۱۰ نکته منطقی که هنگام کاهش وزن باید از آنها استفاده کنید

کاهش وزن برای اکثر افراد به یک وظیفه تبدیل می شود. به خصوص اگر وزن شما بر اساس شاخص توده بدن بسیار فراتر از حد طبیعی باشد. شما تمایل دارید برای انجام کارها به دنبال رژیم ها، مدها و داروهای لاغری باشید. و با همه اینها شکست می خورید. نه به این دلیل که فرآیندی که طی کردید موثر نبود، بلکه به این دلیل که کارهایی را انجام می دهید که قرار نیست انجام دهید، یا کارهایی هستند که انجام نمی دهید و باید انجام دهید.

مانند مورد ورزش. بسیاری از ما می دانیم که ورزش راهی برای کاهش وزن است، مطالعات پزشکی در سراسر جهان نشان می دهد که کشش ماهیچه ها و انجام تمرینات قلبی راه حلی است. اما ما این کار را صرفاً به این دلیل که سخت است یا خیلی سرمان شلوغ است، انجام نمی دهیم. و سپس، بدن و ذهن ما رنج می برد، زیرا ما مدت زیادی دارو تزریق می کنیم و چای اسهال می نوشیم.

تغییر سبک زندگی برای کاهش وزن ضروری است. این کافی نیست که امروز یک مد خاص کاهش وزن را دنبال کنید و بعد از اینکه فهمیدید برای پیروی از آن مد خیلی خسته هستید، وزن بیشتری اضافه کنید. با این حال، کارهای عملی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم، بدون اینکه روی سبک زندگی‌مان تأثیر بگذاریم و نیازی به فداکاری بیش از حد از ما نداشته باشیم. آماده برای یادگیری؟ ممکن است تعجب کنید که این نکات چقدر رایج خواهند بود، و نتیجه بستگی به این دارد که چگونه این نکات عقل سلیم رعایت شود.

۱. اگر می‌دانید که نمی‌توانید آن سبک زندگی را حفظ کنید، از باور رژیم غذایی پر پروتئین، بدون کربوهیدرات یا سبک زندگی گیاه‌خواری اجتناب کنید! چرا؟ زیرا وقتی هر یک از اینها را برای چند هفته انجام می دهید و بدنتان عادت می کند که آن عنصر خاص – کربوهیدرات ها را از دست بدهد، بدن شما به سمت فلات می رود. به این معنی که دیگر وزن زیادی کم نمی کنید زیرا بدن شما به این نوع غذا خوردن عادت کرده است. و بعد ترک می کنی، یک بار دیگر به شکلات و برنج افراط می کنی. با این روش خیلی سریعتر وزن خود را افزایش خواهید داد!

۲. مقدار زیادی آب بنوشید. نه نوشابه، نه آب‌میوه‌های مصنوعی، بلکه H2O خالص. این کار سموم را دفع می کند و البته باعث می شود احساس سیری کنید.

۳. غذای خود را بجوید. برخی از افراد هستند که فقط دو بار سه بار می جوند و سپس قورت می دهند. بهتر است آن را بیشتر از حد معمول بجوید تا بتوانید از غذا لذت ببرید. پس از مدت کوتاهی متوجه احساس سیری خواهید شد. همانطور که هوراس فلچر می گوید: “معمولاً حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغز احساس سیری را ثبت کند، از زمانی که فرد شروع به غذا خوردن می کند. در واقع، فردی که وعده های غذایی خود را می خورد، خیلی زودتر از قبل به حالت سیری می رسد. ۲۰ دقیقه.”

۴. دندان های خود را بعد از هر وعده غذایی مسواک بزنید. وقتی دهان شما از قبل طعمی شبیه به خمیر دندان می دهد، ذهن شما تمایل دارد از فکر کردن به غذا اجتناب کند. برای افراد دیگر کار کرد که از دریافت سرویس دوم خودداری کنند. به نوعی احساس می کنید که “آیین پایان” را در وعده غذایی خود انجام داده اید.

۵. هدف کاهش وزن را تعیین کنید. بسیار مهم است که بدانید به کجا می روید، بنابراین هدف چیزی نیست که بتوانید بدون آن انجام دهید. از کجا می‌دانید که در حال ایجاد یک توسعه هستید اگر آن را نداشته باشید. نوشتن هدف به شدت توصیه می شود.

۶. ورزش کنید. بله، ورزش کنید. اگر نمی خواهید واقعاً مجبور نیستید زمان زیادی را در باشگاه بگذرانید. فقط به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید. یا ماشین خود را در مکانی دور از جایی که می خواهید پیاده روی را تشویق کنید پارک کنید.

۷. خودتان را محروم نکنید. اگر مغزتان به شما می گوید که شکلات می خواهید، مقداری از آن بخورید. کلید اینجا کلمه SOME است. آن را فقط زمانی بخورید که مغزتان به آن نیاز دارد، نه هر بار که چشمتان به آن دوخته شد. محروم کردن بدن از چیزی که می‌خواهد باعث می‌شود بیشتر به آن فکر کند، و وقتی چیزی را که می‌خواهید بدست آورید، می‌توانید انتظار پرخوری داشته باشید.

۸. پرخوری نکنید. اگر احساس می کنید سیر شده اید، دست از غذا خوردن بردارید!

۹. برای تشویق هضم صحیح و حرکت سالم روده، غذای غنی از فیبر بخورید.

۱۰. شاد باشید. اندیشیدن به افکار شاد از افسردگی جلوگیری می کند. و می‌دانید که با افسردگی یک ولع نه چندان سالم برای یک کیک شکلاتی کامل ایجاد می‌شود، درست است؟ بنابراین، پیروی از نکات کاهش وزن چندان دشوار نیست. فقط تغییرات جزئی در سبک زندگی شما باید انجام دهید.

اوه، و البته این کار را برای هیچ کس دیگری انجام ندهید، شما تمایل دارید که راحت تر ناامید شوید. این کار را برای خودتان انجام دهید تا خوب به نظر برسید و احساس خوبی داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر