5 ساده نکات برای استفاده رژیم کتوژنیک برای پیشبرد رقابت شما

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد رژیم کتوژنیک یک نوع رژیم غذایی است که احتمالا نام آن استفاده از 7 لاغری سریع روش‌ها مانند متخصصین را بسیار شنیدهاید. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را کاهش می دهند و پروتئین و چربی بیشتری می خورند، در نهایت کالری بسیار کمتری می خورند. بدن آن ها را مصرف می کند. از آنجایی که بدن ذخایر کربوهیدرات را تخلیه می کند و در ابتدای این الگوی غذایی به استفاده از کتون ها و چربی برای سوخت روی می آوریم، ممکن است علائمی شبیه آنفولانزا را تجربه کنیم. This conte nt has been do᠎ne by GSA Content Generat or  DE MO !

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است اما امروزه همچنان برای افرادی که بدن سالمی دارند اما صرع آنها مقاوم به درمان است، از این رژیم غذایی استفاده میکنند و این عارضه را کنترل مینمایند. حتی اگر غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید، ممکن است همچنان کالری اضافی مصرف کنید. کربوهیدراتها همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص میدهند. همچنین میزان پروتئین را در حد متوسط در رژیم غذایی خود نگهدارید. در این رژیم میزان پروتئین متوسط و بنابراین جهت تامین کالری مورد نیاز بدن، میزان چربی بسیار بالاتر حتی تا ۳ برابر یک رژیم عادی است.  This c onte nt has  be en do᠎ne by GSA C᠎ontent Gen᠎erator D em᠎oversion!

در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی باید بخوریم

این تمرینات چیزی است که شما در حال تمرین نباید از دستش دهید.زمانی که تمرینات هوازی را انجام میدهید سپس 10 دقیقه تمرینات استقامتی را انجام دهید.دنبل ها یک گزینه بسیار عالی برای این کار هستند اما اگر آنها را در خانه ندارید سعی کنید از بطری آب سنگین استفاده کنید ، بعضی از زنان بطری های شن و ماسه را دوست دارند. مثلا 5 روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در 2 روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. یک پژوهش دیگر در 349 فرد مبتلا به دیابت نوع دو نشان داد که افرادی که از این رژیم پیروی کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در بازه زمانی دو ساله وزن از دست دارند.

در این مقاله در نظر داریم تا به معرفی این رژیم بپردازیم تا با آگاهی بیشتری به سراغ پیروی از آن بروید. در مطالعاتی که به مقایسه رژیمهای کم کربوهیدرات و کمچرب پرداختهاند، افرادی که کربوهیدراتهای خود را محدود میکنند، گاهی اوقات ۲ تا ۳ برابر بیشتر وزن کم میکنند، بدون اینکه گرسنه بمانند. مصرف قهوه (بدون شکر) در طول رژیم کتوژنیک باعث حفظ انرژی و هوشیاری شما خواهد شد. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. جهت دار: این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را نزدیک به تمرین اضافه کنید.

در طول این رژیم مواد غذایی سالمی به بدن می رسد. این جایگزینهای شیرین به بدن شما امید کاذب میدهند و در واقع میتوانند میل شما به قند را افزایش دهند! اگر زیاد از این غذاها بخوریم، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیریم سنگ کلیه زیرا مصرف زیاد غذاهای حیوانی می تواند خون و ادرار را اسیدی تر کند و منجر به افزایش دفع کلسیم در ادرار شود. خرما اغلب جزء اصلی رژیمهای غذایی سالم است، زیرا یک میانوعده شیرین درست میکند که سرشار از فیبر و ویتامین هم هست، اما هرچه باشد این میوه سرشار از قند است و دوستدار کتو نیست. This con tent was g en erated by GSA Con tent Gen᠎er ator ᠎DEMO!

ماهیهای چرب مانند سالمون و شاه ماهی، سبزیجات ریشه دار و محصولات لبنی کم چرب هسته اصلی رژیم غذایی هستند. رژِیم کتو به طور طبیعی قند خون بدن شمارا به واسطه ی نوع غذایی که مصرف میکنید کاهش میدهد.تحقیقات ثابت کرده است که رژیم کتوژنیک حتی از رژیم های کالری سوز تاثیر بیشتری بر روی کنترل و حتی پیشگیری از دیابت دارد. بنابراین، تعجب آور نیست که سطوح HDL در رژیم های غذایی سالم کم کربوهیدرات به طور چشمگیری افزایش می یابد، در حالی که تمایل به افزایش متوسط یا حتی کاهش در رژیم های غذایی کم چرب دارند. استرادان: این یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و پرچرب است.

