار باید به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم ریزش مو در رژیم کتوژنیک خیلی رایج نیست ولی چنانچه بعد از حدود 6 ماه به این عارضه دچار شدید موقت است که می توانید از مولتی ویتامین استفاده کنید. یکی از دلایلی که شما دچار آنفولانزای کتویی می شید اینکه شما در این رژیم مقدار زیادی الکترولیت از دست می دید. برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند آنفولانزای کتو، برنامه غذایی خود را به تدریج تغییر دهید. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست.

در کنار برنامه بدنسازی خود به دنبال رژیم های متفاوت هستند. رژیم های غذایی مناسب برای کاهش وزن، می تواند به حل مشکل چاقی کمک کند. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است. کاهش مصرف کربوهیدراتها یکی از سادهترین روشهای لاغری است. از طرفی با کم کردن مصرف کربوهیدرات به طور خودکار اشتهایتان کم می شود و کمتر گرسنه می شوید. به طور کلی، این رژیم حاوی 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و تنها 10 درصد کربوهیدرات است.

در برخی افراد، سطح کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید می تواند به طور قابل توجهی افزایش یابد. 4. در زمان های آزاد خود، وعده های غذایی رژیم کتوژنیک را که قابل فریز شدن هستند، آماده کنید و فریز کنید تا در زمان هایی که وقتتان کم است، از غذاهای کتو منجمد استفاده کنید. به این دلیل که پروتئین و چربی باعث کاهش هورمون های تحریک کننده گرسنگی می شوند. از آنجایی که این رژیم پروتئین بالاتر و چربی کمتری نسبت به انواع دیگر رژیم کتوژنیک دارد، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. یکی از رژیم های غذایی که ثابت کرده، برای کاهش وزن سریع بسیار موثر است، رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) است.