راه درست توقف رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن در 5 روز

همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو ده راه برای رسیدن به رژیم های کتوژنیک شما 1402 به افزایش میگذارد. و در کاهش دریافت کالری موثر است. استثنا کوچکی در این مورد وجود دارد که عبارت اند از: آواکادو، میوه ستاره و توت ها که می توانند با اعتدال مصرف شوند. رژیم کتوژنیک، یک برنامه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که در ابتدا در دهه 1920 برای بیماران مبتلا به صرع توسط محققین در مرکز پزشکی جان هاپکینز طراحی شده بود.محققان دریافتند که روزه گرفتن، یعنی اجتناب از مصرف تمام غذاها از جمله مواد غذایی که میزان کربوهیدرات ها را تامین می کنند، برای یک دوره زمانی کوتاه، علاوه بر کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع، دارای اثرات مثبت دیگری بر چربی بدن، قند خون، کلسترول و میزان گرسنگی نیز می باشد. یکی از شایع ترین عوارض رژیم فستینگ یبوست است. عوارض رژیم کتوفیت چیه؟ یکی دیگه از ویژگی های اصلی و جالب رژیم کتوفیت اینه که احساس گرسنگی نمیکنی و به راحتی به فعالیتهای روزمرهات میرسی و سریع وزن کم میکنی. ᠎This da​ta was ᠎done  by G᠎SA  C​onte nt Generator DEMO​.

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن

انواع غذاهای رژیم کتوژنیک اضافه وزن و رژیم غذایی ضعیف بر قدرت باروری مردان نیز تأثیر میگذارد. با از دست دادن این آب موجود در ذخایر گلیکوژن وزن شما نیز کاهش پیدا میکند. رشمی کودسیا متخصص غدد درون ریز باروری و متخصص ناباروری توضیح میدهد: استفاده از رژیم کتوژنیک برای متعادل کردن وزن بدن میتواند به زنانی که به طور منظم تخمکگذاری نمیکنند، از جمله مبتلایان به سندرم تخمدان پلیکیستیک، کمک کند. برخی از مشهورترین سلبریتیهای جهان، که طرفداران سرسخت رژیم لاغری با کتوژنیک هستن، در زمینه سینما مگان فاکس (بازیگر هالیوود) لبرون جیمز (بازیکن مشهور بسکتبال) و کیم کارداشیان (سلبریتی) از این رژیم استفاده کردن و توی شبکههای اجتماعی خودشون رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن معرفی کردند. رژیم کتوفیت اصلاح شده رژیم کتو هست که سعی کردیم با تغییر در لیست غذایی این رژیم، عوارض رو به حداقل برسونیم تا با خیال راحت به وزن ایدهآل خودت برسی. هیچ توجیهی ندارد کدام ممکن است برای لاغری را انتخاب کنید و انتخاب کنید کاهش پوند سعی کنیم اجتناب کرده اند بلعیدن عالی وعده غذایی خاص شبیه صبحانه اجتناب کنیم.

چگونه کار می کند:وگان بهترین شکل از گیاه خواری است که علاوه بر حذف گوشت، محصولات لبنی، تخم مرغ و محصولات مشتق شده حیوانی مانند ژلاتین، عسل، آلبومین، وی، کاسئین و برخی از انواع ویتامین D را نیز حذف می کند. چرا رژیم کتوفیت بهترین انتخابه؟ روش اصلی این رژیم غذایی اینه که مقدار کربوهیدارت رو کم کنه و مقدار مصرف چربی و پروتئین رو بالا ببره و بهترین وضعیت چربی سوزی در این حالت برای بدن رخ میده. بعد یک مقدار سرچ کردم در گوگل. توجه کنید که مقدار زیادی از نمک مصرفی شما در برنج و نان کم شده است. بنابراین رژیم غذایی خرما و شیر ساده و سریع است ، که در یک دوره کوتاه به کاهش وزن کمک می کند. رژیم کتوژنیک همچنین می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد ، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. باید توجه داشت که گلوکز منبع اصلی سوخت برای یک کودک در حال رشد است، بنابراین داشتن رژیم متعادل در دوران بارداری بسیار اهمیت دارد. رژیم کتوژنیک در کاهش اشتها و همچنین کاهش وزن بهتر نقش دارد. علاوه بر این خیالت راحته چون همهی گروههای غذایی به صورت یک رژیم کتوژنیک اصولی برات برنامه ریزی شده تا در کوتاهترین زمان و با کمترین عوارض، به راحتی وزن کم کنی.پس کتوفیت یک رژیم کتوژنیک سالم هست که با غذای ایرانی و دردسترس برای متقاضی رژیم کتوژنیک آماده شده.

