رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست استراتژی‌ها برای دانش‌آموزان

آووکادو که نصف آن، ۷/۳ گرم کربوهیدرات خالص دارد نیز بسیار در رژیم کتوژنیک ده راه برای رسیدن به رژیم های کتوژنیک شما 1402 توصیه می شود. رژیم کتوژنیک رژیمی است که سرشار از چربی و با کربوهیدرات کم است که شباهت هایی با رژیم اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. با این حال از بین انواع رژیم هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، تنها بر روی رژیم استاندارد و رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین مطالعات بسیاری صورت گرفته است. در ادامه به یک نمونه برنامه غذایی هفتگی کتوژنیک اشاره خواهیم کرد. میتوان نتیجه گرفت که این برنامه رژیمی برای افراد دیابتی مفید است. پکیج های غذایی رژیمی بر چه اساسی تهیه می شوند؟ رژیم غذایی کتوژنیک رژیمی سرشار از چربی با کربو هیدرات کم است که فواید بسیاری به همراه دارد. پیشنهاد می شود که انواع غذاهای سرشار از پروتئین را با 228 گرم غذای دریایی در هفته انتخاب کنید. حتی اگر ورزشکار هستید میتوانید از طریق مصرف غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 از تأثیر رژیم کتوژنیک و ایجاد سطح مطلوب انسولین توسط آن بهرهمند شوید. از طرف دیگر کاهش وزن سریع اولیه به دلیل افزایش دفع ادرار موجب افزایش تمایل افراد و ایجاد انگیزه به ادامه رعایت این الگوی رژیم غذایی برای کاهش وزن می گردد. Data w as c​reated  by G​SA ᠎Conten᠎t ᠎Ge nerato r  DEMO !

تحقیقات نشان می دهد که افراد با رژیم کتوژنیک 2.2 برابر دیگر رژیم های کم کالری و کم چربی کاهش وزن داشته اند. طبق تحقیقات انجام شده انواع فیبر ها برای از دست دادن وزن مفیدند، اما فیبر های محلول برای کاهش اشتها مناسب تر هستند. این سبک کاهش وزن نیز با دیگر رژیم ها متفاوت بوده و بدون احساس گرسنگی اتفاق می افتد. این عارضه نیز رایج بوده و ممکن است برای افراد دارای رژیم کتوژنیک اتفاق بی افتد. تحقیقات آموزشی تدریجی کرده است کدام ممکن است کربوهیدرات ها را انتخاب کنید و انتخاب کنید قند ها مسئله بی نظیر مشکلات وزنی در انسان هستند. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع بسیاری از سرطان ها به کار رفته و می تواند رشد تومور های سرطانی را کند تر کند. اصول پایه این رژیم پیروی از برنامه غذایی با کربوهیدرات بسیار پایین و چربی بالاست تا متابولیسم بدن را وارد فاز کتوزیس کند.

همه چیز درباره رژیم کتوژنیک

در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند. باید یادمان باشد که کتوژنیک رژیم مبتنی بر چربی است بنابراین حداقل ۷۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه شما باید از منابع چربی های سالم تامین شود. بسیاری از افراد فقط نیاز به مصرف روزانه دو وعده در روز احساس می کنند و برخی فقط یک وعده در روز غذا می خورند . به مادران شیرده توصیه می شود که روزانه برخی فعالیت های ورزشی سبک مانند پیاده روی و حرکات کششی و عضلانی داشته باشند. آنفلانزای کتو( Keto flu) : چند روز بیشتر نیست، از علایم آن: ضعف در عملکرد مغز، افزایش اشتها، برخی مشکلات گوارشی، پایین آمدن سطح انرژی، ناتوانی در تمرینات ورزشی. هنگامی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهید، از افزایش شدید قند خون جلوگیری می کنید.

