۱۰ نکته برتر برای آشپزی سالم – LiveFitClub.Fit


در مقاله قبلی خود، درباره چگونگی افزایش عادات غذایی ناسالم با همه‌گیری COVID-19 و چگونگی غلبه بر آن در طول قرنطینه بحث کردیم. در این پست به ۱۰ نکته برتر برای روش های سالم آشپزی می پردازیم.

  • از طعم هایی مانند آب لیموترش تازه، تکه های پیاز، پودر انبه (آمچور)، سرکه، تفاله تمرهندی، سیر، زنجبیل، پودر آملا و غیره استفاده کنید.
  • به جای استفاده از پنیر فرآوری شده / کره آمول از پنیر استفاده کنید.
  • وعده های غذایی را بدون استفاده از آجینوموتو، جوش شیرین و پودر انو آماده کنید.
  • غذاها باید با فشار پخته شوند که باعث صرفه جویی در زمان پخت و حفظ مواد مغذی می شود.
  • روش تهیه مانند بخارپز، کباب کردن، برشته کردن و پخت را انتخاب کنید
  • مسواک زدن قبل از هر وعده غذایی به بهبود اشتها کمک می کند.
  • طبق دستور متخصص تغذیه، از مقادیر تجویز شده نمک استفاده کنید.
  • هرچه نمک کمتری بخورید، تشنگی فرد کمتر می شود.
  • برنامه های آشپزی را از تلویزیون تماشا کنید تا اشتها را وسوسه کنید.
  • غذاهایی که به شکلی جذاب در بخش های کوچک و در فواصل زمانی مکرر سرو می شود، مصرف مواد مغذی رضایت بخشی را تضمین می کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/