رژیم کتوژنیک چه رژیمی است

این عوارض به صورت موقته و بعد از ۴ روز الی ۱ هفته، هیچ اثری ازش باقی نمیمونه. این اصل همیشه وجود داره که، همهی رژیمهای غذایی به صورت موقت عوارض دارن که خیلی از این عوارضها به صورت جدی به حساب نمیاد. بیشترین انرژی بدن از مصرف کربوهیدرات و قند تامین میشه و زمانی که مصرف آنها رو به حداقل برسونی، بدن ناچار میشه برای تامین انرژی سراغ سوزوندن چربیها بره و در این صورت چربی سوزی عالی اتفاق میافته. با کاهش چشمگیر میزان دریافت کربوهیدرات، بدن مجبور میشود برای دریافت انرژی دست به سوزاندن چربیها بزند. در رژیم کتو منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. یعنی عضو گروهی میشی که همه شرایط جسمانی مشابه به خودت دارن. ۱۵ روز رژیم خروج از کتو رایگان به طور متوسط بین ۸ تا ۱۰ کیلو لاغر میشی و سریعتر به تناسب اندام دلخواه خودت میرسی.

معایب کتوژنیک

چون عضو ماراتن لاغری گروهی برنافیت میشی. بله. تمامی رژیم های مجموعه برنافیت به صورت گروهی برگزار میشن و همگی در چالش ها و گروه های برنافیت عضو میشن. در صورت تمایل میتوانید این کتاب را از فروشگاه سایت تهیه نمایید. در این رژیم به صورت دوره ای دریافت کربوهیدارت کاهش می یابد. در این نوع رژیم قبل یا بعد از ورزش دریافت کربوهیدارت افزایش می یابد(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). به همین دلایل، راشل مالیک متخصص تغذیه باروری معتقد است که پیروی از رژیم مدیترانهای یا رژیم به اصطلاح هلندی که بر میوهها، سبزیجات، گوشت، ماهی، نان گندم کامل و غلات و چربیهای سالم تأکید دارد، رویکرد بهتری است. برای داشتن یک بارداری سالم، خوردن به اندازه کافی غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی مهم است و صرف جای داشتن در لیست رژیم کتو، لزوما به معنی سالم بودن آن خوراکی نیست. خوردن بیش از حد غذاهای ناسالم خطر سقط جنین را در زنان افزایش میدهد و همچنین باعث افسردگی میشود. طبق انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از حد چربی اشباع شده میتواند باعث افزایش کلسترول شود که قلب را تحت فشار قرار میدهد.

استیسی ماتینسون، می گوید: رژیم کتو یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز تبدیل می کند،کتوز حالتی است که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مختلف است. رژیم 28 روزه کتو یک رژیم آسان محسوب می شود و شما می توانید با استفاده از این رژیم ارزان به راحتی وزن خود را کاهش دهید. در عرض شش ماه، هر چهار زن از ۱۹ تا ۳۶ پوند وزن کم کردند و قاعدگی را به طور منظم از سر گرفتند. با گرفتن رژیم کتوژنیک احتمال زیاد، سه چهار روز اول احساس ضعف، بی حالی، سردرد و حالت تهوع بهت دست بده که تقریبا علائم شبیه آنفولانزا هست که به عنوان آنفولانزای کتوژنیک شناخته میشه. در حالت عادی، قندهای موجود در غذا در بدن انسان به گلوکز مبدل شده و در سرتاسر بدن – بهویژه مغز – پخش میشود تا به عنوان منبع انرژی، سوزانده شود. با افزایش زمان روزە حتی افرادی توانستە اند زمان فست را بە یک تا دو روز برسانند، کە البتە این در اوایل رژیم اصلا توصیه نمیشود.

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. یعنی مثل سایر رژیمهای کاهش وزن که معمولا سه هفته یا یک ماه عوض میشود در این رژیم نیز نیاز است بر اساس وزن جدید فرد، رژیم تغییر کند. رژیم غذایی کتو معمولا سیرکننده است؛ بنابراین، با توجه به میزان فعالیت بدنی ممکن است فقط به یک یا دو میان وعده نیاز داشته باشید. تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات میتواند منجر به بهبود سطح هورمونهای تولید مثل و تخمکگذاری منظم در زنان دارای اضافه وزن یا چاقی شود. برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک، میتواند به تعادل مجدد هورمونهای آنها کمک کند. کریستین کرک پاتریک مشاور خدمات تغذیه سلامتی میگوید: تحقیقات اولیه نشان میدهد این تغییر میتواند به طور موقت باعث کاهش وزن شود. دکتر کودزیا میگوید: اگرچه رژیم کتوژنیک ممکن است به زنی که میخواهد به سرعت باردار شود، کمک کند اما شما که نمیخواهید بدن در حین بارداری در حالت کتوز باشد. جالب است که بعد از اجرای رژیم سه روزه میوه چون معده شما کوچک شده است نمی توانید زیادتر از حد بخورید.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

در این زمینه دکتر دوستوندی کتاب کاملی را با عنوان “راهنمای جامع کتاب کتوژنیک” ترجمه نمودند که برای اجرای دستورات رژیمی کتوژنیک بسیار ضروری و مفید است. بیشترین نوع مورد استفاده رژیم کتوژنیک است. ناگفته نماند که یکی از خطرات سلامتی در مواجه به رژیم کتو، کمبود مواد مغذی در بدن است. ممکن است چاق باشید و این برای شما آزاردهنده باشد. رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد یا همان رژیم کتو، یکی از برنامه غذایی شناخته شده و محبوب برای لاغری سریعه، که این اواخر در موردش زیاد صحبت میشه. رژیم کتوژنیک یک برنامه رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که برای مبتلایان به صرع یا تشنج طراحی شده است. آنفلوانزای کتو شامل انرژی و عملکرد ذهنی ضعیف، افزایش گرسنگی، مشکلات خوابیدن، تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی است. روش eat-stop-eat شامل روزه 24 ساعته یک یا دو بار در هفته در روزهای غیرمتوالی است. این نوع رژیم،رژیم غذایی کامل نقطه مقابل رژیم گیاهخواری است. این رژیم شامل 60% چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. دوات آنلاین- رژیم کتوژنیک مدتی است که مورد توجه افرادی قرار گرفته که قصد دارند لاغر شوند اما گاه زمزمههایی شنیده میشود که این رژیم میتواند به بارداری موفق زنان کمک کند.

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم در یک مطالعه که در مجله AACE منتشر شده است، محققان چهار زن دارای اضافه وزن مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک که قصد باردار شدن داشتند را به پیروی از رژیم کتوژنیک سوق دادند و پیشرفت ماهانه آنها را کنترل کردند. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). کاهش دریافت کربوهیدارت و افزایش دریافت پروتئین و چربی به احساس سیری بیشتر کمک می کند. همچنین کاهش دریافت کربوهیدارت در کاهش سطح قندخون و انسولین نقش دارد. آیا این موضوع واقعیت دارد؟ در انتخاب وعده های غذایی باید به میزان کالری که هر وعده غذایی دارد توجه داشته باشید. پلی فنول: ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان های خونی از سلامت قلب بیشتر محافظت می کند. این رژیم همچنین به کاهش التهاب سیستماتیک بدن که میزان باروری را کاهش میدهد، کمک میکند. اگر با مصرف این قبیل مواد غذایی دچار نفخ و مشکلات گوارشی می شوید تنها راه چاره این است که آن ها را به تدریج وارد برنامه ی غذایی خود کرده و کم کم میزان مصرفتان را بالا ببرید. رژیم مایر یک برنامه غذایی محبوب است که تقریباً ۱۰۰ سال از شروع فعالیت آن میگذرد.