رژیم کتوژنیک میوه

در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف خواهد شد. چیزی را محدود نکنید، اما در انتخاب مقادیر هوشمندانه عمل کنید. منابع علمیای که من بررسی کردم چیزی در مورد لزوم اضافه وزن برای شروع این رژیم نگفته بود. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده است. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. اگر بلغور جو دوسر داغ می خواهید، کافی است صبح آن را گرم کنید.

رژیم کتوژنیک نی نی سایت 1401

اخیرا مطالعاتی هم صورت گرفته که تاثیر رژیم کتوژنیک را بر روی کاهش سرعت رشد تومور های سرطانی و یا پیشگیری از آلزایمر و پارکینسون اثبات کرده است. آزمایش های نشانگر تومور می توانند اطلاعات مهمی در مورد سرطان و بهترین راه درمان آن ارائه دهند. باید تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع انجام شوند. خیلی از افراد هستن به جز مطرح کردن سوالِ « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم » ، راجع به امن و مفید بودن مرحله کتوز توی این رژیم هم سوالاتی دارن که در ادامه توضیحات بیشتری راجع به این موضوع بهتون داده میشه. سوال: ایا میشه از شیر بدون لاکتوز که قند نداره استفاده کرد؟

مغز از این ترکیبات به عنوان منبع انرژی در غیاب گلوکز (با مصرف تقریباً بدون هیدرات) استفاده می کند. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. این حالت توانایی بدن برای چربی سوزی و همچنین تامین انرژی را به طور چشمگیری افزایش می دهد، که چربی را در کبد به کتون تبدیل کرده و در نهایت قند خون و همچنین سطح انسولین را کاهش می دهد.

کافئین: برای افزایش انرژی و چربی سوزی میتوانید از نوشیدنی های دارای کافئین استفاده کنید. گزینه های شیرین دارای قند زیادی هستند که برای کتو مناسب در نظر گرفته نمی شود. همچنین درست است که ممکن است در همه افراد رخ ندهد، زیرا تحقیقات زیادی در مورد مکانیسم مورد استفاده برای ارزیابی آن انجام نشده است. غذاهای حیوانی که دارای چربی بالایی هستند، مانند تخم مرغ، گوشت و پنیر، جزء اصلی رژیم کتو هستند زیرا حاوی کربوهیدرات نیستند. در این روش کربوهیدرات حذف میشود و به همین دلیل میزان گلوکز که قند اصلی مورد نیاز برای مغز است کاهش مییابد.

مقدار پروتئین معمولاً باقی می ماند با توجه به یک رژیم غذایی متعادل و چربی ها به ماده مغذی اصلی تبدیل می شوند (65-75%). به طور کلی، با کاهش کربوهیدرات ها و افزایش چربی های سالم، بدن ما مجبور به استفاده از چربی ها به عنوان سوخت می شود. گرسنگی بدترین عارضه جانبی رژیم غذایی است. اما رژیمی که در اینجا برای شما توضیح میدهیم رژیم لاغری سریع حبوبات است که در واقع نوعی برنامه غذایی مبتنی بر پروتئین است.

سیب زمینی، پاستا، نان، برنج، غلات، حبوبات و شکر را حذف کنید و زیاد میوه نخورید. را نباید مصرف کنید. اما قبل از شروع این رژیم بهتر است باید ها و نباید های آن را بدانید. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش 20 تا 30 درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزش را افزایش دهند. اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بیخطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید.

