مکانیزاسیون کشاورزی چهارمحال وبختیاری رو به توسعه است



: هم‌اکنون ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان چهارمحال وبختیاری جذب شده است و تا پایان سال تکمیل می‌شود.
لیلا منوچهری‌مقدم رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: امسال از محل تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون ۱۱۱ میلیاردو ۶۰۰ میلیون تومان به استان اختصاص یافت. وی افزود: از این میزان ۵۶ میلیارد تومان تا اواخر آذرماه به استان تخصیص یافت و تاکنون ۴۸ میلیارد آن جذب شده و حدود ۵ میلیارد هم پرونده آماده پرداخت در بانک کشاورزی موجود است که به محض باز شدن سامانه سمات جذب می‌شود.
این مسئول گفت: ۹۴ میلیارد تومان پرونده در بانک کشاورزی استان در دست بررسی قرار دارد و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار تسهیلات مکانیزاسیون هم در چند روز گذشته به استان اختصاص داده شد که با باز شدن سامانه سمات بانک کشاورزی قابل جذب است.
منوچهری‌مقدم با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ درصد سهمیه تسهیلات خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون در استان جذب شده است، افزود: بروجن با جذب ۱۵ میلیارد تومان، خانمیرزا با جذب ۹ میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان و فلارد با ۶ میلیارد تومان بیشترین جذب این تسهیلات را در چهارمحال و بختیاری به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس اداره فناوری‌های مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: در حال حاضر بیشترین جذب استان در حوزه مکانیزاسیون زراعت است که برای خرید انواع دستگاه‌های کارنده، کشت مستقیم، کشت عمیق‌کاران و سم‌پاش‌ها و نیز انواع ادوات خاک‌ورزی و دستگاه‌های برداشت استفاده شده است. وی گفت: در قسمت مکانیزاسیون باغی پنج دستگاه تراکتور باغی، انواع سم‌پاش‌ها، تیلر‌ها و سایر ادوات را به متقاضیان واگذار کرده‌ایم. منوچهری‌مقدم خاطرنشان کرد: در قسمت دام و طیور هم تعداد محدودی پرونده پرداخت شده است که امید است با جذب صددرصدی بتوانیم سهمیه‌ای اضافه بر سهمیه سازمان جهاد کشاورزی استان دریافت کنیم.



Source link