3 غیرقابل تصور نمونه رژیم کتوژنیک تبدیل

ورزش و رژیم کتوژنیک شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیمهای نوع کتو گرسنگی را کاهش میدهند. بااینحال، فقط رژیمهای کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا بهطور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. کتوژنیک، اصطلاحی است برای رژیم غذایی کمکربوهیدارت، با این ایده که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی دریافت کنید و در عوض، کربوهیدارت کمی بخورید. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی مناسب است؟ هایپوگلایسمی: رژیم کتو موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می شود و سطح هموگلوبین a1c را کاهش میدهد اما با این حال افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر هایپوگلایسمی که با علایمی همچون لرزش، تعریق و خستگی مشخص میشود روبرو شوند که در صورت عدم درمان منجر به کما رفتن شخص و نهایتا مرگ می شود.

نمونه رژیم کتوژنیک

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد برای استفاده از روغن نارگیل باید به این مسئله آگاهی داشته باشید که این روغن از پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد LDL یا همان سطح بالایی از کلسترول بد برخوردار است که اگر کلسترول بالایی دارید و یا در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی هستید، حتما از نوشیدن این نوع از قهوه دوری کنید. برای اینکه یک برنامه رژیمی مناسب با شرایط خود و ویژگی های فردی داشته باشید، با متخصصان تغذیه ما تماس بگیرید تا بهترین برنامه را در اختیار شما قرار دهند. اگر شرایط شما با موارد لیست زیر مطابقت دارد، اصلا صلاح نیست آن را امتحان کنید.

مطالعات اکنون نشان داده است که رژیم غذایی میتواند برای انواع مختلفی از شرایط مختلف سلامتی مزایایی داشته باشد. اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالشبرانگیز باشد، اما نکات و ترفندهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای سهولت کار استفاده کنید. این غذا از نان تورتیلای پختهشده از آرد ذرت یا گندم تشکیل میشود که با مواد مختلفی آن را پر میکنند؛ از گوشت گرفته تا مرغ و غذای دریایی و سبزیها و حتی پنیر. اگر میخواهید لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک را همیشه همراه خودتان داشته باشید، فایل PDF را دانلود نمایید. در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند.

᠎Artic le was created by GSA  Content Ge ne᠎rator DEMO.

چیت در رژیم کتوژنیک

از دیگر فواید رژیم کتوژنیک نیز میتوان به افزایش کتون، کاهش مقدار قند خون و حساسیت نسبت به انسولین اشاره کرد. خلاصه: این رژیم غذایی فواید بیشماری برای سلامتی شما دارد. بدنسازان و سایر ورزشکاران از این رژیم برای به حداکثر رساندن کاهش چربی و در عین حال ایجاد توده بدون چربی استفاده می کنند. اگر صفرای کافی در کیسه صفرا نداشته باشید، ممکن است نتوانید از شر سموم خلاص شوید و این اتفاق باعث ایجاد بثورات میشود.

کتوزیس طبیعی بوده ولی دومی در نتیجه کنترل نکردن دیابت اتفاق خواهد افتاد. این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازهی رژیم کمچربی برای کاهش وزن مؤثر باشد. با توجه به این توضیحات، آجیل قند و چربی ناسالم ندارد و با توجه به کربوهیدرات کم برای رژیم کتو مناسب است. از مصرف میوه هایی که حاوی قند و کربوهیدرات میوه ای هستند اجتناب کنید.

در دورههای رژیم غذایی کتوژنیک، لازم است که اکثر وعدههای غذایی خود را براساس مواردی که مصرف آنها در این رژیم لازم است، تهیه کنید. بنابراین مشخص است که رژیم غذایی کتوژنیک بسیار بهتر و موثرتر از رژیم کم چربی است و در این نوع رژیم با دریافت مقدار کافی پروتئین بدن قویتر و سالمتر خواهد ماند. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد.

انواع مختلف روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و روزهداری برای ۱۶ ساعت باقیمانده است. برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. اغلب چربیهای غذایی، از مولکولهایی به نام «تریگلیسرید با زنجیرهی بلند» تشکیل شدهاند؛ بااینحال تریگلیسریدهایی با زنجیرهی متوسط (امسیتی) که از اسیدهای چرب با زنجیرههای کربنی کوتاهتر ساخته شدهاند، ویژگی کتوژنیک بیشتری دارند. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید.

رژیم کتوژنیک 216

بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید. ازآنجاییکه در این نوع رژیم، چربی کمتری به کار میرود، مقدار بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن اضافه کرد و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. هنگامی که شما مصرف پروتئین خود را پایین می آورید سطح کتوز شما نیز به همان نسبت پایین میآید از همین رو اگر مقدار مناسب و ایده آلی از پروتئین را دریافت نمایند دچار کاهش وزن خواهند شد.

