اسرائیل در این نبرد به طور کامل غافلگیر شد



به گزارش به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط مقاومت اسلامی حماس، از وضعیت سرزمین‌های اشغالی به «غافلگیری کامل اسرائیل» توصیف کرده و تأکید کردند که ارتش رژیم اشغالگر تاکنون چنین نبردی را تجربه نکرده است.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند: این نبرد بدون هیچ گونه اطلاعات قبلی، اشاره و هشداری آغاز شد و اسرائیل را کاملا غافلگیر کرد.

این رسانه‌ها ضمن اذعان به اینکه «اسرائیل هیچ کنترلی بر آنچه تاکنون در نوار غزه رخ داده، ندارد»، گزارش دادند: این راهبردی‌ترین رویدادی است که میدان نبرد فلسطین تجربه کرده است.

روزنامه عبری «معاریو» در گزارشی مشابه اعلام کرد: اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، هیچ شباهتی به جنگ‌هایی که تاکنون علیه حماس داشتیم، ندارد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین درباره سختی ارتباط و قطعی اینترنت در سرزمین‌های اشغالگی بعد از این عملیات نوشتند: اینترنت در شهرک‌ها به دلیل پخش فیلم‌هایی از مرگ یا جراحت و اسارت اسرائیلی‌ها قطع شد.

این رسانه‌ها از وضعیت شهرک‌نشینان صهیونیستی گزارش دادند: شهرک‌نشینان ترسیده‌اند و از ما می‌خواهند که به آن‌ها کمک کنیم؛ اسرائیلی‌ها از پلیس می‌خواهند به تماس‌های آن‌ها پاسخ دهد.

نیروهای مقاومت فلسطین، صبح امروز، اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو، اشدود را با صدها موشک و راکت هدف حمله قرار دادند.

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام در این باره اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».