سریعترین و بهترین استراتژی کتوژنیک Pdf

رژیم کتوژنیک ممکن است در اولین نظر رژیم لاغری به نظر نرسد, ده راه برای رسیدن به رژیم های کتوژنیک شما 1402 زیرا رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! به این موارد تشکیل شده احسام کتونی گفته می شود که اگر برنامه غذایی خود را در طولانی مدت حفظ کنید تجمع آن ها در بدنتان بیشتر می شود. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود. البته در رژیم کم کربوهیدرات، عوارض متفاوتی وجود دارد که شامل تشکیل سنگ کلیه یا افزایش سطح اسیدی بدن ( acidosis ) میباشد . صدها نوع پنیر وجود دارد که اکثر آنها دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند که این ویژگی آنها را در گروه غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک قرار داده چهار چیزهایی که میتوانید درباره دریافت رژیم کتوژنیک رایگان یاد بگیرید 1402 است.

کتوژنیک در ماه رمضان

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک یکی از فواید رژیم کتو سوزاندن چربی اضافی در بدن است. اولئوروپین، آنتیاکسیدان اصلی موجود در زیتون (اولئوروپین یکی از فراوانترین و مهمترین ترکیبهای فنلی موجود در میوه و برگهای زیتون میباشد که تلخی میوه زیتون نیز ناشی از حضور اولئوروپین در آن است)، دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است سلولهای شما را از آسیب محافظت کند. این روش دارای یک هرم غذایی مخصوص به خودش هستش. برای دستیابی به کاهش وزن، مدیریت قند خون و سایر اهداف مرتبط با سلامتی میتوان از رژیم کتوژنیک استفاده کرد. در صورت تمایل به مصرف شیر، بهتر هستش مقداری ازاون رو با قهوه مخلوط کنین. افزایش تمایل به مصرف غذاهای آماده ونیمه آماده، روی برگردانی از ورزش های روزانه و مداوم باعث می شود علاوه بر داشتن یک اندام نامتناسب سلامتی جسمانی نیز به خطر افتد. امروزه رژیم استاندارد کتوژنیک با نام های مختلفی از جمله “رژیم بدون کربوهیدرات” یا “رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات” نیز شناخته می شود (LCKD یا VLCKD). رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): در SKD معمولا ۷۰ درصد انرژی از چربی، ۲۰ درصد از پروتئین و ۱۰ درصد از کربوهیدرات تامین میشود. از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. A rtic le has been cre​at ed ᠎by GSA Content Gen erator DEMO !

در این رژیم شما در روز ۶۰۰ کالری دریافت میکنید و این کالری از غذاهای پروتئینی دریافت میشوند. بین 15 تا 20 درصد از باقی مونده کالری مورد نیاز رو هم از پروتئین و در نهایت فقط 5 درصد کالری رو از طریق کربوهیدرات ها به دست بیارید. در این رژیم فرد با سیستم 5 به 2 بین رژیم کتوژنیک و رژیم با کربوهیدرات بالا حرکت میکند. این رژیم بهطور معمول در چهار روش منحصر به فرد تجویز میشود, با این حال رژیم کتوژ استانداردو کتوژنیک پروتئین بالا از مدلهای رایج آن هستند. به طور کلی شما باید در رژیم کتو میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی رو حذف کنین و به جای اون از قندهای طبیعی بهره مند شید. باید بدانید که ۲۸ گرم شکلات تلخ (۱۰۰٪ کاکائو) دارای ۳ گرم کربوهیدرات خالص است. آووکادو دارای برخی مواد مغذی و مواد معدنی مانند پتاسیم است که اغلب مردم به اندازه مورد نیاز از آن دریافت نمی کنند. به طور کلی در این رژیم می بایست غذاهایی مثل گوشت، تخم مرغ، ماهی، آجیل، کره، انواع روغن های سالم، آووکادو و مقدار زیادی سبزیجات کم کربوهیدرات مصرف کنید.