بنابراین علیرغم پیروی از رژیم بولتپروف، شما نمیتوانید همواره فقط روی غذای مصرفیتان تکیه کنید و ممکن است مجبور باشید بهطور آگاهانه برای کاهش کالری مصرفیتان تلاش نمایید. اگر نیاز دارید وزن کم کنید یا برعکس، وزن اضافه کنید، بهترین انتخاب این است که با یک متخصص یا گروه تناسب اندام در ارتباط باشید تا برنامهای شخصیسازی شده را در اختیار شما قرار دهند که تمام جنبههای مهم زندگی شما را در نظر بگیرد: برای مثال اگر کم تحرک هستید یا زیاد ورزش میکنید، اگر تیروئیدتان کم یا پرکار است، اگر آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارید، اگر غذاهایی وجود دارد که نمیتوانید بخورید، و خیلی چیزهای دیگر. او اضافه می کند هنگامی که شما غذاهایی را که بدست می آورید (بیشتر در یک دقیقه) می خورید بدن شما می تواند در یک تا سه روز به حالت کتوز وارد کند. هدف مقرون به صرفه ورزش قلبی عروقی ۳ به همان اندازه ۵ مونتاژ در هفته را انتخاب کنید و انتخاب کنید هر مونتاژ بین ۲۰ به همان اندازه ۴۰ دقیقه است را انتخاب کنید و انتخاب کنید نباید فراتر اجتناب کرده اند این برود. این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است.

برنامه غذایی رژیم کتوژنیک استاندارد

گذشته از رهنمودهای گسترده ای که در قسمت های قبل گفته شد ، تا زمانی که کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط داشته باشید و بقیه کالری خود را از چربی دریافت کنید ، هیچ قاعده ی دیگری وجود ندارد. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی متشکل از میزان کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و چربی بالا می باشد که به طور موثری می تواند باعث سوزاندن چربی در بدن شود. بسیاری از افراد با هدف کاهش وزن و حفظ سلامتی رژیم غذایی کتوژنیک را انتخاب میکنند و کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات است. به علاوه این رژیم غذایی گرسنگی را کاهش داده و اشتها را کم می کند که به کاهش وزن کمک زیادی می کند. اما در عمل عده بسیار کمی موفق به انجام اینکار می شوند در واقع بیشتر افراد در چند روز اول کاهش وزن سریعی دارند و بسیار هم خوشحال می شوند اما چون این یک رژیم یک رژیم تخصصی هست نه تنها روند کاهش وزن موقف می شود بلکه عوارض جبران ناپذیر این رژیم آنان را مجبور به ترک رژیم و در نتیجه برگشت وزن می کند.

در رژیم کتوژنیک چی بخوریم

در مطالعه دیگری نتایج به دست آمده نشان می دهد که کاهش وزن با رژیم کتوژنیک 3 برابر بیشتر از رژیم های توصیه شده توسط انجمن دیابتی های انگلستان بوده است. چندین مطالعه نشان میدهند که کتو برای کاهش وزن زمانی که کالری با رژیمهای دیگر همسان شود، مؤثرتر نیست. همانطور که از نام آن پیداست این رژیم سبب تولید کتون در بدن می گردد.کتون ها زمانی در بدن تولید می گردند که مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد و بدن لازم است انرژی خود را از شکستن اسیدهای چرب بدست آورد. زمانی که بدن در این وضعیت متابولیسمی قرار می گیرد، بدن به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی کارآمد می شود. زمانی که بدن قند کافی در اختیار نداشته باشد به سمت تولید کتون بادی ها جهت تامین نیاز مغز میرود. این رژیم قند خون و سطح انسولین خون فرد را کاهش داده و متابولیسم بدن را از کربو هیدرات به سمت چربی و کتون ها هدایت می کند. به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از مایو کلینیک نوشت: میگرن عارضهای عصبی است که معمولا با احساس درد در یک سمت سر شناخته میشود. مخفف مدیترانه-DASH مداخله برای تاخیر عصبی است. تحقیق دیگری نیز نشان داد که استفاده از رژیم کتوژنیک در دیابت نوع 2، از هر 21 نفر، 7 نفر از آن ها می توانستند دارو و درمان های دیابت را برای همیشه کنار بگذارند.

