۶ مزیت دریافت تغذیه کامل

به نظر می رسد که همه نگران رژیم غذایی خود هستند. چه می خورند، چرا نباید غذاهای دیگر بخورند و واقعاً تغذیه کامل چیست. واقعاً تعجب آور نیست زیرا آمار نشان می دهد که کم تحرکی و تغذیه ناسالم منجر به مرگ بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر در سال در ایالات متحده می شود. رژیم‌های غذایی حاوی چربی‌های اشباع شده، قند، سدیم و کم میوه، سبزیجات، کلسیم و فیبر بسیار ناسالم هستند و خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش می‌دهند. بنابراین بدن به یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، کلسیم، مواد غذایی کامل و فیبر نیاز دارد. در ادامه بخوانید و در مورد اهمیت تغذیه مناسب برای یک سبک زندگی سالم بیشتر بدانید.

۱. ساخت و نگهداری بافت عضلانی

داشتن تغذیه کامل برای کمک به رشد بافت‌های عضلانی بدون چربی بدن و حفظ آن ضروری است. توده عضلانی بدن بافتی فوق العاده نیازمند انرژی است، به این معنی که هر چه بیشتر داشته باشید، متابولیسم بدن بالاتر می رود. تا آنجا که به وزن سالم مربوط می شود، هیچ راه بهتری برای مدیریت وزن نسبت به عضله سازی بدن وجود ندارد. تغذیه مناسب این امکان را به شما می دهد و علاوه بر این، اگر در ساخت عضلات بیشتر بدن و حفظ وزن خود موفق شوید، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که از سایر بیماری های مرتبط با چاقی جلوگیری کنید.

۲. کاهش خطرات سلامتی مرتبط با رژیم های غذایی

تغذیه کامل مناسب یعنی یک رژیم غذایی متعادل که شامل انواع غذاهای سالم باشد. محققان پیش‌رفته‌اند و پیشنهادات و راهنمایی‌هایی را برای بهترین غذاها ارائه کرده‌اند. “هرم غذایی” که شامل غلات، پنیر، گوشت، سبزیجات، غلات، میوه ها، روغن ها و لوبیا است که تمام مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند. با این حال، باید هر روز به مقدار مناسب و مساوی از هر یک از گروه های غذایی مصرف شود. بنابراین، با رژیم غذایی مناسب که تغذیه خوبی را فراهم می کند، می توانید خطرات برخی از مشکلات سلامتی را کاهش دهید. چنین مسائلی برای سلامتی شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا بدن، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، چندین نوع سرطان و سکته از جمله مشکلات دیگری است که با تغذیه نامناسب مرتبط است.

۳. سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند

یک رژیم غذایی کامل به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و از ابتلا به بیماری های کوتاه مدت مکرر جلوگیری می کند. هر روز با تعدادی از عوامل استرس زا مواجه می شوید، از محل کارتان گرفته تا استرس ورزش و استرس مالی، همه اینها بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر می گذارد. از طریق تغذیه سیستم ایمنی بدن خود با مواد مغذی با کیفیت بالا، مطمئناً مطمئن خواهید شد که قوی می ماند و باعث می شود هر روز احساس بهتری داشته باشید. سبزیجات و میوه ها به ویژه برای سلامت سیستم ایمنی شما بسیار حیاتی هستند، بنابراین مطمئن شوید که آنها را در رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۴. یاوران کوچک بدن

تغذیه کامل کافی به عنوان کمک کننده بدن عمل می کند. بدن به مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد اما فقط در مقادیر کم. اینها به عنوان کوآنزیم عمل می کنند به این معنی که در واکنش های شیمیایی کمک زیادی می کنند. به عنوان مثال، ویتامین B کمپلکس در سوزاندن کربوهیدرات ها مهم است. منبع انرژی بدن ویتامین A برای بینایی خوب لازم است و ویتامین C به قوی نگه داشتن بافت های متصل بدن و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. مواد معدنی مانند روی به فرآیندهای متابولیک کمک می کند. رژیم های غذایی سالم و متعادل مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن فراهم می کنند، بنابراین، رژیم غذایی شما باید مقادیر کافی از این کمک های بدن را داشته باشد.

۵. وزن را مدیریت کنید

تغذیه خوب در مدیریت وزن بدن بسیار مهم است. در حالی که کیفیت غذاها در رژیم غذایی شما مهم است، کمیت آن نیز مهم است. برای جلوگیری از افزایش وزن یا کاهش وزن، غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند، مخصوصاً چربی اشباع شده. به گفته متخصصان تغذیه، یک گرم چربی اضافی حدود ۹ کالری به رژیم غذایی شما اضافه می کند. انتخاب گوشت کم چرب سبزیجات و میوه ها شمارش معکوس کالری را در بدن نگه می دارد. شما حتی می توانید با محدود کردن خود به نوشیدنی ها و تنقلات کمتری که سرشار از قند هستند، کالری بیشتری در بدن کاهش دهید.

۶. بهبود سلامت عمومی

به غیر از کاهش آسیب پذیری شما در برابر چندین مشکل جدی پزشکی، حفظ تغذیه کامل فواید سلامتی زیادی دارد. متخصصان تغذیه توضیح می‌دهند که فرد انرژی بیشتری دارد و با تغذیه مناسب می‌تواند اثرات پیری را به تاخیر بیندازد و پوستی سالم را حفظ کند. علاوه بر این، مزایای دیگری نیز شامل دندان های سالم و مقاومت در برابر بیماری ها می شود.

تغذیه کامل بدن یک عنصر حیاتی در داشتن یک سبک زندگی سالم است و اهمیت آن غیر قابل تردید است. در واقع، متخصصان تغذیه موافقند که فرمول بدنی سالم و متناسب این است؛ ۱۰% ورزش، ۱۰% ژنتیک و ۸۰% تغذیه. شما نمی توانید ژنتیک را کنترل کنید، اما مطمئناً می توانید ۹۰٪ را کنترل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر