این حکایت ماست؛ چرا طوفان الاقصی؟


: «طوفان الاقصی، برای پایان بخشیدن به محاصره ظالمانه نوار غزه و نجات از اشغالگری، ضرورت داشت. این عملیات برای رسیدن به استقلال و آزادی لازم بود و اقدام عادی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس به شمار می‌رود»؛ این جملات نشانگر علت آغاز عملیات مقاومت فلسطین علیه صهیونیستهاست.

به گزارش فارس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه مطلبی تحت عنوان «این داستان ماست… چرا طوفان الاقصی؟» منتشر و تأکید کرد که جنگ مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر آغازنشده است، بلکه به ۱۰۵ سال پیش باز می‌گردد.

شبکه خبری المیادین به نقل از حماس گزارش داد: «ملت ما ۳۰ سال تحت استعمار انگلیس و ۷۵ سال تحت اشغال اسرائیل زندگی کرده است. غزه نیز از ۱۷ سال پیش محاصره است و به بزرگترین زندان باز دنیا بدل شده است».

حماس با اشاره به اینکه اسرائیل طی سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳، ۱۱ هزار و ۲۹۹ فلسطینی را شهید کرده است، گفت: اسرائیل با افزایش شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در کرانه باختری، عملا امکان تشکیل کشور فلسطین را از بین برده است.

این جنبش فلسطینی، عملیات طوفان الاقصی را «اقدام ضروری و واکنش طبیعی به طرحهای نابودی مسئله فلسطین» دانست و تأکید کرد: طوفان الاقصی برای مقابله با طرحهای اسرائیل جهت اشغال سرزمین فلسطین و یهودی‌سازی آن صورت گرفت.

ارتش اسرائیل از هفتم ماه اکتبر حملات ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این منطقه بخصوص زیرساخت‌های بهداشتی غزه شده است.

اکثر مردم غزه به دنبال ویرانی خانه‌هایشان در این حملات آواره شده‌اند و در بیمارستان‌ها، مدارس و چادرها سکونت دارند. سخنگوی وزارت بهداشت غزه اخیرا در جریان نشستی مطبوعاتی اعلام کرد ۷۰ درصد شهدای فلسطینی زن و کودک هستند.



Source link