ماندن در رژیم کتو در طولانیمدت ممکن است تأثیرات منفی مانند کمبود پروتئین در خون، چربی اضافی در کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذیها را در پی داشته باشد. یک بررسی از ۱۳ مطالعه نشان داده است که پیروی از کربوهیدرات بسیار کم در رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن طولانیمدت نسبت به رژیم کمچربی، کمی مؤثرتر است. خلاصه: وقتی قصد دارید تا غذای خود را بیرون و در رستوران میل میکنید، میتوانید بشقاب گوشت، ماهی یا تخم مرغ با سبزیجات اضافه به جای کربوهیدرات یا نشاسته اضافه سفارش دهید.

به عنوان مثال: بادام درختی، بادام زمینی، فندق، آووکادو، نارگیل، انجیر، نخود فرنگی، شلغم، نخود، لپه، تخم کتان. خوردن سفیده و زرده تخم مرغ به طور کامل در یک وعده، بسیار مهم است. رژیم غذایی مبنی بر کتوژنیک به خوردن مقدار زیادی سبزیجات و کمی از مواد مغذی که پر از رتینوئیدهای و ویتامین آ هستند پر می شود که یک ویتامین ضروری برای حفظ پوست درخشان و جوان است، زیرا مانع از آسیب رساندن به پوست ، تولید سلول های پوستی و جلوگیری از عفونت پوست می شود. ۴- توتها غنیاز فیبر و مملو از مواد مغذی هستند.

آووکادو کربوهیدرات خالص بسیار کمی دارد، هر 3.5 اونس (100 گرم) آووکادو حاوی حدودا 8.5 گرم کربوهیدرات و 7 گرم فیبر می باشد. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید. غلات و مواد حاوی کربوهیدرات بالا مانند ماکارونی، برنج و پاستا. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته نیز سبزیهای اضافی سفارش بدهید و برای دسر، پنیر بخورید. این رژیم غذایی در واقع ابزاری مفید برای درمان بیماریهای عصبی همچون صرع شناخته میشود.

برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید. اختلال در خواب شبانه برای بعضی از افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک هستند نیز از عوارض رژیم کتوژنیک می باشد. توجه: این درصدها براساس رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد (SKD) است. اطلاعات این مقاله نیز بیشتر مربوط به رژیم استاندارد کتوژنیک (SKD) است؛ اگرچه بسیاری از اصول مشابه در نسخههای دیگر نیز صدق میکند. علائم دیگر کمتر شایع نیز عبارتاند از انرژی ضعیف و عملکرد ذهنی، افزایش گرسنگی، مسائل خواب، حالت تهوع، ناراحتی گوارشی و کاهش عملکرد ورزشی.

۶. اگر مدام خسته یا ضعیف باشم چه کاری انجام دهم؟ همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیها عوض کنید و بهجای آن آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ اضافه کنید. آغاز کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). البته میتوانید کمی آبلیمو به آن اضافه کنید. البته به این بستگی به عادتهای غذایی قبلی شما دارد که تا چه اندازه تغییرات قیمتی را احساس کنید. مورد جذاب دیگر در این نوع رژیم، آزاد بودن استفاده از غذاهای لذیذی مانند همبرگر است که البته باید آن را بدون نان استفاده کنید.

در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت. سرطان: رژیم غذایی در حال حاضر بهعنوان یک روش درمانی اضافی برای سرطان در حال بررسی است؛ زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. در هنگام کتوز، بسیاری از بخشهای بدن شروع به سوزاندن کتون برای انرژی بهجای کربوهیدرات میکنند که شامل بخش بزرگی از مغز نیز میشود. Th᠎is a rtic le h᠎as been w​ri​tt᠎en wi​th G SA Con​te nt Gener᠎ator᠎ Demoversion.

هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. پزشک خود را از برنامه غذایی خود مطلع کنید تا انتخابهای شما را راهنمایی کند؛ بنابراین گرفتن رژیم به افرادی که انسولین یا هرگونه داروی دیابتی و داروی فشار خون مصرف میکنند، توصیه نمیشود. همچنین به مادران شیرده و همچنین به خانمهای باردار هم اکیداً توصیه میشود قبل از گرفتن نمونه رژیم کتوژنیک، با پزشک خود مشورت کنند. چرا در این رژیم مصرف بادمجان توصیه شده است؟ این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از استفاده از 7 لاغری سریع روش‌ها مانند متخصصین دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.