علاوه بر موارد گفته شده، 95.2% از افرادی که رژیم کتوژنیک می گرفتند، می توانستند به کلی داروها و درمان هایشان را کنار گذاشته یا حداقل آن را کاهش دهند. هدف از این رژیم در درجه اول کمک به درمان کودکان مبتلا به صرع بود اما در سال های اخیر از رژیم غذایی کتوژنیک برای بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند نیز استفاده می شود. بیماری های قلبی: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش علائم خطرناکی مثل چربی اشباع شده، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون منجر شود. کمبود میوههای غنی از فیبر و فراوانی گوشتهای حاوی چربی اشباع ممکن است کلسترول خون شما را افزایش داده باشد. رژیم غذایی لاغری سریع شواهد نشان می دهند که رژیم های حاوی مقدار بالای کربوهیدرات های سالم مانند غلات کامل هنوز هم برای بسیاری از بیماری ها تجویز می شوند اما در مقابل رژیم های کم کربوهیدرات هم برای کاهش وزن، بهبود سندروم متابولیک، دیابت ، کنترل فشار خون ترشح انسولین بسیار ایده آل هستند. در حقیقت بیش از 20 تحقیق نشان می دهد که این نوع از رژیم به کاهش وزن کمک کرده و برای سلامتی فرد مفید است. چه مدت است که کاهش وزن شما با توقف رو به رو شده است؟

امیدوارم همه موفق باشید ارزش سختیه دوهفته اول رو داره. امیدواریم اطلاعات این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشید علت ناموفقیت خود در کاهش وزن را پیدا کنید. این نوع فیبر به آرامی از دستگاه گوارش شما عبور می کند و باعث کاهش اشتها می شود. به تامین انرژی مورد نیاز بدن در طول روز کمک زیادی می کند. همچنین چربی در داخل کبد تبدیل به کتون شده و انرژی مورد نیاز برای مغز را فراهم می کند. وقتی این اتفاق می افتد، کارایی بدن در سوزاندن چربی و تبدیل آن به انرژی بسیار زیاد می شود؛ هم چنین چربی را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مغز را تأمین کند. اگر نفخ شکم وجود داشته باشد ، یبوست به یک “مهمان” مکرر تبدیل شده است ، هنوز هم بهتر است که در رژیم غذایی هدایای بیشتری از طبیعت (به عنوان مثال کلم و انگور سبز) بگنجانید. رژیمهای غذایی وگان یک رژیم غذایی کامل را برای کودکان یا نوجوانان یا در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمیکند.

مشکلات رژیم کتوژنیک رژیم کتوژنیک با افزایش حساسیت انسولینی فرد کاهش وزن فواید بسیاری برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و پیش دیابتی دارد. رژیم کتوژنیک به جای کالری شماری و محدود کردن خوراکی ها و حتی کمک گرفتن از تمرین های شدید ورزشی برای رسیدن به کاهش وزن شما را از طریق دیگری به هدفتان نزدیک می کند. در هر صورت فرقی نمی کند و شما به مدت یک روز نباید غذا بخورید. این حالتی است که در آن بدن به جای کربوهیدراتها به عنوان منبع اصلی سوخت، چربیهارا میسوزاند و به این صورت لاغری سریع اتفاق میافتد. مثلا میتونید جای صبحانه امروز رو با صبحانه فردا تغییر بدین. برنامه ریزی کنید که به جای سه وعده غذایی بزرگ ، شش تا هشت وعده غذایی کوچکتر در روز مصرف کنید. اما یک قوطی نوشابه کوچک شما را حدود یک یا چند روز از برنامه کتو خارج میکند. اما انتخاب میوه ها در برنامه غذایی این رژیم از اهمیت بالایی برخوردار است.