پهپاد «مهاجر ۱۰» با نمره ۲۰!



طی مراسمی در روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی در توئیت‌هایی این دستاورد مهم نیروی هوایی را تبریک گفتند و از ویژگی‌های این پهپاد و تأثیر آن در ارتقای توان دفاعی کشور نوشتند. کاربران رسیدن به چنین دستاوردی را آن هم در اوج تحریم و دشمنی، نشانه‌ای بر توان ایران برای پیشرفت و اقتدار دانستند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم.

علی عباس ادیب:
قابل توجه مدیران خود تحقیر و مایه ننگ! در اوج تحریم‌ها و تهدید‌ها نشان دادیم هم می‌شود موشک هایپرسونیک ساخت، هم پهپاد مهاجر و هم دولت بدون بهانه به کارش برسه! ‎#مهاجر_۱۰
سایه ذاکری:
پهپاد داریم چه پهپادی! مداومت پروازی ۲۴ساعته، شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری، بیشینه ظرفیت سوخت ۴۵۰ لیتر، بیشینه وزن محموله ۳۰۰ کیلوگرم، حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت، قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره، مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی.
کیان مهزاد:
برشمردن ویژگی‌هایی مثل پرواز ۲۴ساعته، شعاع عملیاتی ۲ هزارکیلومتری، ظرفیت سوخت ۴۵۰ لیتری و ارتفاع ۲۴ هزارپایی برای ما فقط یکسری عدد است، اما پشتش باید دریایی از علم و تکنولوژی و فناوری باشد. این اعداد هر کدام نشانه کلی زحمت و جهاد علمی است. این تلاش و جهاد مبارک ملت ایران.
سیدعلیرضا آل‌داود:
این پهپاد معادله بسیاری از جنگ‌ها را تغییر خواهد داد ان‌شاءالله. پهپاد مهاجر۱۰ می‌تواند با مداومت پروازی ۲۴ ساعت و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتر نقش مهمی در ارتقای توان دفاعی نیرو‌های مسلح داشته باشد.
میثم ایرانی:
تقریباً از سال ۶۲ جوانان غیور و وطن‌پرستان واقعی با ساخت ‎پهپاد‌هایی شبیه اسباب‌بازی شروع کردند و حالا مهاجر۱۰ می‌سازند که از نظر سرعت، قابلیت حمل انواع تسلیحات، مداومت پرواز و دیگر امکانات لازم برای یک پهپاد جنگی سرآمد است و تن هر بدخواه ایران و ایرانی را به لرزه درمی‌آورد!
صفحه توئیتری «پاد»:
همزمان با روز صنعت دفاعی و با حضور رئیس‌جمهور از پهپاد «مهاجر ۱۰» رونمایی شد. پهپاد مهاجر ۱۰ می‌تواند با مداومت پروازی ۲۴ ساعت و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتر نقش مهمی در ارتقای توان دفاعی نیرو‌های مسلح داشته باشد.
و. مهدی:
عقاب جدید ایران معرفی شد: پهپاد مهاجر۱۰! شعاع عملیاتی تهران تا تلاویو؛ بله همون عقاب‌های معروف در کتاب مقدس. ‎#مهاجر
حبیب حبیبی:
پهپاد مهاجر ۱۰ رونمایی شد. ویژگی‌های این پهپاد: قابلیت حمل انواع بمب‌ها و موشک‌های دقیق‌زن، سرعت متوسط ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت، بیشینه مداومت پروازی با حمل محموله داخل بدنه: ۲۴ ساعت، بیشینه وزن محموله تسلیحاتی: ۳۰۰ کیلوگرم، بیشینه حجم سوخت: ۴۵۰ لیتر، سقف پروازی: ۲۴ هزار فوت.
اعظم سادات سیدمؤمنی:
چند دقیقه وقت بذارید و شاهکار «پهپاد مهاجر ۱۰» را ببینید، نماد «خودباوری» و «توانایی ملت ایران» یعنی همین. ‎#مهاجر
احمد روستایی:
ارتفاع بالای ۲۰ هزارپا خیلی معنادار است. پرواز در این ارتفاع به دلیل شرایط خلاء و سایر مسائل جوی نیازمند جنس خاصی از کامپوزیت است. دستیابی به این ویژگی نشانه توان علمی بالای دانشمندان هواوفضاست که جای تبریک و قدردانی دارد. این یک موفقیت ملی است.
احسان علیمردی:
هر پهپادی که رونمایی می‌شود یعنی یک آجر بر دیوار دفاعی ایران افزوده می‌شود. امنیت اتفاقی نیست و اتفاقی هم تثبیت نمی‌شود. هر پهپاد دستاوردی است برای احقاق حق ملت ایران. ایران قوی گام به گام ساخته خواهد شد. امیدوارم مشابه این دستاورد‌ها در عرصه اقتصادی هم دیده شود.