۲۴ عملیات مقاومتی طی ساعات گذشته/ تداوم شهرک سازی



به گزارش به نقل از مهر، نظامیان رژیم صهیونیستی در سلوان در قدس اشغالی به نمازگزاران در نماز جمعه حمله ور شدند.

نظامیان صهیونیست با بمب‌های صوتی به نمازگزاران حمله ور شدند.

۲۴ عملیات مقاومتی طی ساعات گذشته

مبارزان فلسطینی و جوانان غیور فلسطینی در کرانه باختری طی شبانه روز گذشته دست به ۲۴ مورد عملیات مقاومتی علیه نظامیان و شهرک نشینان یهود زدند.

مرکز داده ورزی ملی فلسطین معطی طی گزارشی، اعلام کرد که این عملیات‌ها شامل ۵ مورد شلیک گلوله، ۴ مورد پرتاب نارنجک و بسته‌های انفجاری ،۱ مورد مقابله با شهرک نشینان یهود و تخریب خودروهای شهرک نشینان اسرائیلی و ۱۳ مورد درگیری با اشغالگران صهیونیست می‌باشد.

شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شرق بیت المقدس

شهرک نشینان یهود شروع به ساخت شهرک صهیونیستی در منطقه السواحره واقع در شرق بیت المقدس کردند. زمینی که قرار است این شهرک در آن احداث شود، متعلق به خاندان ابوحسین است.

از سوی دیگر، محمد ابوحسین گفت که شهرک نشینان یهود تعدادی کانکس و وسایل اسباب بازی در منطقه موسوم به “سطح الغزاله” گذاشتند وبا دیدن این کانکس‌ها و وسایل اسباب بازی غافلگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد که ده‌ها شهرک نشین یهودی مسلح جهت آغاز ساخت این شهرک به این منطقه یورش بردند و هدف از این اقدام ایجاد ارتباط میان شهرک‌های اسرائیلی کیدر و بوعز است.

درخواست حماس برای آزادی شیخ مصطفی ابوعره

جنبش مقاومت اسلامی حماس، خواستار آزادی فوری شیخ مصطفی ابوعره از رهبران ملی فلسطین از زندان‌های مأموران امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین شد.

حماس تاکید کرد که باید برای واداشتن تشکیلات رام الله به متوقف کردن سیاست همکاری امنیتی و بازداشت سیاسی اهانت آمیز دست به تحرکات گسترده زد.

حماس اعلام کرد که بازداشت شیخ مصطفی ابوعره به عنوان یک شخصیت ملی و اجتماعی تلاش گر در حوزه وحدت ملی یک نوع اهانت به رهبران ملی و شخصیت‌های حقوقی و ارزش‌های اجتماعی به شمار می‌رود و تصویرگر اصرار بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مخالف آشتی ملی است که طرح‌ها و برنامه‌هایی که فقط به نفع دشمن صهیونیستی تمام می‌شود.

حماس تصریح کرد که این بازداشت نابخردانه در حالی صورت می‌گیرد که روند فعالیت‌های مبارزاتی و مقاومتی در کرانه باختری و دیگر بخش‌های اراضی اشغالی اوج گرفته است، این بازداشت نشانگر بی اعتنایی تشکیلات رام الله و سرویس‌های امنیتی آن به آشتی ملی است.