۱۰ غذای سالم برای جوانی

سلامتی با آنچه می خورید تعیین می شود. آسپوستولوس گفت: بگذارید تغذیه داروی شما باشد.

آنچه در آن زمان درست است، امروز تغییر نکرده است.

از تحقیقات و موادی که برای کارشناسی ارشدم در علوم تغذیه کل نگر مطالعه می کردم و مشتریانی که با موفقیت سلامتی، انرژی یا کاهش وزن خود را بین ۱۰ پوند تا ۱۰۰ پوند بهبود دادند، در اینجا لیست ۱۰ غذای برتر من است.

این غذاها به دلیل سلامت عمومی، سمیت کم و ارزش غذایی (از نظر پروتئین، چربی، کربوهیدرات، آنتی اکسیدان، آنزیم، ویتامین و مواد معدنی) انتخاب شدند.

و آنچه برای سلامتی شما مفید است برای کاهش وزن و جوانی شما عالی است. هر دو دست به دست هم می دهند.

۱۰ بهترین غذا (و چرا)

اب ماده غذایی شماره یک برای بدن شما است. بدون آب تمیز، تازه و بدون آلودگی، تعادل مایعات بدن خود را که ۹۰ درصد از آب تشکیل شده است، حفظ نخواهید کرد. مواد معدنی و بسیاری از ویتامین ها با این مایع به سلول های ما منتقل می شوند. بسیاری از واکنش های اساسی و آنزیم ها به آب نیاز دارند. برای جلوگیری از ایجاد ترکیبات سمی در بدن، باید آنها را خارج کنید. این را می توان با نوشیدن آب شیرین به سادگی انجام داد. بررسی کنید آب شما از کجا می آید؟ لوله های قدیمی آب ممکن است در طول زمان به سیستم آب نفوذ کنند. (بسیاری از شهرهای بزرگ کیت های آزمایش آب رایگان ارائه می دهند. به آن نگاه کنید.)

تخم مرغ می تواند تمام اسیدهای آمینه ضروری ما را تامین کند. اسیدهای آمینه بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. منابع پروتئین برای حفظ و ساخت بافت عضلانی و حفظ یک سیستم ایمنی سالم مهم هستند. بدن شما دائماً خود را تجدید می کند و برای کمک به بدن در انجام این وظیفه، تخم مرغ منبع عالی برای پروتئین است. تخم مرغ همچنین کلسترول را تامین می کند که در زرده غلیظ است. اگر کلسترول مشکلی است، توصیه می کنم با پزشک خود مشورت کنید. با این حال، مطالعات نشان داده است که کلسترول زرده تخم مرغ نه تنها سطح LDL (“بد”) را کاهش می دهد، بلکه تری گلیسیرید را در حالی که سطح HDL (“خوب”) را بالا می برد، کاهش می دهد. این مطالعه توسط دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۹۷ انجام شد.

ساردین منابع پروتئینی عالی نیز هستند. ساردین علاوه بر تامین تمام اسیدهای آمینه ضروری، منبع عالی برای اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است. اینها برای انتقال ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین E، D و K و COQ10 به داخل سلول مهم هستند. این شناگران کوچک نیز نیروگاه مواد معدنی هستند. کلسیم، منیزیم، روی و مس مواد معدنی هستند که از سلامت استخوان ها و همچنین سلامت روان حمایت می کنند. مزیت دیگر: ساردین ها در زنجیره غذایی دریایی بسیار کم هستند و سمومی مانند جیوه مانند سایر ماهی ها در آن تجمع نمی یابند.

دانه کتان = فیبر این بدان معناست که آنها یک آیتم عالی برای سلامتی، کاهش وزن و سلامت سینه هستند. دانه های کتان آسیاب شده فیبر را برای بهبود زمان انتقال هضم شما فراهم می کند. جمعیت عمومی در ایالات متحده روزانه حدود ۱۲ میلی گرم فیبر می خورند. سی و پنج میلی گرم برای سلامتی توصیه می شود. حتی در عصر حجر، این مقدار ممکن است ناکافی در نظر گرفته شود، زیرا به دلیل مصرف حداقل ۱۳۵ میلی گرم فیبر در روز، زیاد است. دانه کتان تازه آسیاب شده بهترین منبع است. روغن و همچنین دانه ها اسیدهای چرب ضروری مانند اسید آلفا لینونئیک را فراهم می کنند.

روغن زیتون چربی رژیم مدیترانه ای است. مطالعات نشان داده اند که این رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، ماهی و روغن زیتون برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مفید است. روغن زیتون به دلیل محتوای چربی تک غیراشباع آن خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. این نوع چربی کلسترول LDL و تری گلیسیرید را کاهش می دهد اما به افزایش سطح کلسترول HDL نیز کمک می کند. همه برای جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی مهم هستند.

صلیبی سبزیجات مواد غذایی قدرتمند هستند. کلم بروکلی، کلم بروکلی، گل کلم، بوک چوی، کلم، کلم پیچ، سرمه، چغندر سوئیسی، سبزی خردل و کلم بروکسل فواید مشابهی دارند و متعلق به یک خانواده هستند. من نمی خواهم یک سبزی خاص را که متعلق به این خانواده است، مشخص کنم. هر یک از اعضای این خانواده سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، اسید فولیک، فیتوکمیکال ها (ایزوتیوسیانات) مانند لوتئین، زآگزانتین، اسلفورافان و یدول-۳-کاربینول هستند.

این فیتوکمیکال ها به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها کمک می کنند و همچنین ممکن است پیری را کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها به محافظت از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد که به صورت آزاد در خون شما جریان دارند و به دنبال اتصال با یک مولکول اضافی هستند، کمک می کنند. که از سلول های شما گرفته می شود.

توت ها مانند زغال اخته، شاه توت، تمشک، کرن بری و گوجی بری سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. توت ها اغلب همیشه در فصل هستند. و اگر نتوانید آنها را پیدا کنید، آثار تازه، منجمد و همچنین در اوج برداشت و پردازش آنها. هر کدام از انواع توت ها دارای مواد شیمیایی گیاهی بالایی هستند و در نتیجه به محافظت از ما در برابر بیماری های قلبی عروقی و سرطان کمک می کنند. اگر مجبور شدید یکی را انتخاب کنید، رنگ آبی را انتخاب کنید. زغال اخته در مقایسه با سایر میوه ها دارای بالاترین ظرفیت جذب شعاعی اکسیژن (ORAC) است. از آنجایی که انواع توت ها پوست نازکی دارند و نیازی به پوست کندن قبل از مصرف ندارند، بهتر است ارگانیک خریداری کنید، زیرا بسیاری از انواع توت ها را می توان با آفت کش ها پر کرد.

لیمو یک امولسیفایر قبض هستند. صفرا از کبد تولید می شود و در غده کوچکی به نام کیسه صفرا ذخیره می شود. با افزودن آب لیمو به رژیم غذایی خود به کاهش وزن بدن خود کمک می کنید. همانطور که سیستم شما متابولیسم چربی شما را بهبود می بخشد و سیستم شما را از مواد اضافی مدفوع پاک می کند. لیمو سرشار از ویتامین C است که بدن شما آن را تولید نمی کند و دارای آنتی اکسیدان های قوی و عوامل ضد التهابی است. همه اینها می توانند برای جلوگیری از کلسترول بالا عمل کنند و ممکن است به پیشگیری و مبارزه با سرطان کمک کنند. دو نوع اصلی لیمو وجود دارد: اسیدی و شیرین. اگر با لیمو مشکل دارید، هر دو نوع لیمو را آزمایش کنید تا بفهمید کدامیک برای هضم شما بهتر است. لیموهای ارگانیک برای جلوگیری از مصرف آفت کش ها و قارچ کش ها توصیه می شود. احتیاط: لیمو می تواند باعث واکنش آلرژیک مانند گندم و لبنیات برای برخی افراد شود.

جوانه زدن نیروگاه هستند. جوانه ها نسخه های مینیاتوری گیاه کامل هستند که می تواند کلم بروکلی، گل کلم، تربچه و غیره باشد. چیزی که آنها را بسیار قدرتمند می کند، غلظت مواد مغذی است. “محققان دانشگاه جان هاپکینز دریافتند که فواره های بروکلی حاوی سی تا پنجاه برابر غلظت مواد شیمیایی محافظ موجود در گیاهان بالغ بروکلی، از جمله ایندول-۳-کاربینول، یکی از ترکیبات ضد سرطان است.” ۱۵۰ غذای سالم روی زمین مواد سرطان زا و رادیکال های آزاد به DNA شما آسیب می رسانند. مقادیر زیاد و غلیظ آنتی اکسیدان ها، مواد فتوشیمیایی و مواد معدنی سلاح عالی برای پیشگیری و محافظت از سیستم شما در برابر بیماری های مختلف است.

فلفل، گونه سبز، دارای بالاترین میزان ویتامین C است. بدن شما ویتامین C را تولید نمی کند، که یک آنتی اکسیدان مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت عروق و جوان سازی ویتامین E است. این گیاه حاوی لیکوپن است که نشان داده است باعث کاهش ویتامین E می شود. خطر ابتلا به سرطان پروستات متأسفانه، فلفل ها در لیست “آلوده ترین آفت کش ها” قرار گرفتند. بنابراین، فقط فلفل های ارگانیک باید مصرف شوند و همچنان خیلی خوب شسته شوند.

غذاهای انتخاب شده در بالا لیست “۱۰ غذای برتر” من هستند.

این لیست به پروتئین ها، کربوهیدرات ها، چربی ها، مواد معدنی، ویتامین ها و آنزیم ها می پردازد که برای طول عمر و حفظ بدن سالم و عاری از بیماری ضروری هستند.

غذاهای این لیست حاوی بلوک های ساختمانی لازم برای تقویت بدن، حفظ پوستی جوان و سیستم ایمنی سالم هستند.

این به حفظ وزن بدن کمک می کند و ممکن است از بیماری های قرن جدید مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها در صورت مصرف بر اساس BMR شخصی (نرخ متابولیک پایه) جلوگیری کند.

متمرکز بمان.

استفان

مربی برتر کاهش وزن طبیعی اروپا

کارشناسی ارشد در تغذیه، آفا، آس، دانشگاه ریباک

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر