کره شمالی در ساخت موشک هایپرسونیک پیشرفت کرده است



: پس از آنکه پیونگ یانگ اوایل هفته جاری اعلام کرد که با موفقیت یک موشک هایپرسونیک با سوخت جامد را آزمایش کرده است، وزیر دفاع کره جنوبی روز سه شنبه گفت، به نظر می‌رسد کره شمالی در ساخت و توسعه این موشک‌ها پیشرفت کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «یونهاپ»، «شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی گفت: « پیونگ یانگ اینبار موشکی با پیشران جامد پرتاب کرد. ارزیابی ما این است که پیشرفت‌هایی حاصل شده است.»

شناسایی موشک‌های سوخت جامد قبل از پرتاب در مقایسه با موشک‌های سوخت مایع که به آمادگی‌های بیشتر قبل از پرتاب نیاز دارنددشوارتر است.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کره شمالی موشک را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرد».

آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در شرایطی انجام گرفت که رئیس کره شمالی و دیگر مقام‌های این کشور در سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

یک سلاح هایپرسونیک در میان فهرستی از سلاح‌های با فناوری پیشرفته است که «کیم جونگ اون» در کنگره حزب در سال ۲۰۲۱ قول توسعه آن‌را داد.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای با سوخت جامد «هوآسانگ-۱۸» بوده است که در تاریخ ۱۸ دسامبر (ماه گذشته میلادی) شلیک شد.

وزیر دفاع کره جنوبی مدعی شد که مسئولان کره شمالی در صورت اتخاذ «تصمیم اشتباه» با پایان خود مواجه خواهد شد.

این در حالی است که رئیس کره شمالی خواستار بازنگری در قانون اساسی این کشور شده تا کره جنوبی را به عنوان «دشمن اصلی تغییر ناپذیر» تعریف کند.

رئیس کره شمالی اخیرا هشدار داد که اگر کره جنوبی جرات حمله به کشورش را داشته باشد، در نابود کردن آنها تردید نخواهد کرد.

کیم در جریان بازدید از یک کارخانه مهمات‌سازی، گفت که نمی‌خواهد یکجانبه باعث جنگ در شبه‌جزیره کره بشود ولی اگر کره جنوبی آن را شروع کند، این کشور هم اِبایی از جنگ ندارد.

وی در این بازدید، کره جنوبی را دشمن اصلی کشورش خوانده و توضیح داد: «آنچه کره شمالی باید در روابط با کشور متخاصم در اولویت قرار دهد، تقویت توانایی‌های نظامی برای دفاع از خود و در وهله اول بازدارندگی اتمی است.»



Source link