«نه غزه، نه لبنان» دروغ بزرگ صهیونیستی است


به گزارش به نقل از ایرنا، ابوالقاسم طالبی کارگردان قلاده‌های طلا درباره وظیفه هنرمندان و جامعه هنری در قبال وقایع اخیر در نوار غزه و کودک‌کشی و نسل‌کشی صهیونیست‌ها تاکید کرد: ما صدای آنها (مردم مظلوم فلسطین) باشیم. اگر بتوانیم صدای آنها باشیم و آگاهی‌بخشی کنیم، این فضایی که با نام «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران» را ساخته‌اند و می‌گویند اگر مشکل اقتصادی داریم تقصیر غزه و لبنان است، خواهد شکست.

کارگردان سینما و تلویزیون از این شعار به عنوان «دروغ بزرگ صهیونیستی» نام برد و گفت: با همصدا شدن با مردم فلسطین این شعار را از فضا خارج کنیم.

کارگردان سینمایی آقای رئیس جمهور، درباره تلاش هنرمندان در پرداختن به موضوع فلسطین هم گفت: هنرمندان ما در این چند سال تلاش‌هایی داشتند و سعی خود را می‌کنند.

طالبی همچنین درباره آنچه که از آن به عنوان دودستگی در هنر و سینما نام برده می‌شود گفت: حق و باطل همیشه بوده و است. این دوگانگی که می‌گویند در جامعه ایجاد نکنید بین جبهه خودی و جبهه وطن است. آنهایی که به دنبال دودستگی‌اند، وطن فروش هستند. وطن فروش‌هایی که به دنبال جدایی کردستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان هستند.

کارگردان یتیم‌خانه ایران افزود: اینها خیلی مهم نیستند و آنچه مشخص است این است که بین اینها همیشه مشکل داریم و حق و باطل همیشه هست. تا الان هابیل و قابیل شروع شده است. منظور از دوگانگی، میان جبهه حق است.

طالبی همچنین در این باره که قصد دارید اثری برای مردم غزه و فلسطین و جنایت‌های اسرائیل بسازید یا خیر؟ گفت: فعلا در ذهنم چیزی نیست.