سایت رژیم کتوژنیک فرشته

می توانید آجیل ماکادمیا، آجیل برزیلی، فندق یا گردو را امتحان کنید. برای به حداقل رساندن این عوارض، می توانید برای چند هفته اول، رژیم کم کربوهیدرات را امتحان کنید. آووکادو و سبزیجات با کربوهیدرات پایین همچون فلفل، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات سبزرنگ و همچنین انواع مغزها را با خیالی راحت مصرف کنید. مراقب سهمی که مصرف می کنید باشید، زیرا حتی اگر غذاهای سالمی مانند آووکادو یا آجیل وجود داشته باشد، مصرف بیش از حد آنها باعث افزایش وزن ما می شود. با توجه به نکاتی که ذکر شد، افرادی که گیاهخوار هستند نمیتوانند به راحتی از این رژیم استفاده کنند؛ زیرا میوهها و بسیاری از سبزیها در این رژیم جای ندارند و بیشتر حجم غذایی افراد را لبنیات و گوشتها تشکیل میدهند.

اساس این رژیم کاهش مصرف کربوهیدرات ها برای ترویج اکسیداسیون چربی ها است که بدن های کتوژنیک را تشکیل می دهند. این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات آب اضافی را از بدن خارج می کند که سطح انسولین را کاهش می دهد و منجر به کاهش وزن سریع در یک یا دو هفته اول می شود. چرا باید از رژیم کتوژنیک خارج شویم؟ این رژیم تقریبا شباهت بسیاری به روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان دارد، اما تا به حال به این فکر کرده اید که چرا در ماه مبارک رمضان با وجود اینکه روزه میگیرید، لاغر نمیشوید؟

رژیم کتوژنیک و سنگ کیسه صفرا

مصرف مایعات در طول انواع رژیمهای غذایی از چروک شدن پوست و لاغر شدن صورت جلوگیری میکند. مصرف زیاد قند منجر به فرایندی به نام گلیکاسیون می شود ، که محصول نهایی گلیکوزیلاسیون را تولید می کند که باعث تضعیف کلاژن می شود و منجر به ایجاد چین و چروک ها و خطوط عمیق روی پوست می شود. وقتی شما رژیم پرکربوهیدرات و معمولی دارید، بدنتان برای کنترل کردن و پایین آوردن قند خون شما به میزان مورد نیاز انسولین تولید میکند و این مقدار تقریبا در بدن شما ثابت است. برخی سلولها و ارگانهای بدن قادر به استفاده از کتون به عنوان منبع سوخت نیستند به همین خاطر فرآیند نوگلوکززایی صورت میگیرد.

به خاطر داشته باشید که کفایت تغذیه ای این رژیم به غذاهای خاصی که می خوریم بستگی دارد. این رژیم نه تنها در کاهش وزن تاثیر میگذارد، بلکه متابولیسم را نیز تغییر میدهد. البته میزان تاثیر آن به بدن فرد و متابولیسم آن بستگی دارد و نمیتوان عدد دقیقی برای آن بیان کرد. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود. همانطور که گفته شد، در این رژیم باید میزان مصرف کربوهیدرات را به حداقل برسانید و تا حدامکان از خوراکیهایی استفاده کنید که چربی بالایی دارند.

رژیم کتوژنیک و یبوست

چربی های خود را از محصولات نارگیل، زیتون و آووکادو، آجیل های کم کربوهیدرات و کره های آجیل، تکه های تازه گوشت و ماهی های چرب دریافت کنید. اما تحقیقات جدید پژوهشگران دانشگاه UBC Campus Okanagan نشان می دهد که فقط یک دوز 75 گرمی از گلوکز – معادل یک بطری بزرگ نوشابه یا یک بشقاب سیب زمینی سرخ شده – پس از چند روز رژیم غذایی مملو از چربیهای مفید و مقادیر کم کربوهیدرات می تواند به آسیبهای عروقی منجر شود. از آنجایی که رژیم کتو چندین غذا را محدود می کند، به ویژه میوه های غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات، ممکن است مقادیر توصیه شده ویتامین و مواد معدنی را تامین نکند.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات را به مقدار بسیار ناچیزی می رسانند (حدود ۵٪) و میزان مصرف چربی را بسیار افزایش میدهند (حدود ۷۵٪) و همچنین پروتئین را به میزان متوسطی در وعدههای غذایی نگه میدارند (حدود ۲۰٪). توصیه و نظارت بر این رژیم توسط متخصص تغذیه بسیار مهم است. رژیم کتو برخلاف رژیمهایی که در آنها میزان مصرف چربی کم میشود، عمل میکند ولی در مواردی حتی بسیار بیشتر از این دسته رژیمها موثر بوده است.