خرید محصولات کتوژنیک

یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل بهره میبرد که غنی از تریگلیسریدهای زنجیره متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. پس زمان میبره تا بدنتون به وضعیت جدید عادت کنه. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد. یک رژیم کتوژنیک همیشه باید با مشورت پزشک یا یک متخصص تغذیه معتبر دنبال شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار مناسبی از چربیها، فیبر و ویتامینها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم را دریافت دانلود رژیم کتوژنیک pdf میکنید. با این حال، نیمی از کربوهیدرات آنها از فیبر حاصل میشود که درنتیجه میزان کربوهیدرات قابل هضم آنها را بسیار کم میکند. جایگزین سالم این گونه تنقلات می تواند ساقه کرفس یا هویج همراه با کره بادام زمینی یا کره بادام درختی باشد. چربی سالم از طریق کبد تبدیل به کتون خواهد شد و گرسنگی شما را از بین میبرد. آووکادو یک میوه روغنی بسیار سالم است، هر صد گرم آووکادو یا ۱/۲ آووکادو متوسط حدود ۹ گرم کربوهیدرات دارد که ۹ گرم آن حاوی ۷ گرم فیبر است و موثرترین آن ۲ گرم کربوهیدرات آووکادو قابل هضم و جذب است.

نودل شیراتاکی حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات در هر وعده است. در رژیم کتوژنیک مهم نیست چند وعده غذایی مصرف میکنید بلکه باید میزان غذایی دریافت رو کنترل کنید. از خوراکی هستن که باید گاهی مورد مصرف قرار بگیرن. از این رو باید گاهی اوقات در برنامه غذایی قرار بگیرن. در دسته روغن ها هم روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ باید گاهی استفاده بشن. زیتون فقط به صورت جامد همان مزایای سلامتی روغن زیتون را دارد. به دست میاد. برای تکمیل بهره مندی از چربی ها، در پخت و پز از روغن نارگیل یا کره بهره مند شید. برنامه غذایی روزانه رژیم کتوژنیک شامل تمام وعده ها و میان وعده ها می باشد که بر اساس چربی هایی نظیر آووکادو، کره، روغن های سالم، ماهی های چرب، گوشت، روغن زیتون و زیتون تنظیم شده است. چربی های طبیعی و سس های پرچرب گزینه خوبی برای برنامه غذایی کتو هستن. ماهی خال خالی، ساردین و شاه ماهی هم گزینه خوبی برای قرارگیری در هرم غذایی این روش هستش. انواع توت ها گزینه خوبی برای رژیم کتو هستن. برای بهرهمندی از تمام فواید رژیم کتوژنیک، به طور منظم مصرف مواد غذایی که در یک رژیم کتوژنیک جای میگیرند را دنبال کنید.

برایتان خطری به همراه نخواهد داشت. بیکن ها را به همراه تخم مرغ های جوشیده بهش اضافه کنید. با این وجود از دست دادن حداقل ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن میتواند احساس شما را بهبود ببخشد، باعث چسبیدن شما به رژیم جدید و سالمتان شود و از همه مهمتر سلامتی کلی بدن را بهبود ببخشد. به همین دلیل مجموعه ibdiet سعی کرده تا با استفاده از متدهای روز طبخ و تولید، غذای رژیمی خوشمزه و سالمی را به دست مشتریان عزیز برساند. اگر شما علاقه مند به بدنسازی هستید، ابتدا باید چربی از دست بدهید و سپس عضله بسازید. با گذشت سال ها به عنوان یک رژیم غذایی برای کاهش چربی شناخته شد. در روز بعد، که غذا خورده میشود، بدن به این نتیجه می رسد که در شرایط قحطی قرار نگرفته و مانع از عدم استفاده از چربی ذخیرهای میشود. افزودن خامه غلیظ به قهوه یا چای خوب است اما از قهوه سبک (بدون کافئین) و لاته دوری کنید. آنها حاوی کافئین هستند، که متابولیسم شما را افزایش میدهد و ممکن است به بهبود عملکرد بدنی، هوشیاری و خلقوخوی شما کمک کند. از خوردن کافئین لاته هم خودداری کنین.

دستور رژیم کتوژنیک برای لاغری

در رژیم کتوژنیک, منبع سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی, تغییر میکند. نام علمی این تغییر وضعیت از حالت گلوکز به چربی سوزی، کتوزیس است. قبل از اینکه اقدام به تغییر رژیم لاغری انجام دهیم، باید با متخصص مشورت کنیم. این امر هنگامی اتفاق می افتد که میزان کربوهیدرات مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید. در عین حال، باید کربوهیدراتها را تقریباً به طور کامل محدود کنید. اگر مصرف کربوهیدرات هم محدود باشد شما دچار این مشکل خواهید شد. اگر از یک رژیم غذایی استاندارد پرهیدرات کربن استفاده میکنید, به نوسانات شدید قند خون دچار خواهید داشت. متخصص کتوژنیک به شما کمک میکند که در این مسیر به آسیب کمتری دچار شوید. از ویژگی های منحصر به فرد آووکادو و پتاسیم این است که پتاسیم موجود در رژیم کتوژنیک، برنامه کاهش وزن کتو را قابل تحمل می کند.

این رژیم به همراه افزایش کتون، مزیتهای فراوانی برای سلامت فرد دارد. همچنین شاید تا مدتی فرد انرژی کافی برای انجام تمرینات ورزشی اش نداشته باشد یا عملکردش در حین انجام تمرینات ورزشی کاهش پیدا کند. یک آزمایش انجام شده بر روی موشها نشان داد که رژیم کتوژنیک فرآیند بیماریهای ای ال اس و هانتینگتون را آهسته تر میکند. سبزیجات ریشه ای و غده ها: سیب زمینی، سیب زمینی شیرین، هویج، ازگیل و … این نشانه ای از کمبود مواد معدنی به خصوص منیزیم در بدن است. زیتون غنی از آنتیاکسیدان است که میتواند به محافظت از سلامت قلب و استخوان کمک کند. علاوهبر این، مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که مصرف زیتون ممکن است به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان و کاهش فشار خون کمک کند، اگرچه هنوز هیچ آزمایش انسانی در این رابطه در دسترس نیست. همچنین میتونین از روغن زیتون به عنوان چاشنی سبزیجات و سالاد استفاده کنین. همچنین میتونین در سالاد سبزیجات مقدار زیادی روغن زیتون استفاده کنین.

همچنین شکلاتتلخ حاوی فلاونول است که با کاهش فشار خون و سلامت عروق ممکن است به کاهش خطر بیماریهای قلبی کمک کند. در حقیقت کاکائو حداقل به اندازه سایر میوهها از جمله زغالاخته و توتآکایی خشکشده، فعالیت آنتیاکسیدانی دارد. سایر مواد افزودنی که باید پرهیز کنید عبارتند از: ماده افزودنی کاراژیان (به عنوان مثال در محصولات شیر بادام)، غذاهای حاوی ماده افزودنی MSG (به عنوان مثال در بعضی از محصولات پروتئین آب پنیر) و غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین). توجه داشته باشین که ما در لیست غذاهای مجاز در این روش به غذاهای پرچرب با پروتئین متوسط نیاز داریم. البته توجه داشته باشین که در این لیست هم ماهی های پر چرب مانند قزل آلا در اولویت قرار میگیرن. با این حال، شما در رژیم غذایی کم کربوهیدرات قرار دارید. اینگونه رژیمها بر این امر تاکید دارند که کالری دریافتی از تمام غذاها مشابه است، در صورتی که رژیم کتوژنیک معتقد است غذاهای مختلف حتی با میزان مشابهای کالری اثرات متفاوتی با هم دارند. در این روش, براحتی بدن سنجش کالری میتوان وزن کم کرد.یک بررسی تایید میکند که آنهایی که رژیم کتو داشتهاند ۲ / ۲ برابر بیشتر از کسانی بودند که دارای رژیم غذایی کمکالری و کم چرب بودند.