انهدام مواضع داعشی در کرکوک عراق



بر اساس این گزارش، پلیس فدرال عراق روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرویی از تیپ دوم مکانیزه و یگان‌های اطلاعاتی این تیپ، عملیات جستجو و پاکسازی روستای الجال و وادی زغیتون در کرکوک را انجام دادند که منجر به کشف دو مخفیگاه متعلق به بقایای گروه‌های تروریستی شد.

در این بیانیه آمده است: این دو مخفیگاه که در آن تسلیحات و تدارکات مختلف از جمله خمپاره انداز، مسلسل و سیم‌های انفجاری قرار داشت، توسط یگان‌های مهندسی پلیس عراق تخریب شد.

پیش از این هم، یک منبع امنیتی عراقی از کشته شدن دو افسر عراقی و یک سرباز و مجروح شدن ۳ سرباز در پی حمله داعش در استان کرکوک خبر داده بود.

این منبع عراقی گفته بود که در پی حمله مسحانه داعش با سلاح سبک و نیمه سنگین، در نزدیکی روستای تل الورد در شهرستان الدبس در کرکوک، دو افسر و یک سرباز کشته و سه سرباز دیگر مجروح شدند.

لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر این کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و برخی مناطق دیگر فعالیت دارند.