همدان صاحب نقشه راه گردشگری می‌شود


نقشه راه گردشگری استان همدان تا ۲ ماه آینده تدوین و اجرایی می‌شود.
علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در همایش بزرگداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری گفت: اقتصاد همدان باید حول محور گردشگری باشد و این موضوع به نقشه راه و برنامه‌ریزی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه بدون نقشه راه نمی‌توان در این حوزه به اهداف والا رسید، افزود: همدان استانی زیباست و ما به تاریخ کهن و میراث فرهنگی گرانبهایی این استان افتخار می‌کنیم. نماینده عالی دولت دراستان با اشاره به اینکه همدان همواره در طول فراز و نشیب تاریخ درخشیده است، تصریح کرد: این استان دارای هزار و ۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی است که این امر نشاندهنده ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی همدان است.
قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های حوزه گردشگری همدان هنوز فعال نشده است، ادامه داد: در استان همدان ۹۰۰ روستا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قابلیت جذب گردشگر را دارد، بنابراین باید با کمک جوامع محلی این ظرفیت مورد استفاده قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه غار علیصدر و هگمتانه دو بال گردشگری همدان هستند، گفت: ظرفیت‌های گردشگری استان را نباید دستکم بگیریم، همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نماد تاریخ در دوره ماد‌ها و هخامنشیان است و در طول تاریخ همواره روی پا بوده است. استاندار همدان با بیان اینکه گردشگری باید به محور اقتصاد استان تبدیل شود، افزود: با توجه به کمبود آب و معضل فروچاله‌ها گردشگری باید به محور اقتصاد استان همدان تبدیل شود.
قاسمی‌فرزاد به دو شهر جهانی سفال لالجین، مبل و منبت ملایر اشاره کرد و ادامه داد: باید از ظرفیت‌های گردشگری همدان استفاده کنیم و قدر داشته‌هایمان را بدانیم. وی بر ورود جدی‌تر بخش خصوصی و مشارکت مردمی برای تقویت حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: دفاتر خدمات گردشگری و راهنمایان برای معرفی هرچه بیشتر همدان و کمک به جذب گردشگر به این استان بیش از پیش تلاش کنند. نماینده عالبی دولت در همدان با اشاره به اهمیت وجود نقشه راه گردشگری افزود: این مهم تا دو ماه آینده تدوین و اجرایی می‌شود.